מערכת COL | יום י"ח ניסן ה׳תש״ע 02.04.2010

קריית ביאליק: בית כנסת חדש נחנך בגבעת הרקפות ● תמונות

קהילת 'גבעת הרקפות' בקרית ביאליק זכתה לברך על המוגמר, ולחוג ברוב פאר והדר את שמחת חנוכת בית הכנסת החדש ● רב בית הכנסת, שליח הרבי הרב פינחס מרטון, הנחה את המעמד אותו כבדו בנוכחותם: השר לעניני דת הרב יעקב מרגי, המרא-דאתרא הרב יוסף ישר, שליח הרבי לקריות הרב משה שמואל אוריכמן, ראש העיר קרית ביאליק מר אלי דוקורסקי שנענה לאתגר מיד עם כניסתו לתפקיד והתמסר במרץ להקמת בית הכנסת, חברי מועצת העיר, ועוד לדיווח ולתמונות
קריית ביאליק: בית כנסת חדש נחנך בגבעת הרקפות ● תמונות
כתב COL

קהילת 'גבעת הרקפות' בקרית ביאליק זכתה לברך על המוגמר, ולחוג ברוב פאר והדר את שמחת חנוכת בית הכנסת החדש.

רב בית הכנסת, שליח הרבי הרב פינחס מרטון, הנחה את המעמד אותו כבדו בנוכחותם: השר לעניני דת הרב יעקב מרגי, המרא-דאתרא הרב יוסף ישר, שליח הרבי לקריות הרב משה שמואל אוריכמן, ראש העיר קרית ביאליק מר אלי דוקורסקי שנענה לאתגר מיד עם כניסתו לתפקיד והתמסר במרץ להקמת בית הכנסת, חברי מועצת העיר, הרב אברהם אג'יאשווילי מקרית אתא, גבאי בית הכנסת, חברי הקהילה הצעירה ועשרות רבות של תושבים שחשו כי זו שמחתם האישית.

"בית הכנסת המפואר הוקם רבות הודות לפועלו של הרב מרטון ורעייתו במשך השנים האחרונות" אומר הרב משה שמואל אוירכמן, שליח הרבי לקריות. "מיד עם בואם לשכונה הם החלו במלאכת גיבוש קהילה צעירה ודינאמית, לאות ולמופת".

הרב יוסף ישר, המרא דאתרא, בירך את הנוכחים והזכיר בנאומו את מאמר חז"ל - מגלגלין זכות ליום זכאי. "לא בכדי נבחר יום ההולדת של הרבי ליום חנוכת בית הכנסת" אמר הרב. בדבריו הזכיר את מפעל השליחות של חב"ד, ואת אהבתו של הרבי לכל יהודי באשר הוא.

ראש העיר מר אלי דוקורסקי שיבח את הפעילות הרוחנית בשכונה. "זהו הבנין הראשון שאני חונך כראש עיר, וכבוד הוא לי שהבנין הראשון שאני חונך הוא בית כנסת ומרכז קהילתי רוחני אותו מפעיל הרב מרטון", אמר ראש העיר. "הפעילות בשכונה ראויה לציון לשבח, כיוון שהיא פונה לכל גווני האוכלוסיה ומלכדת את כל העדות ואת כל הזרמים. אין ספק שמבנה זה מייצג את היופי שביהדות, שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום".

גם השר לעניני דת, הרב יעקב מרגי, דיבר על היופי שבקהילה מאוחדת ומלוכדת, ובבית כנסת כל כך יוצא דופן, כזה המהווה מרכז רוחני קהילתי הן למבוגרים והן לצעירים וילדים, בפעילות המלכדת ומאחדת את תושבי השכונה. לדברי הרב יעקב מרגי עוד נכונו לעיר קרית ביאליק הפתעות בתחום הסיוע של משרדו בתחומי הדת, בהרחבת ופיתוח שירותי הדת בקריה.

רב בית הכנסת, הרב פינחס מרטון, חתם את האירוע באיחול מקורי: "האיחול שלי היום לבני הקהילה, ש'זה הגדול קטן יהיה' - בית הכנסת שעכשיו נראה גדול ומרווח, עוד יתברר כקטן מדי עבור צרכי הקהילה הגדלה והמתפתחת"...

במהלך האירוע החגיגי העניקה הקהילה תעודת הוקרה מיוחדת לראש העיר על פועלו שבא לידי ביטוי ב"מקדש מעט" הדור ומושקע, למנכ"ל העיריה מר עזרא חכם שעמד מאחורי פרוייקט הבניה, וכן לנדיב מר יואב זיו, תושב המקום שהעמיד לרשות הקהילה מקום זמני ששימש כבית כנסת בשנים האחרונות עד להשלמת הבניין ההדור.

ב'שבת הגדול' התקיימו לראשונה תפילות בבית הכנסת החדש. השלוחים ניצלו את השבת הראשונה והזמינו את כל הקהילה ובני משפחותיהם לסעודת שבת קהילתית משותפת, לכבוד השלמתו של בית הכנסת החדש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.