מערכת COL | יום כ"ה אדר ה׳תש״ע 11.03.2010

השליחה הצעירה בעולם מגישה שני מתכונים ארגנטינאים

הגב' פראדי קליין מהעיר ברילוצ'ה שבארגנטינה ובעלה הרב בועז, הם זוג השלוחים החב"דיים הצעירים ביותר ● פראדי היא האורחת השבועית במדור הפופולארי "מתכון מסביב לעולם", והיא מגישה שני מתכונים ארגנטינאים ערבים לחיך ● ומה זה מוצ'ילרים, ממה עשויה כוס "מאטע", ומי האנשים המסוכנים שהקימו את ברילוצ'ה ● וגם: המסר של הזוג קליין, הפועלים בנקודה הדרומית בעולם  למתכון המלא  3 שבועות קודמים:● שירה ליצמן, טורקיה: חצילים ממולאים בבשר וירקות נחמה-דינה חביב, רמת-אביב: חלה ריחנית וטעימה לשבתרחל דרוק, מכסיקו: טורטיית תירס וסלט חריף-אש מקסיקניים
השליחה הצעירה בעולם מגישה שני מתכונים ארגנטינאים

מאת שושנה מנדלסון, COL

כמה מילים על המטבח הארגנטינאי

המטבח הארגנטינאי עשיר מאוד בטעמים. בשר הוא אחד המרכיבים העיקריים: סטייקים,רוסט-ביף, אסאדו ורוטב הצ'ימיצ'ורי המפורסם שמגישים עם הבשר. גם את חובבי החלב מפנקים.. יש את ריבת החלב והאלפחורס המפורסמים, ואי אפשר לשכוח את שתיית כוס המאטע המסורתית - משקה העשוי מחליטת עלים מצמח בשם "ז'רבה מאטה" .

מוצרים
מתכון ראשון: אמפנדס

לבצק:

1)  4 כוסות קמח רגיל

2)  שמן

3)  חצי כפית מלח

4)  כוס מים חמימים

למלית:

1) חצי ק''ג עוף טחון

2)שני בצלים

3) גמבה אדומה / פטריות כיד הדמיון..

4) פפריקה, מלח ומעט פלפל שחור.

אופן ההכנה

במחבת עם מעט שמן מטגנים את הבצל והתוספות האחרות האהובות עלייך, עד להזהבה. מוסיפים את העוף הטחון והתבלינים, וממתינים עד שהעוף מוכן ומבושל. מניחים את המלית בקערה בצד, עליה להתקרר.

ובינתיים, שופכים את הקמח לקערה גדולה או למשטח נקי, יוצרים גבעה ובעזרת כף עושים גומה בראש הגבעה, שופכים לתוך הגומה 3 כפות שמן, מערבבים ולשים עד שהשמן נספג כולו בקמח. ממלאים כוס במים חמימים, ממיסים בתוכם את חצי כפית המלח ויוצקים את המים בהדרגה לתוך הבצק, רק עד המידה הנכונה שיוצרת בצק חלק גמיש ולא דביק. 

יתכן שלא יהיה צורך בכל הכוס, אבל יתכן גם שתאלצי להוסיף עוד טיפת מים, הכל תלוי בסוג הקמח וביכולת הספיגה שלו. לשים לפחות 10 דקות, ורצוי אפילו 15 דקות, עד שהבצק גמיש ונהדר למגע. 

מחלקים את הבצק לכדורים בגודל הרצוי לך, מכסים אותם במגבת על המשטח המקומח מרדדים כל כדור לעיגול בקוטר של כ-10 ס"מ. מניחים במרכז כל עיגול כף אחת של המלית, וסוגרים לצורה של כיסן. מהדקים היטב את הסגירה בקצוות כדי שהכיסנים לא יפתחו באפיה.  מחממים תנור למקסימום מעלות, האפיה צריכה להיות קצרה ונמרצת. 

מסדרים את האמפנדס בתבנית מקומחת או מרופדת בנייר אפיה, ו
אופים כעשר דקות או עד שהכיסנים מזהיבים.

