מערכת COL | יום י"ז אדר ה׳תש״ע 03.03.2010

בשעה טובה: "ידידים" מגיע גם לכפר-חב"ד

ארגון "ידידים" - המסייע לאנשים בבעיות יום-יומיות (רכב שנתקע בכביש, תקלות לא-צפויות בבית ועוד), מגיע עכשיו גם לכפר-חב"ד, כך נודע ל-COL ● הארגון עובד 24 שעות משעה לאחר צאת השבת עד כשעה לפני כניסת השבת ● מה מטרת הארגון, מה הוא יכול לעזור לכם ועד כמה ניתן להיעזר בו? כל הפרטים ותמונות לסיפור המלא"ידידים" – יש על מי לסמוך / מזווית אישית
בשעה טובה:
בפעולה בכביש (צילום: ידידים)

ארגון "ידידים" - חברים כל ישראל, עזרה מהירה לצורכי הפרט (למעט עזרה רפואית), הוקם בשנת 2007 כמודל חיקוי של ארגון חברים בארצות הברית.

הארגון הוקם ע"י ר' מאיר וינר הי"ו תושב מודיעין עילית שארגן בחברת מירס בקשר הכשר קבוצת שידור שבו זמנית מקבלים כל המתנדבים את הבקשה לסיוע.

הארגון מונה כ- 800 מתנדבים בפריסה ארצית בערים  מודיעין עילית, בית שמש, ביתר עילית, ירושלים, בני ברק, אלעד, אשדוד, והצפון. מידי יום הארגון מקבל פניות ממתנדבים נוספים אשר מעוניינים לתת מזמנם לעזרה לזולת.

כעת, הוא גם מגיע לכפר-חב"ד. מספר אברכים מכפר-חב"ד כבר הצטרפו למיזם המבורך.

הארגון עובד 24 שעות משעה לאחר צאת השבת עד כשעה לפני כניסת השבת.

הארגון טיפל בשנת 2008 בלמעלה מ-10,000 פניות. הארגון מטפל מדי יום בעשרות מקרים אשר מגיעים למוקד.

הארגון עוזר לאנשים בבעיות יום יומיות כגון (רכב): מתן כבלים להנעה, סיוע בהחלפת תקר כשאין את הכלים הנדרשים לבעל הרכב, או כשהנהג מבוגר או שמסיבות בריאותיות אינו יכול להחליף את הגלגל, רכב שנעצר במהלך הנסיעה ללא דלק (כמובן שהדלק בתשלום), מים לרכב שחומו עלה במהלך הנסיעה.

(בית): קצר חשמלי או פיצוץ בצנרת או סתימה בביוב בשעת לילה מאוחרת, דלת נעולה בדירה.

לתשומת לב: הארגון אינו בא להחליף את בעלי המקצוע כל אחד בתחומו אלא נותן אך ורק סיוע ועזרה ראשונה בשעות שבעלי המקצוע אינם זמינים.

אירועים שטופלו ע"י מתנדבי הארגון

האירוע הראשון שבזכותו נפתח הארגון: בזמנים שבכביש 443 היו ידויי אבנים לעיתים תכופות, נהג שנסע על הכביש מירושלים למודיעין באזור שמול תחנת דלק דור, גילה כי עלה לו חום המנוע. הוא היה זקוק למים והתקשר לרב מאיר וינר (כמובן שעדין לא היה מוקד מסודר), וינר הוציא קריאה ברשת המירס (אגב, מספר המחוברים לרשת באותו זמן היה 28 אנשים) וכעבור כ-10 דקות הבן אדם חולץ משם בשלום.

בן אדם שיצא ביום שישי אחה"צ עם אופנוע בדרכו לירושלים, גילה 10 דקות לפני כניסת השבת שנתקע ואינו יכול להמשיך בדרכו, התקשר ל"ידידים", (המוקד אינו פועל כבר בשעות כאלה אך במקרה היה לו טלפון אישי של אחד המוקדנים) על אף השעה המאוחרת הגיע מתנדב מסור מיד עם טנדר ו"העמיס" אותו עם האופנוע על הטנדר והחזיר אותו לבית שמש (לא היה את הזמן להגיע לירושלים לפני כניסת השבת).

משפחה חרדית שיצאה ברכבו מירושלים כשעתיים לפני כניסת השבת גילו במחלף נתב"ג כי יש לו תקר בגלגל והוא אינו יכול להמשיך לנסוע.

כשביקש להחליף את הגלגל הוא גילה שהגלגל הרזרבי אינו ניתן לשימוש משראה כי נשארה לו רק פחות משעה לכניסת השבת פנה למוקד ארגון ידידים שניסו לאתר מתנדב הנמצא באזור או חולף על הציר, עד שהברירה היחידה היתה להוציא מתנדב ממודיעין עילית.

המתנדב הגיע למקום מצויד עם ספריי פנצ'ר, ואחרי בדיקה שעשה גילה המתנדב כי החור בצמיג גדול מדי.

נוסעי המכונית נאלצו לשנות את יעדם ולהתלוות למתנדב בדרכו למודיעין עילית עקב השעה המאוחרת לשקיעת החמה, בינתיים ארגן "ארגון ידידים" מספר משפחות מתנדבות לארחם בשבת, למודיעין עילית הגיעו 7 דקות בלבד לפני השקיעה.

חתן וכלה שהיו בדרכם לשמחת השבע ברכות בקרית אריה בפתח תקווה חשבו לעקוף את הפקק ולחתוך דרך המטעים, אבל בהמשך הם גילו שהם טעו, הרכב שקע בבוץ, ולא היתה שום אפשרות לצאת, אחרי שהתקשרו לידידים שנכנסו לעובי הקורה שני מתנדבים מסורים יצאו עפ"י הכוונה מיוחדת עם רכבי 4X4, בהגיעם למקום הם בקושי ראו רכב מרוב שהוא היה שקוע אך בסופו של דבר הם חילצו את הרכב, הם הגיעו לשמחת השבע ברכות קצת באיחור (2:30) אבל העיקר שלחתן ולכלה שלום.

מספר הטלפון של המוקד: 057-31-31-310
כתובת מייל: [email protected]
מספר הפקס: 08-9286720
כתובת למשלוח דואר: ת.ד. 10015 מודיעין עילית
טלפון לתרומות בכרטיס אשראי 08-6226060 שלוחה 2
מס' ח-ן בנק להפקדה: בנק פועלי אגודת ישראל סניף 180 ח-ן 409-766135 לזכות ידידים – חברים כל ישראל

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.