מערכת COL | יום ז' ניסן ה׳תש״ע 22.03.2010

מהפך? שף מקצועי לימד את הבחורים להכין אוכל זריז ● מיוחד

600 בחורי-ישיבה צפויים לצאת השבוע ל-280 ערים ברחבי העולם - שם ישמשו כשלוחים בחג-הפסח ● רגע לפני שהם יוצאים לשליחות, הם התכנסו בניו-יורק, שם קיבלו טיפים הלכתיים ● החידוש: שף מקצועי העניק לבחורים קורס בבישול אוכל זריז ● COL מגיש: דיווח מלא וגלריית ענק לסיפור המלא  
מהפך? שף מקצועי לימד את הבחורים להכין אוכל זריז ● מיוחד
(צילומים: בנצי ששון, עיבוד: COL)

אמש (ראשון), לקראת ערב נערך 'יום עיון' מיוחד עבור מאות תלמידי התמימים היוצאים במסגרת 'מרכז שליחות', למאות נקודות ברחבי העולם, מניו זילנד עד קניה, ופרו להולנד, לעזרת השלוחים, או למקומות נידחים בהם אין בית חב"ד קבוע, בכדי להביא לשם את מסר חג החירות, עם כל ההידורים.

אם בקיץ האחרון קבע 'מרכז שליחות' שיא, כאשר בפעם ה-60 יצאו קרוב ל-500 תמימים למשימת הפצת יהדות בקהילות יהודיות קטנות ונידחות ברחבי העולם, הרי שבחג הפסח הקרוב השיא הולך להישבר בשנית זאת כאשר קרוב ל-600 תמימים יצאו לשליחות בלמעלה מ-280 ערים ברחבי העולם, חלקם לראשונה בהיסטוריית ה'מרכז שליחות'.

לאחר שלפני כחודש ימים נפתחה ההרשמה, הוגשו מאות בקשות ולאחר סדרת ראיונות ובחירה קפדנית נבחרו בחירי התמימים שכאמור הגיעו אמש להשתתף ב'יום העיון' המיוחד שקיים 'המרכז לענייני חינוך' עבורם.

לאירוע שהתקיים באולם האירועים של מוזיאון הילדים הגיעו קרוב ל-250 בחורים. השאר יצאו לשליחות בימים האחרונים, כשרבים נמצאים כבר במקום השליחות, או כאלה שיוצאים מישיבות בארץ הקודש ומחבר העמים.

את הערב פתח הרב משה קוטלרסקי מה'מרכז לעניני חינוך' ומי שאחראי על 'מרכז שליחות' בדברים אודות הזכות וגודל האחריות של אלו היוצאים ל'מרכז שליחות' כשלוחי הרבי. "הרעיון שלנו כהוראתו של הרבי הוא לדאוג להגיע לכל יהודי באשר הוא, ובמיוחד לאותם אלה המוגדרים כבן החמישי".

בהמשך דבריו הוא סיפר שבשיחה שהייתה לו עם השליח הראשי לתאילנד, הרב קנטור סיפר הוא שיש לו אנשים המגיעים לליל הסדר ולא לתפילות יום כיפור.

על מסך ענק צופים המשתתפים בקטעים שונים ממראות קודש בהם נראה הרבי מדבר על החשיבות של 'מרכז שליחות'.

השנה דאגו המארגנים לכך ש'יום העיון' יהיה פרקטי ככל האפשר זאת בכדי לעזור לבחורים בבעיות ודילמות שונות הקורות במהלך 'מרכז שליחות'. הנואם הראשון היה הרב יענקי סאקס מלונג איילנד. במשך כחצי שעה העביר הוא לנוכחים שיעור וקורס זריז בכל הקשור להכשרת מטבחים, כשבסיום דבריו יכלו המשתתפים לשאול שאלות, כשהוא עונה להם.

הנואם הבא היה השליח הרב זושא ווינר מבריטון ביץ', חבר וועד רבני ליובאוויטש שהקדיש את דבריו לפן ההלכתי בנסיבות שונות ותחרישים לכל הקשור בחג הפסח, כשהוא מתמקד על עריכת הסדר. כאשר גם הפעם ניתנה אפשרות לנוכחים להפנות שאלות.

הרב קוטלרסקי מזמין את השף יעקב סילברשטיין שנותן לנוכחים קורס זריז בכל הקשור לאוכל, משמירה על טריות האוכל ועד עצות בבישול. במהלך הקורס עבר השף יחד עם הנוכחים על מדריך שלם אותו כתב במיוחד ל'מרכז שליחות', כאשר הוא עונה לשאלות מאת המשתתפים.

הרב מנחם פוזנר, כמי שבעבר זכה להשתתף ב'מרכז שליחות' מספר פעמים, משתף את הנוכחים במספר טיפים חשובים שיהפכו את הסדר לחוויה של ממש. את מסכת הנואמים חותם הרב מענדי קוטלרסקי שמתעכב על החלק המעשי של 'מרכז שליחות', כשאת דבריו מסיים הוא בנקודה מעניינת.

"השנה היא שנת השישים לנשיאותו של הרבי, וב"ה קרוב ל- 600 בחורים יוצאים ל'מרכז שליחות'. כל אחד ואחד מהנוכחים צריך לעשות ככל שביכולתו בכדי לדאוג להגיע לעוד 6-16-60 יהודים, שמעצמם לא היו מגיעים לבית חב"ד".  

לאחר התמונה המרכזית מודה הרב קוטלרסקי לרב שניאור נג'ר, מנהל 'מרכז שליחות' שייחד עם הרב מענדל קוטלרסקי דאגו להצלחת הפרוייקט, וכמו כן למשפחת ראהר ולשאר התורמים על תמיכתה ועזרתה התמידית.

המשתתפים מתחלקים לשלושה קבוצות, האחת לדוברי אנגלית עם הרב יצחק תסאפ, השנייה לאלו העורכים סדרים לדוברי עברית עם השליח הרב לוי וובר מפילדלפיה, והשלישית לאלו היוצאים למדינות אירופה ואסיה עם הרב מנחם פוזנר, כשהם מקבלים טיפים מעשיים ויחודיים למקומות אליהם הם הולכים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.