מוצרים
מתכון ראשון: סביח בצורת סושי

כיוון שיש איסור על הכנסת בשר לברילוצ'ה (היא מוכרזת כשמורת טבע) יש מחסור לפעמים בבשר..

בגלל זה ובגלל שרוב המטיילים ישראלים אנו משתדלים גם להכין הרבה מנות "ישראליות" בשביל ההרגשה של בית אצל המטיילים..

אחד המתכונים שהמטיילים הכי אוהבים הוא- "הסביח-בצורה של סושי" הוא מאד קל פשוט ומהיר להכנה.

לפיתה:

1)  1 קילו קמח 
2)  1כפית שמרים יבשים 
3)   2 כוסות מים 
4)  1 כפית מלח

למילוי:

1)  חצילים מטוגנים

2)  ביצה קשה

3)  חומוס / טחינה

4)  פטרוזיליה

אפשר להוסיף גם סלט ירקות

אופן ההכנה

לשים הכל כ-10 דקות. אחר כך מניחים את הבצק ונותנים לו לתפוח עד הכפלת הנפח לפחות .(בקערה גדולה). לוקחים כדור- בצק בגודל כדור טניס ובעזרת מערוך, משטחים אותו לגודל הפיתה הרצויה. בנתיים מחממים מחבת. כאשר המחבת כבר מגיעה לחום דיי גבוה מניחים את הפיתה על המחבת מחכים כ2 דקות והופכים צד. שימי לב, התהליך מאד מהיר והפיתה עלולה להישרף ולהיחרך.

לאחר מכן לוקחים את הפיתה השטוחה ומניחים בקצה השליש הראשון שלה את כל מה שרוצים למלא בסביח, מגלגלים ומהדקים היטב.

לאחר מכן תוקעים ב"רול" קיסמים לערך כול ס"מ וחצי , מורידים את הקצוות חותכים בעדינות והרי לכן סביח בצורה של סושי נוח פשוט מרשים ומאד טעים! 

קצת על השליחות

מקום שליחות: ברילוצ'ה, ארגנטינה

מספר שנים בשליחות: עדיין טריים, שבעה חודשים

על הקהילה בקצרה: ברילוצ'ה הוקמה ע''י מתיישבים מגרמניה ואוסטריה, שרובם היו פליטים נאצים שמצאו בה מחסה. זו עיירת נופש ציורית שבמשך השנה כולה מושכת תיירים מכל העולם אליה. האטרקציות הבולטות הן: אתרי סקי,תצפיות מהיפות בעולם ונופים מרהיבים של הרי ענק, אגמים ואיים.

בית חב''ד ברילוצ'ה הוא בית חב''ד למטיילים, אך ישנה גם קהילה קטנה בת כ-40 מקומיים, עימם אנו בקשר. הם חוגגים עימנו את החגים, ומשתתפים בשיעורי התורה ובסעודות שבת.

אופי הפעילות: במשך השבוע עוברים מאות ישראלים שזקוקים לעזרה גשמית ורוחנית. המוצ'ילרים(מטיילים) הם לרוב משוחררי צבא טריים,סטודנטים או קבוצות טיולים מאורגנות. שבת אינטימית וקטנה בבית חב''ד מונה כ-100 איש(!!) בעונת הקיץ נערכות שבתות של למעלה מ-400 איש,ליל הסדר שיערך השנה יאכלס בין 800 ל-1000 יהודים. המטיילים נשארים בין שבועיים לחודש בברילוצ'ה, שמהווה גם נקודת מעבר משמעותית בטיולם.

לכל אורך הדרך זכינו לראות השגחות פרטיות מופלאות.

מסר: "אשרינו מה טוב חלקינו,שיש לנו רבי כזה".. כשיש ביטול למשלח, אזי השליחות פורחת! והלוואי ונזכה למלא רצונו ולקבל פני משיח בגאולה האמיתית והשלימה!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.