מערכת COL | יום כ"ט אדר ה׳תש״ע 15.03.2010

הפרטים נחשפים: כך הציל הרבי את אריאל שרון מחטיפה

לקראת יום הבהיר י"א ניסן, העביר שליח חב"ד באלסקה, הרב יוסף-יצחק גרינברג, 2 סיפורים מיוחדים על הרבי למערכת COL, אותם שמע ממקור ראשון מבעלי המעשה בעצמם שהתארחו בבית-חב"ד ● סיפור ראשון: כך הציל הרבי את ראש-הממשלה לשעבר אריאל שרון - עדות אישית מהאיש שהיה נוכח בפרטי הסיפור ● סיפור שני: פרופ' בכיר מגלה את רמת ההתעניינות של הרבי בנעשה ברוסיה לסיפור המלא
הפרטים נחשפים: כך הציל הרבי את אריאל שרון מחטיפה
יוסף יצחק גרינברג, אלסקה
 
אני רושם בזה את הסיפורים ששמעתי מאבישי בוקסנבוים משכונת הכרמל בחיפה ופרופ' אהרן אנקר מייסד הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן, בביקורם בקיץ שעבר באלסקה.

אבישי עבד בשנות תש"ל-ל"ג בקונסוליה בניו-יורק כאיש ביטחון, והיה מגיע בכל שנה להקפות בליל שמח"ת וכו'. כשאריק שרון הגיע לניו-יורק אמר שרוצה לפגוש את הרבי. מיד כולם הפנו אותו לאבישי שהיה הדתי שביניהם שיסדר הפגישה.

שואל אותו אבישי מה לך ולרבי? עונה אריק: "תראה כשישבתי שבעה (ל"ע, על הבן שנהרג כששיחק באקדח) פתאום להפתעתי מופיע רב דתי לנחם ואחריו עוד רב וכו', ושאלתי מה זכיתי? ענו לי שהרבי הורה לבוא לנחם וכו'.

"תראה אני מפקד וכשאני מנחית פקודות אני צריך לבדוק שישים פעמים שהחיילים ממלאים את ההוראות וכו, ואילו כאן יושב מפקד בניו-יורק ונותן פקודות לארץ, בלי משטרה צבאית וכו' וממלאים את כל הוראותיו, כזה גנראל הייתי רוצה לפגוש".

אבישי התקשר למזכירות וקבעו לו פגישה לאחת בלילה. אריק חכך בדעתו מה הוא יעשה עד אחת בלילה? אבישי הציע לנסוע לבלות במנהטן ובחצות יסעו ביחד לברוקלין (אבישי נסע אתו בתפקיד איש בטחון שמצמידים לאישיות בטחונית).

כשהגיעו ל-770 אריק נכנס ליחידות לבדו ואבישי חיכה בזאל למעלה על הספסלים הקשים כלשונו.. הוא חשב שזה יקח שעה ומקסימום שעתיים, אך עברו שעות והוא לא יוצא... הוא כבר לא יכל לשבת והתחיל להסתובב וכו' ורק כשעלה השחר אריק סוף סוף יצא. אבישי  מספר שהוא התפלל ב-770 שחרית ושאריק הניח תפילין בנוכחות הרבי. 

אבישי התנפל עליו, מה קרה לך? מה עשית שם כל הלילה? עונה לו אריק: תשמע, ישבתי אצל הרבי משך זמן וכשהבטתי על השעון שואל אותי הרבי 'לאן אתה ממהר'? עניתי שיש לי מחר בבוקר פגישה בפנטגון ולאחר-מכן אני אמור לחזור בצהריים עם השאטעל לניו-יורק ובשעה שלוש אחה"צ אני אמור לעלות על מטוס אל-על ולחזור לארץ.


תמונה נדירה של שרון מבקר אצל הרבי

אומר לי הרבי מה אתה ממהר, אתה הרי גנראל, הם יחכו לך, ובאם לא תבוא מחר הם ישנו את הפגישה למחרתיים! וכך בכל פעם שהבטתי על השעון, הרבי שוב שאל אותי לאן אני ממהר וכו' והוא בשום אופן לא הרשה לי לצאת, ופשוט לא הרגשתי נעים לעזוב, ולא הייתה לי ברירה והוכרחתי להישאר.
 
בחזרתם למנהטן, אומר לו אבישי: "תשמע, אריק, אני עייף וסחוט, לא ישנתי כל הלילה. אני לא נוסע היום לוושינגטון. אני הולך לישון. אם אתה רוצה לנסוע, בבקשה תמצא לך איש ביטחון אחר, אני לא מסוגל". עונה לו אריק: "אתה יודע מה, גם אני עייף, אלך לישון ומחר אסע לוושינגטון".

אבישי הלך לישון ולפנות ערב הוא מתעורר לצלצול הטלפון שלא מפסיק לצלצל. כשענה לטלפון דיברו מהקונסוליה שהמטוס שאריק היה צריך לעלות עליו נחטף ע"י מחבלים והונחת באלג'יריה!

אבישי מוסיף שבעיתון אז כתבו שהמחבלים חיפשו מישהו במטוס וכשראו שהוא לא נמצא שחררו את המטוס. אבישי מספר שבאותו ערב קיבל טלפון מאיש הקשר שלו בחב"ד שאמר לו: "אתה עד שהרבי הציל את אריק שרון".

(הערת מערכת COL: בראיון וידאו שהעניק הרב זאב סיגל ז"ל, מי שכיהן כרב קהילת 'יאנג יזראל' בניו-יורק והיה נשיא הסתדרות הרבנים באמריקה במשך חמישים שנה, הוא סיפר: "פעם אחת כשהייתי ביחידות, לקראת סיומה, בשעה 3:30 לערך לפנות בוקר, שאלתי את הרבי: 'האם יש אמת בדבר שמנעת משרון להיות על המטוס שנחטף?' והוא השיב: 'כן אמרתי לו. הצגתי לו את השאלה המתבקשת: 'אם כן למה לא מנעת מכל המטוס להמריא'? והרבי השיב לי: 'האם אתה באמת חושב שידעתי שהמטוס ייחטף? שרון הגיע להיפרד ממני ואני אמרתי לו שלא ייסע. למה אמרתי? זה כבר עניין אחר...").

סיפור נוסף:
ה'יחידות' של הפרופ' הבכיר

פרופ' אנקר נולד וגדל בקראון-הייטס אך לא היה לו קשר לחב"ד. הוא למד בהרווארד וכ"כ הצטיין בלימודיו. בשנת תשי"ח נתנו לו מילגה לטייל בעולם שנה שלימה, כדי לראות עולם.

הוא נסע לאירופה ומשם נסע במכונית לרוסיה. הוא ביקר בהרבה עיירות וכו'. בביקורו בביהכנ"ס הגדול במוסקבה (או לניגרד) שאל אותו הגבאי באם הוא מכיר את ליובאוויטש. הוא ענה שהוא גר בק"ה וכו'.

ושאל באם אתן לך קוויטל תמסור זאת לרבי? וענה בחיוב. סיפר לו הגבאי שהוא למד עם הרבי ביחד בגן-ילדים בניקולייב.

כשחזר לנ.י. טילפן ליחזקאל בעסער והוא סידר לו 'יחידות'. לאחר שמסר את הפ"ן, הוא ישב אצל הרבי יותר משעה ורבע. הרבי תיחקר אותו על הביקור שלו ברוסיה ושאב ממנו את כל המידע, כל פרט וכל אדם שראה וכו', ולמרות שהמזכיר פתח הדלת כמ"פ, הרבי המשיך לתחקר עד ששאב את כל מה שזכר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.