מערכת COL | יום כ"ד אדר ה׳תש״ע 10.03.2010

כתבת שער ב'ידיעות': פרויקט 'גולשים לחיים' של צאגו"ח ● מיוחד

במבצע 'עופרת יצוקה' חדר רסיס מרגמה לראשו של סמ"ר ליאל כהן והוא נפצע אנושות. לפני כשבועיים היה אחד מקבוצת הפצועים הקשים שצעירי חב"ד למען נפגעי הטרור, בהנהלת הרב מנחם קוטנר, הטיסו לחופשת סקי משקמת באספן, קולורדו באירוח מלא של השליח הרב מנדל מינץ ● "בזמן שהוא גולש, צינורות שהושתלו בגופו מנקזים נוזלים ממוחו לכל אורך הגוף", מתאר כתב 'ידיעות אחרונות' בכתבת שער ענקית במגזין '24 שעות' המתפרסמת היום ● "חופשת הסקי בקולורדו היא אחת ממאות הפעולות שאנחנו עושים כל הזמן למען פצועי צה"ל ונפגעי הטרור", מצוטט בכתבה יו"ר צעירי אגודת חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב  לקריאת הכתבה 
כתבת שער ב'ידיעות': פרויקט 'גולשים לחיים' של צאגו
צילום הכתבה (צילום: באדיבות 'ידיעות אחרונות')

כתב COL

במבצע 'עופרת יצוקה' חדר רסיס מרגמה לראשו של סמ"ר ליאל כהן והוא נפצע אנושות. לפני כשבועיים היה אחד מקבוצת הפצועים הקשים שצעירי חב"ד למען נפגעי הטרור, בהנהלת הרב מנחם קוטנר, הטיסו לחופשת סקי משקמת באספן, קולורדו באירוח מלא של השליח הרב מנדל מינץ.

"בזמן שהוא גולש, צינורות שהושתלו בגופו מנקזים נוזלים ממוחו לכל אורך הגוף", מתאר כתב 'ידיעות אחרונות' בכתבת שער ענקית במגזין '24 שעות' המתפרסמת היום.

"שמונה לוחמים. שמונה ניסים, מביטים זה בעיניים בורקות. מבצע עופרת יצוקה הותיר בהם צלקות קשות וקטע את רגליהם, את מאור עיניהם, את חלומותיהם. אבל עכשיו הם עומדים עם חליפות סקי, גולשים במהירות ומחזירים לעצמם את האמון בגופם. רגע לפני שהוא מזנק אל מורד ההר התלול אני שואל את סמ״ר רועי זוזוט אם הוא לא מפחד .״לא׳. הוא עונה בביטחון, ״אם פצצת המרגמה לא הרגה אותי, אז גם סקי לא יהרוג אותי״.

לפני כשנה, במבצע "עופרת יצוקה" הוא נפצע באורח אנוש וספג פגיעות קשות ברגליו, באגן ובבטנו. הרופאים היו משוכנעים שהוא לא יצליח לשרוד. כעת הוא ניצב על פסגה מושלגת ברכס הרי הרוקי , הינומה לבנה של פתיתי שלג מכסה את הקסדה שלראשו ורוח עזה צולפת על גופו. ״פציעה כזו משנה לגמרי את מושג הפחד״, הוא אומר. ״מה כבר יכול לקרות ? חזרתי בחיים מעזה , אז אני לא אשרור את אספן? מפסגת ההר המושלג לא רואים את עזה״.

זו השנה השלישית שארגון צעירי חב״ד למען נפגעי הטרור מפעיל את פרויקט "גולשים לחיים״ שבמסגרתו יוצאת משלחת של פצועי צה״ל לסקי שיקומי למשך שבוע שלם הודות לתרומות הנדיבות.

"חופשת הסקי בקולורדו היא אחת ממאות הפעולות שאנחנו עושים כל הזמן למען פצועי צה"ל ונפגעי הטרור. במהלך השנה נשלח משלחות נוספות לחו"ל שבהן ישתתפו פצועי צה״ל, שכולנו חיייבים להם את חיינו וביטחוננו", מצוטט בכתבה יו"ר צעירי אגודת חב"ד ויו"ר אגודת חסידי חב"ד בישראל הרב יוסף יצחק אהרונוב.

הרב מנדל מינץ שליח חב"ד בקולרדו סיפר לעיתון על התוכניות הבאות של צעירי חב״ד: משלחת חיילים נוספת בקיץ, משלחת סקי לאלמנות לצד טיולים, ורכיבה על סוסים, וכן אירגון משלחת אחרת לילדים שנפגעו בפעולות טרור.

עם נפגעי הטרור כל ימות השנה

צעירי חב"ד מגישים סיוע מיידי ליחידים ולמשפחות הנקלעות לפיגוע טרור. הפעילות נעשית בתיאום ובהכוונת האנשים הסוציאליים של הביטוח הלאומי. הצוותים מסייעים לנזקקים בארגון ההלוויות וכן תפילות ומניינים בימי ה'שבעה'. בהמשך מתקיימים ביקורים אישיים אצל הפצועים, ואצל משפחות ההרוגים, על מנת לעמוד מקרוב על צרכי המשפחה והסיוע הנדרש לה הן בתחום היהודי-דתי, בתחום המוראלי וחומרי.

לצערנו הגדול, מזה מספר שנים חי עם ישראל בצל מעשי רצח נפשעים שקיבלו את שם הקוד "פעולות טרור". מאות בני אדם נהרגו ואלפים נפצעו. משפחות שלמות נגדעו ואחרות נשברו", אומר הרב אהרונוב.

צעירי-חב"ד לא יכלו לשבת מנגד ורתמו את המערכת הגדולה שלהם, עם למעלה מ-237 סניפים - בתי חב"ד - בכל רחבי הארץ, לעזור ולסייע למשפחות אלה.

הפעילות נעשית בתיאום ובהכוונת האנשים הסוציאליים של הביטוח הלאומי. הצוותים מסייעים בארגון ההלוויות, לנזקקים לסיוע של צעירי-חב"ד, ארגון תפילות ומניינים בימי ה'שבעה'. בהמשך מבקרים צוותים של צעירי חב"ד את המשפחות על מנת לעמוד מקרוב על העזרה והתמיכה שיש להעניק למשפחה.

קשר קרוב נוצר עם המשפחות. בתי חב"ד מזמינים את המשפחות להתארח אצלם בשבתות ובחגים. מבקרים את המשפחות לקראת החגים, מביאים קצת אור ושמחה למי שגורלם התאכזר להם כה קשות. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.