מערכת COL | יום כ"ח אדר ה׳תש״ע 14.03.2010

התקשורת נותנת גושפנקא להפסקת הבניה בירושלים ● דעה

כלי התקשורת הגדולים בישראל נותנים גושפנקא, בפועל, להפסקת הבנייה גם בירושלים. כלי תקשורת אלה כפרו השבוע - בעצם הפרסומים שלהם - לא רק בזכות ישראל לקבל החלטות בעיתוי נפיץ, לכאורה, אלא בזכות ישראל לבנות באזורים השנויים במחלוקת, כדוגמאת רמת שלמה. בכך הם משרתים את האינטרס הפלשתיני ● COL מתכבד להגיש את מאמרו של העיתונאי יואב יצחק, הקול השפוי בבועת התקשורת למאמר
התקשורת נותנת גושפנקא להפסקת הבניה בירושלים ● דעה
שערי העיתונים בישראל, היום (עיבוד: COL)
מאת יואב יצחק, מחלקה ראשונה

התקשורת בישראל שוב מתגוללת על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. כרגיל, משיקולים זרים. הפעם על-חשבון האינטרסים של מדינת ישראל בעיר הבירה - ירושלים. לא פחות. התקשורת מציגה את ההיתר שניתן לבניית 1,600 יחידות דיור ברמת שלמה (יום שלישי, 09.03.10), כמהלך מופקר ומופרע ובלתי לגיטימי - שנועד, כביכול, לסכל את שיחות הקירבה עם הפלשתינים.

משמעות הדבר: כלי התקשורת הגדולים בישראל - ערוצי הטלוויזיה (ערוץ 2 ו-10), והעיתונים ידיעות אחרונות, מעריב והארץ, נותנים גושפנקא, בפועל, להפסקת הבנייה גם בירושלים. כלי תקשורת אלה כפרו השבוע - בעצם הפרסומים שלהם - לא רק בזכות ישראל לקבל החלטות בעיתוי נפיץ, לכאורה, אלא בזכות ישראל לבנות באזורים השנויים במחלוקת, כדוגמאת רמת שלמה. בכך הם משרתים את האינטרס הפלשתיני. התנצלותו המיותרת של נתניהו, שנבהל מהביקורת ונגרר לכך כמי שכפאו שד, שיחקה לידיהם עוד יותר.

זר כי יגיע למקום עלול לחשוב בטעות, כי מדובר בשידורי/בעיתוני הרשות הפלשתינית בגירסה העברית ולא בכלי תקשורת ישראלים-יהודים. זר כי יגיע מארץ רחוקה עלול להתבלבל ולחשוב כי הוועדה המחוזית בירושלים אמורה הייתה לקבל היתר מוקדם מהמוקטעה ברמאללה, קודם שאישרה את בניית יחידות הדיור ברמת שלמה, וזאת על-אף שמדובר בקרקע בבעלות מלאה של מינהל מקרקעי ישראל.

מרבית הפרשנים התגייסו כדי להכות בנתניהו, ולהציגו ככלי ריק, ואת זרועות הממשלה ככאלה המתנהלות באופן מופקר וחבלני, במטרה לסכל את ביקורו/שליחותו של סגן נשיא ארה"ב, ג'ון ביידן, בישראל. כלי התקשורת נמנעו ממתן ביטוי הולם לעובדות הפשוטות ובכך חטאו לתפקידם. ואלו הן:

א) הממשלה החליטה לפני כארבעה חודשים, לאחר עימותים פומביים עם הממשל האמריקני, על הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון בלבד;
ב) במסגרת אותה החלטה קבעה הממשלה: הבנייה בירושלים תימשך. זה האינטרס של מדינת ישראל ואין טעם להחביאו;
ג) שתי ההחלטות התקבלו בתיאום ולאחר שיחות רבות עם הממשל האמריקני, לרבות עם הנשיא ברק אובמה ומזכירת המדינה הילרי קלינטון, שאומנם רטנו אך קיבלו זאת בהבנה ובשתיקה;
ד) ירושלים מצויה בלב הקונצנזוס בישראל;
ה) כל הסיעות החברות בממשלה תומכות בהמשך הבנייה בירושלים וסביבותיה;
ו) ישיבות הוועדה המחוזית בירושלים מתקיימות מדי שבועיים, ביום שלישי, כך שאין להלין על תיזמון-דיון כאילו הוא נועד להביך את סגן הנשיא ביידן;
ז) כמעט בכל ישיבה דנה הוועדה ומקבלת החלטות לגבי פרויקטים גדולים בירושלים, ששנויים במחלוקת מול הפלשתינים;
ח) תוכניות הבנייה ברמת שלמה נדונות בוועדות במשך שנים רבות (לפחות שמונה שנים):

הוועדה המקומית אישרה את התוכניות לפני כארבע שנים;

הוועדה המחוזית עוסקת בתוכניות אלה כבר שלוש שנים;

לוועדה המחוזית לא הוגשו התנגדויות - לא מצד ישראלים ולא מצד פלשתינים;

החלטת הוועדה מיום שלישי הייתה רק מהלך נוסף. הבנייה בפועל רחוקה ותחל לכל המוקדם בעוד כשלוש שנים;

הפרויקט מתוכנן להיבנות לכיוון דרום-מזרח (לעבר שכונות רמות והגבעה הצרפתית), ולא לכיוון הכפר הערבי שועפט, כך שאין להלין כאילו מדובר בגזילת קרקעות שצריכות להינתן לפלשתינים.

לתשומת לב עורכי ובעלי כלי התקשורת בישראל:

סוד גלוי הוא כי ממשלים רבים, ובכלל זה הממשל האמריקני, מושפעים ממה שמכונה: "דעת קהל". וזו מעוצבת ו/או נודעת באמצעות תיווכם של כלי תקשורת. כאשר כלי תקשורת ישראלים חובטים שוב ושוב בממשלת ישראל בכלל ובנתניהו בפרט, ומציגים אותם כמי שמבצעים בנייה באופן בלתי לגיטימי - ואין מדובר רק בשאלת העיתוי שעל אודותיה ניתן בהחלט להתווכח - הרי שהם "משחקים" לידי יריבי ישראל, ובראשם הרשות הפלשתינית והחמאס. בכך הם נותנים גושפנקא גם לממשל האמריקני ולקוורטט: לפעול למניעת קבלתה החלטות לגבי בנייה בירושלים. לא עכשיו ולא בעתיד.

היטיבה להביע זאת מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, שהודיעה בשיחת-נזיפה לנתניהו: באשר להיתרי הבנייה בשכונת רמת שלמה - הממשל מתנגד לא רק לעיתוי ההחלטה אלא גם לגבי תוכנה. קלינטון אף הוסיפה שההחלטה פוגעת באינטרסים אמריקנים. כן-כן, אמריקנים. לא ישראלים.

כדאי לעורכי ובעלי כלי התקשורת בישראל להפנים זאת, אם ברצונם לדבוק באמת ובעובדות ולעשות שירות למדינת ישראל ואזרחיה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.