מערכת COL | יום ט' ניסן ה׳תש״ע 24.03.2010

ניצחון להגנה של גרינוולד: קיבל רק 6 שנים ● להאזנה

ניצחון גדול לצוות ההגנה של יוסף גרינוולד: בית המשפט היפני גזר היום (רביעי) בבוקר (שעון ישראל) את דינו של יוסף גרינוולד, אחד משלושת הצעירים החרדיים שנעצרו כאשר ניסו להיכנס לתחומי יפן, כשבאמתחתם סמים - שש שנות מאסר בלבד ● פסק הדין הוא ניצחון גדול של צוות ההגנה, אותו ניהלו החיד"ו וייס מאנטוורפן שבבלגיה ועורך הדין מרדכי ציבין, שכן בניגוד לדעת מומחי משפט ביפן, ובניגוד לכל התחזיות ● השופט היפני קבע חד משמעית, כי גרינוולד לא ידע כי הוא נושא באמתחתו סמים, אבל היה לו לחשוש ● עו"ד ציבין התראיין הבוקר ל"קול החרדי" וסיפר על ההישג  האזינו לראיון 
ניצחון להגנה של גרינוולד: קיבל רק 6 שנים ● להאזנה
עו"ד ציבין מודה לקולגה יפני. תמונה אחת שווה אלף מילים ● צילום: COL

בחדרי חרדים

ניצחון גדול לצוות ההגנה של יוסף גרינוולד: בית המשפט היפני גזר היום (רביעי) בבוקר (שעון ישראל) את דינו של יוסף גרינוולד, אחד משלושת הצעירים החרדיים שנעצרו כאשר ניסו להיכנס לתחומי יפן, כשבאמתחתם סמים - שש שנות מאסר בלבד.

התביעה היפנית ביקשה להשית על בחור הישיבה מישראל בין 10 ל-15 שנות מאסר בפועל. בהפחתה של 500 ימי מעצר מוכרים, נותרו לו לשבת בכלא עוד שנתיים.

פסק הדין הוא ניצחון גדול של צוות ההגנה, אותו ניהלו החיד"ו וייס מאנטוורפן שבבלגיה ועורך הדין מרדכי ציבין, שכן בניגוד לדעת מומחי משפט ביפן, ובניגוד לכל התחזיות, לפיהן בהתחשב בכך שהוא בגיר, היה צפוי לקבל גזר דין של 13 שנים - נגזרו עליו 6 שנים בלבד.

השופט היפני קבע חד משמעית, כי גרינוולד לא ידע כי הוא נושא באמתחתו סמים, אבל היה לו לחשוש.

עו"ד מרדכי ציבין מסר לפני שעה ל-COL: "מדובר בהישג משפטי חסר תקדים. לא העלנו על דעתנו ניצחון משפטי שכזה. השופט קבע באופן מוחלט ולא ניתן לערעור, שגרינוולד לא ידע שיש סמים במזוודה שלו. לעומת זאת, השופט נתן לו את העונש, הועיל ולדעת השופט הנאשם היה צריך לחשוש שיש לו סמים למרות אי ידיעתו.

השופט קבע שמדובר בבחור רציני עם שאיפות טובות, יושב ולומד שעות רבות, והוא פוסק לו עונש קצר כי הוא חושב שזה הכרחי לאפשר לו לחזור לחברה. חשוב להדגיש, כי התקדים שנקבע, שהוא לא ידע שהיו לו סמים המזוודה עשוי לעזור מאוד לנאשם השלישי שמשפטו יערך בחודש סיוון.

בשעה זו, אני יושב עם עורכי הדין היפנים יחד עם העסקנים מישראל, אהרן נזרי, אלימלך בינדיגר, הרב אבא דונר מנכ"ל ועד רבני אירופה, ויעקב יהודה כאשר הדיין החיד"ו וייס נמצא בשיחת ועידה, ואנו מתייעצים עימו, ועם הרב יעקב בלייך, בכל שלב כאשר עורכי הדין רוצים לקבל את חוות דעתו והסכמה על כל צעד שיעשו. 

מקורות בצוות ההגנה אמרו לכתב 'בחדרי חרדים', לאחר גזר הדין: "אנחנו מאמינים וסומכים על בית המשפט ביפן. בית המשפט קבע חד משמעית שגרינוולד לא ידע כי הוא נושא סמים. במשפטו של יוסף באנדא, הקטין מבין השלושה, נקבע אחרת. בשיטות משפט אחרות, גרינוולד היה מזוכה". למרות זאת, יתכן וההגנה תשקול לערער על פסק הדין.

לפי מקורות בצוות ההגנה, גרינוולד ירצה את המשך עונשו בארץ.

בבית המשפט נכחו בעת מתן גזר הדין, מלבד קרובי המשפחה, הרב אבא דונר מנכ"ל ועידת רבני אירופה, עורך הדין מרדכי ציבין, והעסקנים אהרן נזר מלונדון, אלימלך בינדיגר מאנטוורפן, ויעקב יהודה מבני ברק.

רשמו ניצחון. החיד''ו וייס ועו''ד מרדכי ציבין לפני כשבועיים עקבו רבים מהציבור החרדי אחר החזרתו של צעיר עצורי יפן - יוסף באנדא, לישראל. ההתרגשות של בני המשפחה, לראות את בנם-אחיהם לאחר למעלה משנתיים בהם לא הצליחו אפילו להעיף בו מבט, סיקרנה רבים, שעקבו אחרי הסיפור בדריכות.

יוסף באנדא, הכלוא בימים אלו בכלא ניצן, מסתגל אט-אט למציאות בה הוא יכול לקבל מבקרים, לאכול כאוות נפשו, ולשוחח עם בני משפחתו, וזאת לאחר שנים קשות מאוד שעבר בכלא היפני. בימים אלו נעשים מאמצים להעבירו לאגף הדתי בכלא מעשיהו.

כזכור, שלושת הצעירים נעצרו בשדה התעופה ביפן, לפני שנתיים, כשברשותם סמים, פוזרו בבתי מעצר ובבית כלא בטוקיו שביפן. השלושה נשלחו על-ידי בן ציון מילר, חרדי מישראל, וטענו כי הלה אמר להם, כאשר נשלחו למשימה, כי הוא מבקש מהם להעביר עתיקות ומוצרי יודאייקה. המשלח נעצר - והוא עומד בימים אלה למשפט בישראל.

בשבועות האחרונים עלתה האפשרות כי גם שני הבחורים המבוגרים יובאו ארצה, בכדי להעיד בבית המשפט נגד מי שהפיל אותם אל מלתעות הפרשייה הסבוכה.

להאזנה לחצו על כפתור ההפעלה:

לא מצליחים להאזין? לחצו כאן (להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.