מערכת COL | יום כ"ט אדר ה׳תש״ע 15.03.2010

וול סטריט ג'ורנל: פתאום לממשל אין בעיה להעלות את הטונים

גם התקשורת האמריקאית עוסקת במשבר ישראל-ארה"ב, על רקע הבנייה בירושלים ● מאמר המערכת של היומון הכלכלי "וול סטריט ג'ורנל", בחר דווקא לצדד בישראל ● "נעשה יותר ויותר קשה לטעון שקיום ההתנחלויות הוא מכשול מרכזי להסכם שלום עם הפלסטינים. ישראל נסוגה מכל ההתנחלויות ברצועת עזה ב-2005, רק כדי לראות כיצד הרצועה נופלת לידי חמאס ולירי מתמשך של רקטות" לקטעים מהמאמר
וול סטריט ג'ורנל: פתאום לממשל אין בעיה להעלות את הטונים
אובמה, השבוע (צילום: פיט סוזה, הבית הלבן)

כמו התקשורת הישראלית, גם התקשורת האמריקאית עוסקת במשבר ישראל-ארה"ב, על רקע הבנייה בירושלים.

מאמר המערכת של היומון הכלכלי "וול סטריט ג'ורנל", בחר דווקא לצדד בישראל, בניגוד ליומון "ניו-יורק טיימס" שתקף אתמול (ראשון) בחריפות את ישראל.

"כי ממשל אובמה אימץ את 'היחסים הבריאים' בין איראן לסוריה, גינה בלשון רפה את הנשיא אסד שדיבר על 'קולוניאליזם אמריקני', והתנצל על יחסו למועמר קדאפי למרות שזה קרא לג'יהאד נגד שוויץ. 'אך כשזה מגיע לישראל, לממשל אין בעיה להעלות את הטונים", נכתב במאמר מערכת תחת הכותרת "הפנייה של אובמה נגד ישראל".

"התנצלויותיו החוזרות ונשנות של נתניהו לא מנעו ממזכירת המדינה קלינטון - בהוראה ישירה של הנשיא אובמה - מלכנות את ההודעה הישראלית 'עלבון לארה"ב'. כיוון שאיש אינו מגן על הודעת ישראל, קשה להבין מדוע בחר הממשל לגרום למשבר דיפלומטי עם בת הברית הגדולה ביותר שלו במזרח התיכון. ההיגיון האסטרטגי והפוליטי מאחורי דבריה של קלינטון אינו ברור. אם ישראל תחוש שוושינגטון רק מחפשת תירוץ כדי לפוצץ את היחסים, יהיה פחות איכפת לה מהאופן שבו ארה"ב תגיב למתקפה על איראן".

היומון בוחר גם להתייחס לתוכנית ההתנתקות. "נעשה יותר ויותר קשה לטעון שקיום ההתנחלויות הוא מכשול מרכזי להסכם שלום עם הפלסטינים. ישראל נסוגה מכל ההתנחלויות ברצועת עזה ב-2005, רק כדי לראות כיצד הרצועה נופלת לידי חמאס ולירי מתמשך של רקטות.

"האפיזודה האחרונה הולמת את מדיניות החוץ של אובמה עד-כה: מחזרים אחרי אוייבנו, ידידינו זוכים לזלזול. זה קרה בפולין, בצ'כיה, הונדורס, קולומביה, וכעת גם עם ישראל", חותם העיתון את המאמר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.