מערכת COL | יום כ"ט אדר ה׳תש״ע 15.03.2010

בעין הסערה: הדינר האמריקאי של JLI - בבירת ישראל ● מיוחד

באירוע רב רושם נחתם מסע נציגי JLI לארץ-הקודש, בבאנקעט מפואר שנערך באולם האירועים המרכזי של מלון 'מצודת דוד' בירושלים ● האירוע כולו היה בסימן ירושלים ● השר עוזי לנדאו דיבר על חשיבות ירושלים, נתן שרנסקי גילה מדוע הוא מסייע לחב"ד, הרב יונה מצגר פרגן לשלוחי חב"ד בעולם ונציגת המשתתפים חתמה את הנאומים בדברים מרגשים ● COL מגיש: דיווח מלא וגלריית תמונות לסיפור המלא
בעין הסערה: הדינר האמריקאי של JLI - בבירת ישראל ● מיוחד
למעלה (משמאל): השר לנדאו. למטה (משמאל): הרב מינץ והרב מצגר ● צילומים: מאיר אלפסי, JLI
אמש, באירוע רב רושם נחתם מסע נציגי JLI לארץ הקודש, בבאנקעט מפואר שנערך באולם האירועים המרכזי של מלון 'מצודת דוד' בירושלים.

את האירוע פתח נאומו של חבר הכנסת עוזי לנדאו, שדיבר על החשיבות של העיר ירושלים, כשהוא מברך ומודה למשתתפים על ביקורם בארץ, תוך שהוא מזכיר את הפעילות הברוכה של חב"ד ברחבי העולם.

הנואם הבא היה חבר הכנסת נתן שרנסקי שפתח את נאומו בסיפור: "לפני שנים הרבנים של הקהילה הרפורמית ברוסיה פנתה אלי בשאלה: "הייתכן שאתה עוזר לחב"ד ולשלוחים שלהם?". פניתי אליהם ואמרתי: "כשאתם תעשו את מה שחב"ד עושים בסיביר ובכל מקום אחר בעולם, במסירות נפש שכזו, וזאת בהקרבה לכל ימי חייהים, אזי אולי אני ישנה את התנהגותי"

עוד הוסיף ואמר: "אני זכיתי להכיר את ארגון JLI מקרוב, וחשוב לי ליידע אתכם, שהארגון הזה הוא זה שגורם לשמור על צביונו של העם היהודי בציון". סיים הוא את דבריו וזכה למחיאות כפיים סוערות.

אל הבמה מוזמן הרב האשכנזי הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, דבריו שהתמקדו על חב"ד בעולם, גרמו לקבל להריע ממושכות. "למדינת ישראל יש שגרירים ברחבי העולם, ולעם ישראל יש זכות שיש לו 3500 שלוחי חב"ד ברחבי העולם שדואגים לשמר את הגחלת היהודית.

אל השולחנות מוגשת המנה העיקרית כשברקע נשמעת מוזיקה שמחה. המנחה השליח הרב דוד פלינקנסטיין, מוולמיט, אילנוי מציג בפני הנוכחים את סיו"ר המל"ח, הרב משה קוטלרסקי שהגיע במיוחד מניו יורק בכדי לקחת חלק במסע.

"לאנשים יש דעה שגויה אודות מי שנקרא 'שאינו יודע לשאול'. אמר הרב קוטלרסקי. "לא מדובר באדם לא חכם. אינו שיודע לשאול אלו אנשים חכמים, עורכי דין, משפטנים וכדו', רק שכשהם מגיעים למה שקשור לתורה, אזי 'אינם לא יודעים לשאול, וזהו תפקידו החשוב של ארגוןJLI   שעושה עבודת קודש, ושגרם למהפכה של ממש בעל הקשור ללימודי יהדות". 

נשיאת JCC בממפיס טנסי, קארה בירמן (BIERMAN CARA) נשאה נאום מרגש בשמם של משתתפי המסע. "משפחתי ואני הגענו מספר פעמים לארץ, הפעם זו הייתה הפעם הראשונה שהגענו למקומות בעלי חשיבות יהודית שכזו, כשאנחנו רואים הכל בזווית אחרת וזאת בזכות הקורסים של JLI שלקחנו, ההרגשה היא כאילו אנחנו אנשים אחרים לגמרי".

האולם מוחשך ועל מסך ענק מוקרנת מצגת תמונות מימי המסע. הקהל מתרגש ומוחה כפיים ללא הפסקה.

את מסכת הנאומים של האירוע חותם מנהל ארגון JLI, והרוח החיה מאחרי המסע - הרב אפריים מינץ שפותח את  נאומו בדברי ברכה ותודה לכל העוסקים במלאכה כשהוא מעניק להם תעודות הוקרה בניהם: הרב שניאור ווינברג, חברת מבט בבעלותו של מר זאב גרנשטיין, מנהל חברת 'ישראל מבין' מר זאב יעקובסון, תוך שהוא מזכיר את שמותיהם של הרב משה קוטלרסקי, מייסד הארגון וסיו"ר המל"ח, וכן התומך העיקרי של הארגון מר ג'ורג' ראהר.

"השם של המסע הוא 'הארץ והרוח', אמר הרב מינץ, "אתם עוזבים את הארץ, אבל הרוח נשארת איתכם לתמיד יחד עם השלוחים שחוזרים איתכם לביתכם", הערב נחתם בחלוקת תעודות הוקרה לכל מארגני ומפיקי המסע המוצלח, כשהקהל מריע להם במחיאות כפיים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.