מערכת COL | יום כ"ב ניסן ה׳תש״ע 06.04.2010

מ"סעודת משיח" ל"חג המימונה" ● כתבת וידאו, מיוחד ל-COL

בבתי חסידי חב"ד, יוצאי מרוקו, נערכו כל הלילה (שלישי, מוצאי חג-הפסח) חגיגות ה"מימונה" המסורתיות ● איך חב"דניק חוגג "מימונה"? "יש לנו עוד הזדמנות להתוועדות", אמר לנו בחיוך אחד המשתתפים ב"מימונה" שנערכה בבית משפחת ר' עמרם מלכה בראשון-לציון ● צוות , הרצל קוסאשוילי ומנדי לואיס, יצא לטעום מופלטה אצל משפחת מלכה וחזר עם תיעוד תוסס לרשמים, וידאו, תמונות  
מ
אב המשפחה חוגג, על רקע תמונת הרבי, אמש (צילום ועריכת וידאו: מנדי לואיס, COL)

מאת הרצל קוסאשוילי, COL

זר לא יבין זאת. לאחר מסכת הייסורים וההתעללות בקיבתי המאותגרת במהלך שבעת ימי החג, נתבקשתי במערכת לצאת לסקר את חגיגות "המימונה" בבית משפחת מלכה בראשון לציון. זה מה שבדיוק היה חסר לי בכדי לגמור את ההלל.

אחרי עשרות הקילוגרמים של תפוחי האדמה בחמישים וריאציות שבאו לקרבי, לא כולל לול העופות ועדר הפרות שהעלתי לקדושה ולמנוחת עולמים, יהי זכרם ברוך וטעים.

עבור משפחת מלכה מדובר במסורת של עשרות שנים שעוברת במשפחה מדור לדור. בעבורי מדובר בעוד משימת עבודה וקצת "אהלן, איך היה החג" עם החברה'.

המיקום: רחוב  צ"ג בנות בראשון לציון, היכן ששכנה ישיבת חב"ד המיתולוגית "אחי תמימים" בימיה המפוארים. כבר עם הגיענו למקום אפשר להבחין בקבוצה של לפחות פעמיים צ"ג אנשים שמנסים להידחס למבוא הכניסה בבית.

על הבלקון בחוץ קצת יותר בנחת, ישובים להם כמה חברים שמסרבים להאמין לבהלת החמץ והבולמוס הפתאומי שתקף את עם ישראל עם צאת החג כשמופלטות עתירות ונוטפות שמן מרוחות בעסיס דבש הניגר מבין אצבעותיהם. "קח, לבריאות" מנסה אחד מבני המשפחה לדחוף לי מופלטה לפה.

"לא תודה" אני מסרב בנימוס, "אסור לי מתוק" אני מצטדק ובולע את הרוק בתאווה מרוסנת. "אז הנה, קח בלי דבש" מציע לי הנ"ל ואני בשלי: "עזוב, בלי דבש זה סתם מלאווח" אני  מנסה להתגבר על מצוקתי המתגברת.

לבסוף נכנעתי לכמה חרצני צימוקים ושקדים קלופים שאליהם הורגלתי במהלך חג הפסח בכדי לצאת ידי חובת הנימוס והברכה.

כאן אפשר לראות איך המימונה כבר מזמן חצתה את גבולות וקווי העדות. פולנים ותימנים, רוסים ומרוקאים, ואפילו טוניסאים וגרוזיני אחד (עבדכם הנאמן) התערבבו בעיסת הדבש והמתיקה בליל אמש.

הכל מתוקתק ומתקתק, תופינים וקינוחים מרוקניים כיד המלך, כוסות תה אותנטיות בעיטורי זהב והדפסי לבן עדינים על כוסות זכוכית צרות וגבוהות והרבה מצב רוח כמובן.

מצב הרוח מתרומם כמו גם התקרה, כשאב המשפחה ר' עמרם פוצח בפיוטים המסורתיים ובסלסולים מרוקאיים למהדרין והקהל הצייתן והמחויך מצטרף אליו בשירה גדולה.

בשעה אחת וחצי, כשהחגיגה בעיצומה, נאלצתי לפנות את עצמי ממדורת הקלוריות הזאת מחשש שיבולע לי וכוחותיי לא יעמדו לי.

במרפקים נחושים פילסתי לי דרך בין ההמון, לא לפני שאם המשפחה, בחיוך מצד לצד דוחפת לאחת מידיי המושטות אל-על מופלטה ריחנית ודביקה, "קח בשביל האשה"... כך, בשעה ומשהו של קורת רוח קויים בי: "תרבחו ותחנקו".

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.