מערכת COL | יום י"א ניסן ה׳תש״ע 26.03.2010

הרב מצגר עטף הילדים מגרמניה ושר "עם ישראל חי" ● מרגש

מול ההורים והסבים, הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, עטף את הילדים בטלית והחל לשיר "עם ישראל חי". אף עין לא נשארה יבשה ● בתחילת השבוע שבה מגרמניה משלחת "מרכז רבני אירופה", בראשות הרב מצגר וסמנכ"ל ה'מרכז' הרב אריה גולדברג  לסיקור מלא וגלריית תמונות
הרב מצגר עטף הילדים מגרמניה ושר
הרב מצגר על רקע הילדים עטופים בטלית, השבוע (צילומים ועיבוד: COL)
בתחילת השבוע שבה מגרמניה משלחת מרכז רבני אירופה, בראשות הרב הראשי לישראל, הרה"ג יונה מצגר שליט"א, וסמנכ"ל מרכז רבני אירופה, הרב אריה גולדברג.

המשלחת, אשר ביקרה בחמש קהילות בגרמניה, הינה חלק מפרויקט חדש של "מרכז רבני אירופה", במסגרתו מדי כמה חודשים יוצאות משלחות של עסקנים ורבנים לחזק קהילות במדינות שונות ביבשת, וללמוד על הצרכים של הרבנים וקהילותיהם מכלי ראשון. במסגרת זאת, שבה לאחרונה משלחת של המרכז לאחר ביקור בן שבועיים בכ-70 קהילות בצרפת ובבריטניה.

מלבד זאת, עמדה לנגד חברי המשלחת הנוכחית מטרה נוספת, והיא בחינת התקדמותו של פרוייקט המקוואות הגדול של "מרכז רבני אירופה" אשר במסגרתו הולכים ונבנים 25 מקוואות מפוארים בכל רחבי היבשת, ביניהם שלושה בגרמניה. במסגרת זאת, הצטרף למשלחת המומחה הנודע, הרה"ג יהודה מינצברג שליט"א, מנהל פרויקט המקוואות. פרוייקט זה מתקיים במימונן הנדיב של קרן מתנאל והקרן לפיתוח יהדות אירופה.

מסעה של המשלחת החל במערב גרמניה בדרזדן בירת סקסוניה. שם קידם את פני הרבנים הרב שניאור הבלין, שליח חב"ד במקום ומנהל מרכז חב"ד בסקסוניה.

לאחר ביקור קצר במקווה ההולך ונבנה במקום בסיוע "מרכז רבני אירופה", ובחינתו ע"י הגר"י מינצברג, התקבצו אל המרכז היהודי המקומי עשרות מבני הקהילה, אורחים נכבדים, ראש העיר של דרזדן וראש הלשכה המדינית של סקסוניה, יו"ר הקהילה המקומית ויו"ר איגוד הקהילות של סקסוניה, רבנים מערים סמוכות ורבנים מארץ ישראל.

לאחר דברי ברכה כובדו חברי המשלחת, הגר"י מצגר והרב גולדברג בכתיבת אותיותיו הראשונות של ספר תורה שיוכנס לבית הכנסת.

לעת ערב, הגיעה המשלחת לעיר הנובר, בירת מדינת סקסוניה התחתונה, הנמצאת בצפון גרמניה. את פניהם קידם בברכה שליח חב"ד במקום הרב בנימין וולף. בהגיע המשלחת כובד הגר"י מצגר בקביעת מזוזה בפתח אולם האירועים של הקהילה, וזאת לאחר מאורע טרגי שאירע ביום הפורים האחרון, בו נפטר במקום באמצע החגיגות אחד מבני הקהילה, הבחור אנדריי טרושקין, מה שהביא את חברי הקהילה להחלטה על החלפת כל המזוזות.

לאחר סיום קביעת המזוזה נפתח אירוע קבלת הפנים למשלחת הנכבדה באולם הקהילה. שיאו של האירוע היה כאשר קבוצת ילדים מבני הקהילה עלתה לבימה. מעל הילדים נפרסה טלית, והגר"י מצגר ברך אותם ושר עמם.

בסיום האירוע עלה הגר"י מינצברג לבדוק את התקדמות הבנייה של המקווה המקומי לפי הסטנדרטים הטובים והמעולים ביותר.

משם פנתה המשלחת מזרחה לעיר דורטמונד שבחבל נורדריין-וסטפאליה. המשלחת התקבלה בכבוד על ידי רב העיר הרב אביחי אפל. תחנתה הראשונה בעיר הייתה גן הילדים המקומי בו לומדים למעלה מ-60 ילדים יהודיים. לקראת בוא המשלחת הגיעו למקום אף הוריהם, סביהם וסבתותיהם של הילדים.

לאחר שהגר"י מצגר בחן את הילדים על החג הקרב ובא, פצח הוא עמם בשירת "עם ישראל חי" סוערת, אל מול משפחותיהם. אף עין לא נותרה יבשה נוכח התחייה היהודית במקום בו נרצחו יהודים לפני שבעים שנה בלבד.

משם פנתה המשלחת למקווה ההולך ונבנה בסיוע "מרכז רבני אירופה". הגר"י מצגר כובד לקבוע את המזוזה במבנה ההולך ונשלם. שיאו של הביקור היה באירוע קבלת הפנים שנערך למשלחת בבית הכנסת המקומי בהשתתפות עשרות מנכבדי המקום, ורבנים מכל גרמניה.

תחנתה הבאה של המשלחת הייתה בעיר קריפלד הסמוכה. את פניה קידם בברכה רב המקום הרב יצחק מאיר וגנר. למשלחת אורגנה קבלת פנים ממלכתית בלשכת ראש העיר בהשתתפות כל חברי מועצת העיר. במיוחד לכבוד האירוע הכין ראש העיר תזמורת שנגנה נעימות יהודיות. לגר"י מצגר ולרב גולדברג הוענקו מדליות של כסף עם מפתח העיר כאות הערכה, תוך שראש העיר מבטיח להמשיך ולסייע לקהילה המקומית.

משם פנתה המשלחת למרכז הקהילתי היהודי המפואר של קריפלד. בו נערכה למשלחת קבלת פנים חגיגית בהשתתפות ראשי הקהילה ובניה.

תחנתה האחרונה של המשלחת הייתה העיר קלן בדרום גרמניה, אחת הערים העתיקות ביותר באשכנז. במקום כובד הגר"י מצגר בקביעת המזוזה למקווה המפואר שנבנה בכוחותיה העצמיים של הקהילה. משם פנו חברי המשלחת לארוחת ערב חגיגית בהשתתפות ראשי הקהילה ונכבדי ציבור.

לכל אורך המסע, לכל מקום אליו מגיעים חברי המשלחת כובדו הגר"י מצגר והרב אריה גולדברג לשאת דברים בפני בני הקהילה. קשה לתאר את ההתרגשות של בני הקהילה על עצם הביקור ומעבר לכך על דברי החיזוק והעידוד שהושמעו על ידי האורחים הנכבדים.

היה זה ללא ספק ביקור מועיל שאת פירותיו עוד נראה בעתיד הקרוב, הן בדמות התעוררות בקרב בני הקהילה והן בדמות פרויקטים שיוולדו בעקבות הקשר הבלתי אצמעי הקרוב שנוצר בין "מרכז רבני אירופה" לבין יהודי ורבני המקום.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.