מערכת COL | יום י"ט אדר ה׳תש״ע 05.03.2010

הרב אסמן לנשיא הנבחר של אוקראינה: השב את ספרי התורה

ארוע רב משמעות נרשם ביום חמישי האחרון בבית הפרלמנט האוקראיני. מר ויקטור ינוקוביץ' נשבע אמונים למדינת אוקראינה כנשיאה החדש בהשתתפות שר החוץ של ישראל אביגדור ליברמן ● בטקס השבעה השתתף גם את רבה של קייב הרב משה ראובן אסמן שקרא לנשיא הנבחר לקיים את מה שהשלטון הקודם הבטיח ולא ביצע: השבת כל ספרי התורה מהארכיונים האוקראיניים וכן את בתי הכנסת היהודיים לידיים יהודיות"  לסיפור המלא 
הרב אסמן לנשיא הנבחר של אוקראינה: השב את ספרי התורה

ארוע רב משמעות נרשם ביום חמישי האחרון בבית הפרלמנט האוקראיני. מר ויקטור ינוקוביץ' נשבע אמונים למדינת אוקראינה כנשיאה החדש. הנשיא הזמין לטקס ההשבעה את רבה של קייב הרב משה ראובן אסמן.

במקום נכחו נשיאים רבים כגון נשיא בלרוס, נשיא האיחוד הארופאי, נשיא פולין, יו"ר הפלמנט הרוסי, שר החוץ מר אביגדור ליברמן, שרים, חברי פרלמנט אוקראינים ועוד.

הרב אסמן נשא דברים ואמר כי "בטוח אני שתקיים את מה שהשלטון הקודם הבטיח ולא ביצע, כמו לדוגמא - השבת כל ספרי התורה מהארכיונים האוקראיניים וכן את בתי הכנסת היהודיים לידיים יהודיות".

הנשיא הודה לרב על כל פעולותיו הרבות במדינת אוקראינה ובעולם כולו לעזרה ואחווה בין העמים. והבטיח קשר הדוק ושיתוף פעולה מלא עם הקהילות היהודיות.

שר החוץ מר אביגדור ליברמן שהשתתף אף הוא בארוע הבטיח לרב אסמן לדון עם עמיתו האוקראיני - שר החוץ מר פיוטר פורושנקו על נושא השבת ספרי התורה לידיים יהודיות.

בסיום הכינוס ניגש יו"ר הפרלמנט הרוסי מר בוריס גריזלוב לרב אסמן ושיבח אותו את על אומץ הלב שגילה בעת שהודיע על החזרת המדליה לנשיא הקודם עקב הענקת מדליה דומה לשונא ישראל מר סטפן בנדרה שר"י.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.