מערכת COL | יום ו' ניסן ה׳תש״ע 21.03.2010

הרב מצגר לרבני אירופה: "תעזרו לישראל בהסברה העולמית"

"נתבקשתי על ידי אחד משרי ממשלת ישראל לבקש מכם רבני אירופה, לבוא ולסייע למדינת ישראל בהסברה בעת הקשה הזאת של מחאות בינלאומיות", כך אמר הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר לרבנים שהתכנסו בירושלים במסגרת "מועצת רבני אירופה" לסיפור המלא וגלריית תמונות
הרב מצגר לרבני אירופה:
הרב מצגר בוועידה שאורגנה על-ידי "מרכז רבני אירופה" (צילום: ברלה שיינר)

עם תום הדיונים של "מועצת רבני אירופה" באולם "חשמונאים" עלו הרבנים ממנהרות הכותל ופנו אל הרובע המוסלמי. בפתח הרובע המוסלמי ניצב לו בית הכנסת המפואר – "אהל יצחק" – אשר קרוי על שמו של הגאון הצדיק רבי יצחק רטסדורפר זצ"ל מבעלזא ואשר שוקם לאחרונה על ידי "הקרן למורשת הכותל". בקומה השנייה של בית הכנסת, באולם המיוחד לאירועים תורניים, נערכו שולחנות עמוסים בכל טוב לכבוד קיומו של "ערב הצדעה לרבני אירופה".

בזה אחר זה החלו זורמים רבני ערים בישראל, אבות בתי דין, דיינים ורבני שכונות בירושלים למקום. בהיתר מיוחד אופשרה כניסת רכביהם של הרבנים אל רחבת הכותל, אל מול המון סקרנים ותיירים המצטופפים סביב שיירת הרכבים ותוהים "מה זה ועל מה זה?".

הערב, אשר נערך בשיתוף עם הקרן למורשת הכותל נפתח בדברי ברכה מפי הרה"ג שמואל רבינוביץ' שליט"א, רב הכותל והמקומות הקדושים. הרב רבינוביץ' הודה לרבנים שהגיעו מאירופה ובחרו לערוך את האסיפה החשובה דווקא בסמיכות לכותל המערבי, וציין את החשיבות שהוא רואה בקשר בין רבני אירופה לרבני ארץ ישראל.

התרגשות רבה אחזה בנוכחים כאשר עלה לשאת דברים הגאון רבי אביגדור הלוי נבנצל שליט"א, רב הרובע היהודי בירושלים.

"כיום עומדים נגד הרבנים שני גורמים עיקריים", פתח הגר"א נבנצל שליט"א את דבריו, "מחד, ישנו הבג"ץ אשר קובע כיום הכל. עד כדי כך הגיעו הדברים שהוא אף מחליט מה כשר ומה לא כשר", "ומנגד", המשיך הגר"א נבנצל, "ישנם אותם רבנים שמגיירים גירויות פסולות. אשר גריהם אינם "קשים לישראל כספחת" משום שאינם גרים בכלל!".

"על רבני אירופה מוטלת החובה", הפטיר הגר"א נבנצל, "לעמוד על המשמר בכדי לא להכניס לעמנו אנשים שאינם שייכים לעם ישראל".

