מערכת COL | יום כ"ה אדר ה׳תש״ע 11.03.2010

צעירי חב"ד יחלקו סלי מזון לפסח לנזקקים בישראל

262 סניפי בתי-חב"ד בישראל, נערכים בימים אלה לחלוקת מצרכי מזון כשר-לפסח למשפחות נזקקות. בסניפים רבים יעניקו גם בגדי חג למשפחות עניות. ההיערכות להגשת חבילות המזון בשנה זו היא חסרת תקדים, זאת לאור המצוקה הגוברת ומעגל הנזקקים הגדל ומתרחב ● יו"ר צעירי אגודת חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב אומר כי "השנה, ההיערכות לחלוקת מזון לקראת חג הפסח, היא חסרת תקדים בפרט לאור נתוני העוני המחריף, המצוקה הגוברת ומעגל הנצרכים הגודל ומתרחב"  לסיפור המלא
צעירי חב
חלוקת מזון לנזקקים ● ארכיון: COL

כתב COL

במסורת היהודית מושרש מנהג 'קמחא דפסחא' (מעות חיטין) שמטרתו לסייע לנזקקים לקראת חג-הפסח. גבאי הצדקה בכל עיר היו גובים כסף מכל בני העיר, קונים חיטים לפסח, יין, בשר ודגים, ומחלקים אותם לעניי העיר הנזקקים.

262 סניפי בתי-חב"ד בישראל, נערכים, בימים אלו, לחלוקת מצרכי מזון למשפחות נזקקות, על-מנת לאפשר להן לחגוג את החג כראוי. יו"ר צעירי אגודת חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב אומר כי "השנה, ההיערכות לחלוקת מזון לקראת חג הפסח, היא חסרת תקדים בפרט לאור נתוני העוני המחריף, המצוקה הגוברת ומעגל הנצרכים הגודל ומתרחב".

שלוחי חב"ד האמונים על עשיית טובה וחסד לא נשארים אדישים. על-פי הוראת הרבי מליובאוויטש לשלוחיו, מנהלי בתי חב"ד יש לדאוג לא רק למחסורם הרוחני של היהודים, אלא גם למחסורם הגשמי.

מרכז צעירי-אגודת-חב"ד מדרבן את הסניפים לחזק ולהרחיב את מפעלי החסד, ואף קיים בעבר מספר ימי עיון למנהלי סניפי בתי חב"ד בישראל, במהלכם הוצגו דרכי הפעלת ותפעול של בתי תבשיל, מערך חלוקת מצרכי מזון, ועזרה הומניטארית הכוללת: חלוקת ביגוד, ספרים, וכדומה.

סלי המזון, אותם יקבלו משפחות מעוטי היכולת והנזקקים, יכילו את כל צורכי החג: מצות ויין, בשר ודגים, קפואים, פירות וירקות, שמן, סוכר ומצרכי יסוד נוספים. בתי חב"ד עובדים יד ביד עם אנשי מחלקת הרווחה ברשויות המקומית, כדי לאתר את המשפחות הנזקקות ומעוטי היכולת.

בחלק מבתי חב"ד יעניקו גם בגדי חג למשפחות העניות. מנהלי בתי חב"ד ציינו כי גם בתחום הביגוד וההנעלה, גבר לאחרונה מאד הביקוש מצד המשפחות העניות.

במסגרת מיזם "קמחא דפסחא", נרתמים בני נוער רבים, לפרוייקט החסד. התלמידים מקבלים  תדריכים לקראת הפרוייקט בכל כיתות בית הספר, וברבים מבתי הספר מוצבים בכניסה לבית הספר קרטוני ענק של איסוף מצרכי מזון לנזקקים.

מיליון נזקקים לפסח

מבצע "קמחא דפסחא" הגדול של צעירי-חב"ד בישראל יעמוד השנה בצל עליית מחירי המזון הבסיסיים. בבתי חב"ד עובדים סביב השעון בנסיון להשיג תרומות של מוצרי מזון שיחולקו לנזקקים בערב החג. בשנה שעברה, כמליון איש נזקקו לתרומות מזון, והשנה צפוי מספרם לגדול בעוד עשרות אלפים.

חבילות המזון המחולקים לנזקקים בפסח התייקרו בכ-15 אחוז בגלל עליית המחירים, דבר שיקשה עוד יותר על רכישת מזון לנזקקים לקראת פסח. כבר עכשיו עומדים סניפי בתי חב"ד ברחבי הארץ בפני מבול של פניות מנזקקים, הרוצים להבטיח לעצמם ארוחות לחג. 

לקבלת עזרה - יש לפנות לבית חב"ד המקומי.
בואו לסייע למבצע הגדול של "קמחא דפסחא" בתרומה ישירה באמצעות אתר האינטרנט.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.