מערכת COL | יום א' ניסן ה׳תש״ע 16.03.2010

ועכשיו: גם בית הכנסת "תפארת ישראל" ישוקם

הם היו שני בתי הכנסת המפוארים של הרובע היהודי, שנחרבו על ידי הירדנים. עכשיו לאחר שיקומו וחנוכתו של "החורבה‭,"‬ מגיע תורו של בית הכנסת "תפארת ישראל" לעבור שיפוץ נרחב ופתיחה מחודשת ● ויש גם תורם: איל ההון היהודי אוקראיני ואדים רבינוביץ‭,'‬ שהבטיח לגייס את הכסף הדרוש לשיפוץ המקום. רבינוביץ' יחד עם עמיתו, איל ההון היהודי אוקראיני איגור קולומויסקי, תרמו יחד כ‭40-‬ מיליון שקל שהיו דרושים לצורך שחזור ובניית בית כנסת החורבה, ומשתתפים שניהם בחגיגות פתיחת המקום לסיפור המלא
ועכשיו: גם בית הכנסת
הרב שמואל קמינצקי השליח ורב העיר דנייפרוטרובסק בשיחה עם איל ההון היהודי אוקראיני ואדים רבינוביץ ● צילום: מנדי הכטמן, COL

אלי ברדנשטיין, מעריב 

הם היו שני בתי הכנסת המפוארים של הרובע היהודי, שנחרבו על ידי הירדנים. עכשיו לאחר שיקומו וחנוכתו של "החורבה‭,"‬ מגיע תורו של בית הכנסת "תפארת ישראל" לעבור שיפוץ נרחב ופתיחה מחודשת. 

ויש גם תורם: איל ההון היהודי אוקראיני ואדים רבינוביץ‭,'‬ שהבטיח לגייס את הכסף הדרוש לשיפוץ המקום. רבינוביץ' יחד עם עמיתו, איל ההון היהודי אוקראיני איגור קולומויסקי, תרמו יחד כ‭40-‬ מיליון שקל שהיו דרושים לצורך שחזור ובניית בית כנסת החורבה, ומשתתפים שניהם בחגיגות פתיחת המקום. 

בית הכנסת נבנה בשנות השישים של המאה ה‭19-‬ על ידי חסידי רוז'ין וסדיגורא, ונקרא "תפארת ישראל" על שם רבי ישראל פרידמן מרוז'ין, שהרים את התרומה לקניית המגרש שעליו נבנה בית הכנסת. הבנייה החלה בשנת 1857 ונמשכה עד לשנת ‭.1872‬ הרוח החיה בהקמת בית הכנסת היה ניסן ב"ק שהיה איש ציבור ירושלמי ומראשי חוג החסידים בירושלים. האגדה גם מספרת שהקיסר פרנץ יוזף נתן את הכסף לבניית הכיפה של בית הכנסת. 

כמו בית הכנסת החורבה, גם "תפארת ישראל" שימש כעמדה ללוחמי הרובע היהודי במלחמת העצמאות. לאחר כיבוש העיר העתיקה בידי הירדנים, הם הרסו את בית הכנסת ורק חלק מחזיתו שרד. 

אחד העומדים מאחורי יוזמת השיפוץ של "תפארת ישראל" הוא יהודה גליק, יו"ר הקרן למורשת הר הבית. כאשר כיהן כמנכ"ל מכון המקדש, פעל גליק לקידום שחזור ושיפוץ בניין בית הכנסת, והיה גם זה ששידך בין איל ההון היהודי אוקראיני ואדים רבינוביץ' לחברה לשיקום הרובע היהודי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.