יחד עם הגר"א נבנצל, טרחו וכבדו את האירוע בנוכחותם עשרות רבנים ואישי ציבור, ביניהם, הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג שליט"א, הגאון רבי יונה מצגר שליט"א רבה הראשי של ישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל, הגאון רבי שאר ישוב הכהן שליט"א רבה הראשי של חיפה, הגאון רבי אליהו אלחרר שליט"א רבה הראשי של מודיעין, הגאון רבי יוסף גליקסברג שליט"א רבה הראשי של גבעתיים וחבר מועצת הרה"ר לישראל, הגאון רבי יצחק פרץ שליט"א רבה הראשי של רעננה וחבר מועצת הרה"ר לישראל, הגאון רבי עזריה בסיס שליט"א הרב הראשי ואב"ד ראש העין, הגאון רבי אברהן שרמן שליט"א דיין בית הדין הגדול, הגאון רבי חיים יהודה רבינוביץ' שליט"א אב"ד בירושלים, הגאון רבי אליהו אברג'יל שליט"א רבה של שכונת בקעה בירושלים ואב"ד בירושלים, הגאון רבי אליהו שלזינגר שליט"א רבה של שכונת גילה בירושלים, הגאון רבי מיכאל הלפרין שליט"א, רבה של שכונת הגבעה הצרפתית בירושלים, הגאון רבי שמעון אליטוב שליט"א ראש מוסדות עז מאיר וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, הגאון רבי יעקב רוז'ה שליט"א רב השכונות בבת ים וחבר מועצת הרה"ר לישראל, הגאון רבי יעקב שפירא שליט"א ראש ישיבת "מרכז הרב" וחבר מועצת הרה"ר לישראל, הגאון רבי דב לפשיץ שליט"א מנכ"ל "יד לאחים", הרב יעקב מרגי שר הדתות, מר עודד וינר, מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל ועוד.

נאום מיוחד בעניינים העומדים על סדר היום הציבורי בישראל, נשא הרב יעקב מרגי, שר הדתות.

הרב מרגי התייחס בדבריו לסערת חק הגיור אשר מאיימת בימים האחרונים על יציבותה של הקואליציה, ואשר סביבה ניטש בימים אלה מאבק בין מפלגות מסוימות לבין מפלגת ש"ס.

"ישנן מפלגות אשר מנסות לעקוף את בתי הדין הרבניים", פתח הרב מרגי. "חק הגיור נועד לכך – לעקוף את בתי הדין הרבניים ואת הרבנות הראשית לישראל".
"אני כל העת בספק, למי קל יותר בתפקידו - לרבנים באירופה או לרבנים בארץ ישראל?", שיתף הרב מרגי את הרבנים, "לרבני ישראל בתפוצות לא מתערבים בשיקול הדעת, בעוד כאן בארץ ישראל ניטשים מאבקים רבים סביב קודשי ישראל".

הגאון רבי יונה מצגר שליט"א, הרב הראשי לישראל, נשא נאום מיוחד בו ברך את המרכז ומנהליו על הפעילות הברוכה.

לקראת סיום נאומו הפתיע הגר"י מצגר את הרבנים בבקשה מיוחדת. "נתבקשתי על ידי אחד משרי ממשלת ישראל", פתח הגר"י מצגר, "לבקש מכם רבני אירופה, לבוא ולסייע למדינת ישראל בהסברה בעת הקשה הזאת של מחאות בינלאומיות".
בפנייה נרגשת לרבנים אמר הגר"י מצגר כי "על רבני אירופה לשמש כשגרירים ליהדות ולארץ ישראל". "8 שנים סבלנו כאן בשקט וכעת אנו מותקפים?" תמה הרב מצגר בכאב.

בשם "מרכז רבני אירופה" ברך את הנוכחים הגאון רבי דוד משה ליברמן שליט"א, רבה של אנטוורפן וחבר נשיאות "מועצת רבני אירופה", כמו כן, נאם בפני הנוכחים הגאון רבי ירמיה מנחם כהן שליט"א, אב"ד פריז וחבר נשיאות "מועצת רבני אירופה".

את האירוע החגיגי פתח וחתם הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה, אשר סקר את פעילות המרכז בפני המשתתפים ואשר הודה לרבנים על השתתפותם.

במהלך הערב חולק לרבנים, הספר שו"ת רבני אירופה הכולל קרוב למאה שאלות ותשובות במגוון נושאים אקטואליים מכ-60 רבנים מכל רחבי אירופה. כמו כן, הושק במיוחד באירוע "מאסף תורני בענייני כשרות המזון והשגחה", אשר הגיע מבית הדפוס בו ביום, ובו עשרות הרצאות בנושאי כשרות, חלקן נמסרו בכינוס הכשרות האחרון של "מרכז רבני אירופה" אשר התקיים בבריסל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.