מערכת COL | יום כ' ניסן ה׳תש״ע 04.04.2010

תיעוד מרהיב: כך נחגג הסדר ב"מדינת היהודים" ● דיווח, גלריה

למרות מבול השטפונות ששטף את איזור קוסקו שבפרו, מה שגרם לסגירתם של אטרקציות בעלי שם עולמי, כמות המטיילים נשארה מכובדת ומאות פקדו את בית -חב"ד ● כחלק מההכנות לקראת החג נשחטו שני טון עופות, נקנו 600 קילוגרם ענבים ומכולה של מצות הגיעה מניו-יורק. לשבוע עבודה הושכרו 50 איש מבית-ספר לשפים ועוד 30 מלצרים, כאשר מטיילים רבים נוטלים חלק בהכנות שנערכו כולם בחצר בית-חב"ד ● בנצי ששון חגג עם המטיילים ומגיש: דיווח מלא ומקיף וגלריית ענק  לסיפור המלא
תיעוד מרהיב: כך נחגג הסדר ב
(צילומים: בנצי ששון. עיבוד: COL)

כתב COL

לא סתם נקראת קוסקו שבמדינת פרו – 'מדינת היהודים', או יותר נכון 'תל אביב' של דרום אמריקה. עשרות אלפי מטיילים ישראלים הגודשים את העיר במהלך ימות השנה, גרמו לכך שכמעט בכל קרן רחוב ניתן להבחין בשלט בעברית, או לשמוע את השפה השנייה המדוברת בעיר – עברית.

השבוע האחרון בעיר כפי הנראה לא יישכח לעד  מאת המטיילים והמקומיים שזכו לראות  מחזות לא שגרתיים אבל עוצמתיים, כאלה שרק בית חב"ד קוסקו יכול לספק.

יומיים לפני שבת הגדול נחתה בעיר קבוצה של תמימים שנשלחו ע"י 'מרכז שליחות' בעזרתו והדרכתו של הרב משה קוטלרסקי, איש 'המרכז לענייני חינוך', שהגיעו לתגבר את מערך ההכנות לקראת החג, כשהם חוברים לשלוחים הרב עופר ורעייתו יעל קריפור.

למרות מבול השטפונות ששטף את האיזור, מה שגרם לסגירתם של אטרקציות בעלי שם עולמי, כמות המטיילים נשארה מכובדת ומאות פקדו את בית  חב"ד. הבחורים מצידם דאגו לתפעול יעיל ומוצלח של המקום, כאשר לצד דוכן התפילין וחנות המצרכים לפסח, מאות נרשמו לליל הסדר כשבמקום אף מתקיימת מכירת חמץ .

כחלק מההכנות לקראת החג נשחטו שני טון עופות, נקנו 600 קילוגרם ענבים ומכולה של מצות הגיעה מניו יורק. לשבוע עבודה הושכרו 50 איש מבית ספר לשפים ועוד 30 מלצרים, כאשר מטיילים רבים נוטלים חלק בהכנות שנערכו כולם בחצר בית חב"ד.

ערב ליל  הסדר, לאחר בדיקת חמץ, עשרות מתנדבים הגיעו לאולם הספורט הענק של קוסקו בכדי לערוך ולקשט את האולם. כאשר רק בשעות הבוקר המוקדמות המקום מוכן, כששלטי ענק ססגוניים ושולחנות ערוכים ממלאים את חלל האולם.

ערב חג הפסח. דוכן ההרשמה לליל הסדר והנחת התפילין  פועל ללא הפסקה. ביעור חמץ נערך בחצר בית חב"ד, כשאווירת החג מורגשת בכל פינה.

התנועה ברחובות העיר קשה בשל צעדת ענק המתקיימת ברחובות העיר. אבל עם ההגעה לאיזור מתחם אולם הספורט שנסגר אף הוא לתנועה האווירה היא אחרת. עשרות שוטרים לצד צלפים וחיילי היחידה המובחרת של צבא פרו, לצד מאבטחים ישראלים מקבלים את המאות הזורמים למתחם. הכניסה מתאפשרת רק לאלו המציגים כרטיסי כניסה וצילום דרכון מטעמיים בטחוניים.

בפנים, האווירה  מחשמלת. שמונה-עשר שולחנות ענק  ממלאים את רחבת האולם. ההשקעה בקישוט האולם עליה לקחו פיקוד מספר בנות מקרב המטיילות נותנות למקום תחושה חמה וביתית. רעש תקתוק המצלמות לא מפסיק לרגע, במיוחד שמספר תמימים פוצחים בשירה וריקודים.

בזמן בו האולם מתמלא אט אט, מדליקות הבנות  נרות, כשעל הבמה מתקיימת תפילת מנחה. דקות ספורות לפני כניסת החג השליח  מבקש מכולם להכניס את המצלמות עמוק לתיק, וכשהחג נכנס, פוצח הקהל בשירה אדירה, כשלאחר מכן מתקיימת תפילת ערבית.

כשהשעון מורה על השעה 7 בערב ולמעלה מ-700 איש גודשים את המקום, פותח השליח את הסדר, כאשר כל אחד מעשרת החבדניקי"ם לוקח פיקוד על שלושה שולחנות מתוך ה-18 ומנהל את הסדר בפני עצמו. כאשר בקטעים העיקריים כגון 'קדש', 'מה נשתנה', או שירת 'דיינו' חוברים כולם יחד.

שולחן עורך מגיע, צי של מלצרים שוטף את האולם באוכל  טעים במיוחד. האווירה המיוחדת רק עולה וגואה כאשר הקהל פוצח בשירה  אדירה של מכלול שירי פסח ושירים מוכרים.

למעלה משלוש  שעות לאחר פתיחת הסדר, הוא מסתיים בשירת 'אחד מי יודע', כאשר הקהל מתמקם על יציעי אולם הספורט, ומשם בשילהובם של השליח והתמימים פוצחים הם בשירה אדירה שמרקיעה שחקים, ושלמעשה חותמת את הסדר המיוחד של קוסקו.

יומו השני של פסח נחגג אף הוא בליל סדר מרכזי  שנערך בבית חב"ד. קרוב ל-50 מטיילים  מכל רחבי העולם התיישבו לסדר מיוחד  אותו ערכו התמימים בשפה האנגלית. סדר  שנמשך עד לשעות המאוחרות של הלילה.

מעל במה  מכובדת זו רוצים השליח ורעייתו  להודות לכל אלו שעזרו בממונם, גופם וזמנם להצלחת הסדר, ובניהם: הרב  משה קוטלרסקי, הרב מענדל קוטלרסקי, הרב שניאור נג'ר. התמימים: אליעזר גאיער, משה צבי הולצברג, לוי שעיו, מנדי ליבערמאן, שניאור קוטלרסקי, משה קלאר, לוי חן, מנשה אלטהויז, ישראל ליברמן, הרב בנצי ששון ורעייתו דבורה לאה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.