מערכת COL | יום י"ז אדר ה׳תש״ע 03.03.2010

סקר מפתיע בארה"ב: 63% תומכים בישראל; 15% בפלסטינים

לפי סקר "גאלופ", התדמית הישראלית בארה"ב משתפרת ● האהדה לישראל הגיעה לשיא של כ־20 שנה ● בד בבד, רק 15% מגלים אהדה לפלשתינים  לסיפור המלא
סקר מפתיע בארה
(תצלום: באדיבות ישראל היום)

האם התדמית של ישראל בארה"ב בבעיה? לא עפ"י הסקר האחרון של מכון המחקר "גאלופ". לראשונה מאז 1991 מביעים 63 אחוזים מהאמריקנים אהדה וסימפתיה לישראל, לעומת 15 אחוזים שמודים כי ליבם נוטה לצד הפלשתיני בסכסוך.

צריך לחזור ל־1991 כדי לגלות תמיכה כה גבוהה בישראל, שהיתה אז תחת המתקפה של סדאם חוסיין.

מאז 1991 התמיכה ירדה, ובשנת 1997 הגיעה ל־38 אחוזים. מאותה נקודה חלה עלייה מתמדת. בשנת 2001 נרשמו 51 אחוזי אהדה לישראל. בשנת 2007 - 58 אחוזי אהדה, בשנת 2009 נרשמו 59 אחוזי אהדה.

בחמש השנים האחרונות גדלה התמיכה בישראל בקרב הרפובליקנים מ־77 אחוזי תמיכה ל־85 אחוזים. בקרב תומכי המפלגה הדמוקרטית (השלטת כעת) נשארו נתונים זהים משנת 2001 - 48 אחוזים.

67%: לא יהיה שלום

גורם מדיני בכיר בירושלים נשמע אמש מעודד מהתוצאות: "בוושינגטון מתיישרים עם דעת הקהל שלהם. התמונה שנוצרת כאילו לאמריקה יש דעה התומכת בפלשתינים, אינה נכונה".

סקר "גאלופ" גם מגלה כי האמריקנים יותר ויותר סקפטיים לגבי סיכויי תהליך השלום: רק 30 אחוזים היום מאמינים כי התהליך יצליח, לעומת 67 אחוזים המגלים ספקנות.

הפעם האחרונה שהאמריקנים גילו סקפטיות רבה יותר לגבי תהליך השלום היתה במהלך מלחמת לבנון השנייה, אז עמד שיעור הסבורים בהצלחת התהליך על 27 אחוזים.

מכון גאלופ גם גילה בסקר שלו כי קנדה היא המדינה החביבה ביותר על האמריקנים לפני אנגליה, גרמניה, יפן ו... ישראל. הרשות הפלשתינית דורגה רק במקום ה־17 מבין 20 מדינות, כשהיא מקדימה את אפגניסטן, צפון קוריאה ואיראן.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ינאם לפני ועידת איפא"ק בוושינגטון בעוד כשלושה שבועות. נתניהו לא ייפגש עם ברק אובאמה, שישהה באינדונזיה באותה עת.

השניים צפויים להיפגש באפריל, בכנס בנושא סכנת הטרור הגרעיני שזימן אובאמה בהשתתפות 40 מנהיגים מרחבי העולם.

(באדיבות: ישראל היום)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.