מערכת COL | יום ו' ניסן ה׳תש״ע 21.03.2010

מחזה מרנין: מאות אברכים מכל החוגים לומדים חסידות. צפו

מאות אברכים מכל החוגים בימי חזרות מרוכזים בסוף השבוע שעבר בירושלים ורמת גן ● בשבוע שאחרי פסח – ימי חזרות בירושלים ונתיבות ●  אלפי שעות של לימוד במאמרי רבותינו נשיאינו בסוגיית אחדות ה' ● לקראת מבחן מסכם וכינוס ענק באסרו חג השבועות ●  COL מגיש: לדיווח מלא וגלריית ענק לסיפור המלא
מחזה מרנין: מאות אברכים מכל החוגים לומדים חסידות. צפו
צילום: ברלה שיינר ועזרא לנדא

תכנית לב לדעת ע"י תורת חב"ד לבני הישיבות קיימה - עם תחילת בין הזמנים בסוף השבוע שעבר - ימי עיון וחזרה למשתתפי התכנית.

מאות אברכים ובחורים מבוגרים מכל רחבי הארץ המשתתפים כבר כמה חודשים בתכנית, הגיעו עם ספר הלימוד בנושא אחדות ה' שקיבלו זה מכבר, לימי לימוד מרתקים שהתקיימו בישיבת תורת אמת בירושלים ובישיבת ההסדר ברמת גן. במשך היום הם שמעו חזרה ועיון בחלק מחומר הלימוד והתוועדו עם גדולי המשפיעים המלווים את התכנית.

בירושלים לימד הרב יחזקאל סופר את ההבדל בין פרק כ' וכ"א בליקוטי אמרים למבואר בשער היחוד והאמונה, הרב שניאור זלמן גופין ביאר בהרחבה את שלושת הדרגות באחדות ה' שבמאמר "האומנם" של הרבי הרש"ב והרב חיים שלום דייטש התוועד ארוכות בנושא אחדות ה' וסיפר סיפורים אוטנתיים מחסידים בנושא זה. ברמת גן לימד הרב יהושע שפירא את תמצית מאמר "וידעת היום" של הרבי הרש"ב והרב שניאור זלמן גופין את מאמר "האומנם", לאחר הלימוד התוועד הרב גופין עוד שעה ארוכה. כרבע מהמשתתפים ביום העיון ברמת גן היו תלמידי הישיבה עצמה העוסקים בלימוד החסידות בלהט ובהתמדה, אליהם התווספו תלמידים מישיבות הסדר רבות ברחבי הארץ המתגוררים באזור המרכז ורשומים בתכנית.

ימי הלימוד המרוכזים הקודמים התקיימו בחודש שבט וימי הלימוד הבאים יתקיימו לאחר חג הפסח, חודש אייר יוקדש לחזרה עצמית על כל החומר ובאסרו חג השבועות יתקיים כינוס לציון 250 שנה להסתלקות הבעש"ט בו יערך מבחן מסכם על ספר הלימוד של התכנית בסוגיית אחדות ה' הכולל את שער היחוד והאמונה בתניא לעיון, שלושה מאמרים מהרבי הרש"ב עם פירוש רחב ושיחות יסודיות מליקוטי שיחות של הרבי.

תכנית 'לב לדעת' ממלאת את מבוקשם של אברכים ובחורים בוגרים מכל החוגים ומכל רחבי הארץ החפצים לימוד בחסידות חב"ד בצורה מסודרת ומעמיקה על בסיס של לימוד עצמי כל אחד בישיבתו בספר לימוד מיוחד, עם העשרה בימים מרוכזים של שיעורים מעמיקים והתוועדויות.

בשנה שעברה למדו בתכנית 250 אברכים את כל ליקוטי אמרים בספר התניא והשנה ישנם בתכנית למעלה מ- 600 הלומדים את שער היחוד והאמונה וסוגיית אחדות ה'. לאחר חג השבועות יחלו בלימוד אגרת התשובה ומאמרים ושיחות בנושא התשובה עד לח"י אלול.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.