מערכת COL | יום כ"ט אדר ה׳תש״ע 15.03.2010

בפעם השניה בארה"ב: הניחו תפילין - ונחשדו כטרוריסטים

זה קרה לפני חודש וחצי וחזר על עצמו שוב: הרב אליהו זילברשטיין, המכהן כמנהל מרכז חב"ד הממוקם בתוך אוניברסיטת קורנל שבאיתקה ניו-יורק, מרכז התומך בסטודנטים היהודים שבמקום, ביקש מנהגו לעצור בתחנת הדלק באזור ווטרטאון, הקרוב לגבול, כדי להניח תפילין בטרם תשקע החמה ● מה שהחל כשגרה, נגמר בהאשמה לסחר תינוקות...  לסיפור המלא
בפעם השניה בארה
(צילום אילוסטרציה: COL)
זה קרה לפני חודש וחצי וחזר על עצמו שוב: הרב אליהו זילברשטיין, המכהן כמנהל מרכז חב"ד הממוקם בתוך אוניברסיטת קורנל שבאיתקה ניו-יורק, מרכז התומך בסטודנטים היהודים שבמקום, ביקש מנהגו לעצור בתחנת הדלק באזור ווטרטאון, הקרוב לגבול, כדי להניח תפילין בטרם תשקע החמה.

נהגו של הרב זילברשטיין הוא יהודי הנושא את שם המשפחה קפלן. "קפלן הוא יהודי טוב המגיע אלינו, ואני משתדל לקרב אותו ליהדות ואף לפרנס אותו במקצת. הנחת התפילין הינה הקשר הראשוני שלו ליהדות", מספר הרב זילברשטיין ל'משפחה'.

"עקב הקור העז ששרר בתחנת הדלק התבצעה הנחת התפילין במהירות", דבר שהביא כנראה לחשד של אי-מי להתעורר. "לאחר שהחזרתי את התפילין לתא המטען האחורי", מספר הרב זילברשטיין, "ניגש למכוניתנו אדם ודרש מאיתנו שלא לעזוב את המקום. הוא אף רשם את מספר לוחית הרישוי שלנו".

הרב ונהגו ניסו להסביר את מעשיהם ופנו לדרכם לכיוון קנדה. לתדהמתם, עם הגיעם למונטריאול, התקשרה אשתו של הנהג ודיווחה כי המשטרה באזור תחנת הדלק בווטרטאון מחפשת אותו.

"אנחנו חשודים בסחר תינוקות או בעזרה בחטיפת ילדים והעברתם מעבר לגבול", אמרה הגברת קפלן לבעלה. "אין לי מושג למה הבחור בתחנת הדלק חשב כך", אומר קפלן, "בסך הכל עמדנו על יד תא המטען עם רצועות התפילין".

בחזרה מהאירוע שאליו נסעו במונטריאול, עוכבו הרב זילברשטיין ונהגו בגבול ניו-יורק, כשתריסר שוטרים סורקים את רכבם שוב ושוב.

לאחר שלא גילו שום ממצא מחשיד – שוחררו השניים לדרכם. "כעסתי מאד על שעיכבו אותנו עד שלוש לפנות בוקר, אך בכל זאת זה היה מצחיק. שמרנו על רוח מבודחת במהלך השעות שבהן היינו מעוכבים", מסיים קפלן, "לפעמים החיים אינם משעממים".

תזכורת: לפני כחודש וחצי נחת מטוס נחיתת הסתערו על נער חרדי שה־FBI חירום וסוכני ניח תפילין במהלך טיסה פנימית בארה"ב. רבים התייחסו לכך בקלילות. הפעם, הנחת תפילין גורמת לשוטרים האמריקנים המוצבים במעבר הגבול שבין הארצות, לחשוד בעוסקים במצווה ולעכבם לחקירה לשעות ארוכות. אולי יש מקום למסע הסברה בנושא?
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.