מערכת COL | יום כ"ב אדר ה׳תש״ע 08.03.2010

ניצול השואה גילה את בני משפחתו באמצעות האינטרנט

מרגש: באמצעות תוכנת "סקייפ" המאפשרת שיחה וירטואלית באמצעות המחשב גילה יונה מוצ′ניק, יליד פולין את שארי בשרו המתגוררים בישראל ● השיחה נערכה בבית הכנסת באלמא אטא ומוצ′ניק הודה נרגשות לרב אלחנן הכהן על האיחוד המרגש צפו בוידאו המרגש  
ניצול השואה גילה את בני משפחתו באמצעות האינטרנט
כתב COL

יונה מוצ'ניק
איבד כל קשר עם משפחתו בזמן שברח מפולין בעת מלחמת העולם השנייה. שנים רבות חיפש מוצ'ניק את משפחתו אך רק כעת עלה בידו לאתרם.

מוצ'ניק מתגורר במושבה בורונדאי בסמוך לאלמא אטא אליה הגיעה אחרי טלטולי דרך רבים. הוא חווה זוועות אל מול עיניו וראה כיצד אלפי יהודים נרצחים באכזריות. במושבה השקטה בה התגורר נשכחה ממנו יהדותו כמעט לחלוטין. למוצ'קין לא היה עם לשוחח בנושאי יהדות, אך בזכרונו נשארו מראות מימיו ב"חיידר" בהם קרא וכתב באידיש רהוטה.

בחג סוכות הוא הגיע במפתיע לבית הכנסת בעיר אלמא אטא, ניאות ליטול לולב ובירך בכוונה רבה את הברכה. הוא אמר בהתרגשות לרבה של אלמא אטא השליח הרב אלחנן הכהן כי הוא הצליח לעורר יהודי שחשב שאין לו עוד תקווה. 

מאז עמדו השניים בקשר מתמיד, ומוצ'קין מרבה להגיע לבית הכנסת ומשתתף בחיי הקהילה בקביעות, אך דבר אחד עדיין מעיק על ליבו: הוא יודע שיש לו קרובי משפחה בישראל, ואף היתה תקופה בה הם היו מחליף מכתבים עם דודו אליהו מוצ'ניק שאמור להיות היום בן 94.

הרב אלחנן הכהן, ניסה מספר פעמים לחפש באמצעות מקורות שונים את שארי בשרו של מוצ'קין בישראל אך ללא תוצאות ממשיות. בימים האחרונים, הגיע לידי הרב כהן מידע על משפחת מוצ'ניק בני משפחתו של הקשיש מאלמא אטא. הרב כהן מיהר לספר בהתרגשות ליונה מוצ'קין על התגלית המרעישה, והוא מיהר לקשר בין קרובי המשפחה שלא חשבו שיראו אחד את השני אי פעם.

המפגש היה מרגש מאוד והוא נערך באמצעות תוכנת המחשב "סקייפ" במרכז היהודי באלמא אטא. הם סיפרו אחד לשני על מצבם הנוכחי ושמחו לראות ולהיראות בוודיאו חי, עם דמעות של שמחה בעיניהם. על השמחה העיבה העובדה שהדוד עימו הוא התכתב שנים רבות נפטר כבר לפני 14 שנה. יונה סיפר לבני משפחתו כי לדאבונו בתום המלחמה התברר לו שמרבית בני משפחתו נרצחו בידי הנאצים ימ"ש. 

בסיום המפגש המרתק בבית הכנסת הודה יונה מוצ'ניק נרגשות לרב כהן על האיחוד המרגש שנערך בזכותו וביוזמתו של השליח.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות?
לחצו כאן (להורדה)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.