מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תש״ע 28.03.2010

108 ימי חינוך לכבוד הרבי: מסיבה משולשת בבירת ניו יורק

מושל מדינת ניו-יורק, שני בתי-המחוקקים ה'אסמבלי' והסנאט הכריזו על 108 ימי חינוך לכבודו של הרבי ● מושב בתי-המחוקקים נפתחו בתפילה מיוחדת לכבודו של הרבי ● ההוראה של הרבי לקחת קופסת צדקה וליתן צדקה עמדה במרכז החגיגות כשחברי שני בתי המחוקקים עומדים בתור ליתן צדקה ● סיקור מיוחד מהמעמד לכבודו של הרבי באולבני בירת מדינת ניו-יורק לסיפור המלא  
108 ימי חינוך לכבוד הרבי: מסיבה משולשת בבירת ניו יורק
מוסרים את ההכרזה ל-108 ימי חינוך במדינת ניו יורק לכבוד יום הולדתו של הרבי

כתב COL

האווירה הכללית באולבני בירת מדינת ניו-יורק אינה חגיגית. המושל הכריז שאיננו "רץ", התקציב עוד לא "עבר". חסרים עוד מיליארדים בתקציב. רק כשהגיע הזמן לחגיגה השנתית של י"א ניסן לבשה בירת נו יורק חג. כולם נקבצו ובאו לכבוד הרבי.   מר שלדון סילבר, יהודי שומר מצוות המשמש יו"ר בית-הנבחרים, האיש השני בחשיבותו בממשל, יושב ראש חגיגות יום ההולדת מקדים בברכה את כל הנאספים החברים של שני בתי-המחוקקים, האסמבלי והסנאט, שהגיעו בצוותא לחגיגת המאה-ושמונה להולדתו של הרבי. שלדון סילבר הדגיש שזכות היא לו לארגן מסיבת יום הולדת לרבי שפעולותיו ניכרות בכל העולם וכפי שנוכח הוא אישית - כיהודי חרדי בנסיעותיו בכל העולם וזקוק למניין ואוכל כשר.

שלדון סילבר מזמין אורח מיוחד המשנה למושל ריצ'רד ראוויטש. ראוויטש, יהודי שהי' מעורב בחיים היהודיים בעיר נו יורק מברך את הנאספים ומדגיש שהיתה לו זכות להכיר את הרבי ושהרבי עזר לו כשהי' הנשיא של האירגון היהודי "ג'ואיש קמיוניטי  ריליישנס קאונסיל" בנו יורק JCRC ושהוא שמח לקבל את פני ידידו של שנים הרב שמואל בוטמאן באולבני.

הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית, עומד בדבריו על החשיבות המיוחדת של מסיבה זו באולבני שאין דרכה בעשיית מסיבות לאנשים שאינם נראים ואינם נשמעים והמיוחד שבמסיבה זו הם הפעולות, ההשפעה וההשראה של הרבי שנמצא איתנו כל הזמן. הרב בוטמן הדגיש שכשהרבי מדבר על חינוך, אין כוונתו רק על החינוך של הילד היהודי, כוונתו היא חינוכו של כל ילד בלי הבדל דת צבע ולאום. הרב בוטמן גם הדגיש שהרבי הבטיח לנו שאנחנו נמצאים בדור האחרון של הגלות והדור הראשון של הגאולה ואנחנו יכולים למהר עוד יותר את הגאולה ע"י הוספה, בלשונו של הרבי, בפעולות שלGOODNESS AND KINDNESS  (טוב וחסד).

הרב ישראל רובין, שליח הרבי באזור אולבני. המנהל את פעולות חב"ד המסועפות באזור הכולל מספר שלוחים ומספר בתי-חב"ד, מדבר על המבצע המיוחד של הרבי בנוגע למצה השמורה, "הרבי דואג שלכל יהודי תגיע מצה שמורה" כשהוא מתמקד על הסגולות הנפלאות של מצה שמורה ועל המסר של רצף הדורות הטמון בתוכה.

פתיחת האסמבלי והסנאט בתפילה לכבוד הרבי

במסגרת הארועים לכבוד הרבי, פתח הרב בוטמאן את שני בתי-המחוקקים (הסנאט וה'אסמבלי') בתפילה מיוחדת לכבוד הרבי, ובשניהם הדגיש את פעולות הרבי עבור חינוכו של כל ילד בעולם והבטחתו שדורנו הוא דור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה ואנחנו יכולים למהר את הגאולה ע"י עוד פעולות של טוב וחסד.

ההוראה המיוחדת של הרבי

הרב בוטמאן הדגיש את הוראת הרבי בשנת תנש"א כשפתח את הסנאט בוושינגטון: "נעם מיט זיך א צדקה פושקע און זאהלן אלע זעהען וואס דו טוסט און זאלן זיי וויסן אויף וואס געלט דארף גיין" - "קח עמך קופת צדקה וכולם יראו מה אתה עושה וידעו על מה צריך כסף ללכת". בשעת התפילה, קיים הרב בוטמאן את הוראת הרבי ליתן צדקה. הביא אתו קופסת צדקה נהדרת הסביר לחברי בית המחוקקים את פקודת הרבי והכניס דולר בקופסת הצדקה.

כוחה של הוראת הרבי

היה יפה לראות שאחרי תפילתו של הרב בוטמאן עמדו חברי בית המחוקקים בתור להכניס דולר בקופסת הצדקה בדחילו-ורחימו לכבוד הרבי. "אי אפשר לתאר כחה של הוראת הרבי" אמר הרב בוטמאן.

"דער רבי האט זיי אנגערירט"

בהמשך דיברו אחדים מראשי המחוקקים והסנאטורים, ובדברי כולם - בני ברית ושאינם בני ברית - בלטו רגשי הכבוד, התודה וההערצה לרבי, ובכולם היה ניכר, בסגנון החסידים, "אז דער רבי האט זיי אנגערירט" הרבי השפיע עליהם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.