מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תש״ע 17.03.2010

מסעדת 'מהדרין' מפוארת שישית נחנכה במרכז מוסקבה

במעמד מפואר נחנך לפני כמה ימים במרכז העיר מוסקבה, מסעדה נוספת, כשרה למהדרין, המצטרפת בזאת לחמישה מסעדות כשרים למהדרין, הפועלות במלוא הקיטור במהלך כל ימות השבוע, בשכונות במרכז העיר מוסקבה, ועומדות לשירות אלפי יהודי מוסקבה, בהם אורחים, מבקרים, תיירים ואנשי עסקים רבים  לסיפור המלא  
מסעדת 'מהדרין' מפוארת שישית נחנכה במרכז מוסקבה
כתב COL

במעמד מפואר נחנך לפני כמה ימים במרכז העיר מוסקבה, מסעדה נוספת, כשרה למהדרין, המצטרפת בזאת לחמישה מסעדות כשרים למהדרין, הפועלות במלוא הקיטור במהלך כל ימות השבוע, בשכונות במרכז העיר מוסקבה, ועומדות לשירות אלפי יהודי מוסקבה, בהם אורחים, מבקרים, תיירים ואנשי עסקים רבים.

מסעדות אלו עומדות כמובן, תחת השגחתו המהודרת של הבד"ץ רוסיה, בראשות רבה הראשי של רוסיה השליח הרב בערל לאזאר, עם צוות משגיחי כשרות העומדים קבוע בכל המסעדות, תחת ניהולו של השליח הרב יוסף וורזוב יו"ר מערכת הכשרות המהודרת ברוסיה.

"סעם-סורק" (בלשון הקודש: שבע ארבעים, על-פי השעה 7:40), היא שמה של המסעדה הכשרה ע"ש הניגון הקצבי והישן "סעם-סורק", אותו מכיר כמעט כל יהודי ברוסיה ולהבדיל, גם כל מוזיקאי לא יהודי מתחיל בחבר העמים. גרסאות שונות יש על היסטוריית הניגון, הקשורות לעיר אודסה.

אחת הגרסאות טוענות, שבזמן הצאר, היה אסור על יהודי רוסיה לגור באודסה, ומותר היה להם לשהות בעיר, רק בין השעות שש בבוקר לשמונה בערב. והיהודים הרבים, שהיו מגיעים לעסקים שונים בעיר הנמל הגדולה, היו חייבים בשעה 7:40 בדיוק להיות בתחנת הרכבת שיצאה קבוע בשעה זו מהעיר.

גרסא אחרת טוענת, שבקייב היה בעבר שוק יהודי מאוד גדול, ובאחד הימים בנו במקום תחנת רכבת גדולה, עם מסלול קבוע לאודסה. בניית התחנה החדשה, שהקלה מאוד על היהודים הרבים שנסעו מקייב לאודסה וחזור, נבנתה בשנת ארבעים ושבע.. כך או כך, השיר הנ"ל מושר כמעט מכל אירוע יהודי, או בעל זיקה יהודית והרבה משווקים יהודים החלו לאחרונה לעשות שימוש במונח פופולארי זה.

לאירוע הפתיחה של המסעדה הוזמן הרב הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר לקביעת המזוזה בפתח הראשי. כמו"כ קבע במקום מזוזה הנגיד ר' לוי לבייב יו"ר איגוד הקהילות היהודיות במדינות חבר העמים וידיד קרוב לבעלי המסעדה, הנמנים עם ראשי הקהילה הבוכרית המפוארת והגדולה במוסקבה.

המסעדה החדשה פועלת בכל ימות החול, עד חצות הלילה והיא נמצאת ברחוב צ'יאנובא מספר 3, פינת רחוב טברסקאייא, הרחוב הראשי של מוסקבה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.