מערכת COL | יום ה' ניסן ה׳תש״ע 20.03.2010

ביום שני: בר מצווה ל-108 חתני בר מצווה לרגל י"א ניסן

לכבוד יום הולדתו המאה-ושמונה של הרבי, יחוגו ביום שני הקרוב מאה ושמונה חתני-מצווה יחדיו, את שמחת בר המצווה. מאה ושמונה סיפורי ניצחון של ילדים ומשפחות שחוו שכול, אבדן וכאב – ויכלו להם, בסיוע קרן 'חסד מנחם מענדל' של כולל חב"ד  לדיווח
ביום שני: בר מצווה ל-108 חתני בר מצווה לרגל י
צילום: ארכיון

כתב COL

י"א ניסן בפתח. גם השנה יצוין יום הולדתו של הרבי בחגיגה גדולה ומרגשת של "בר מצווה מרכזית משותפת". כמיטב מסורת י"ט השנים האחרונות, יגיעו חתני המצוות ובני משפחותיהם לירושלים, אל הכותל המערבי, שם יניחו תפילין, יקבלו עול מלכות שמים ויעלו לתורה – ויזכו לטקס ממלכתי מפואר וחגיגה שמחה סוחפת.

מאה ושמונה חתני מצוות, מאה ושמונה משפחות – ושמחה אחת עצומה, שמחתם המרגשת של נערים שעולמם חרב עליהם במותו הטראגי של אביהם; שמחת האמהות, נשות חיל שבנסיבות כאובות איבדו בעל ונותרו לבד עם עול כבד מנשוא. עתה מפנה הכאב את מקומו לשמחה טהורה, רבת עוצמה, שמחת הניצחון.

בחודשים האחרונים השתתפו כל הילדים בפעילות הכנה ע"י "מכון בר מצווה", אותו הפעילו במשותף ארגון החסד 'כולל חב"ד' באמצעות החטיבה החינוכית 'חסד מנחם מענדל', והארגון 'בית היהודי' מס. פאולו ברזיל, בראשות השליח הרב יצחק משען  שהתווה בתבונה את מתכונתה של פעילות זו.

חתני המצוות ומשפחותיהם יתקבלו תחילה בכותל המערבי בירושלים – ע"י הרב שמואל רבינוביץ שליט"א רב הכותל והמקומות הקדושים, שהעמיד לרשות הפעילות את צוות מדריכי הבר מצווה המיומנים של "הקרן למורשת הכותל". החתנים יניחו את התפילין המהודרות שקיבלו במתנה במסגרת הפעילות, ויזכו לעליה לתורה אישית מושקעת ושמחה ליד אבני הכותל המערבי.

לאחר מכן יתקיים טקס חגיגי מפואר במעמד הרבנים הראשיים, רבני חב"ד ורבני ערים, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור מכל שדרות העם - סעודת מצווה מכובדת ושמחה בבנייני האומה בירושלים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.