מערכת COL | יום ט"ו אדר ה׳תש״ע 01.03.2010

קריאה מחזורית של המגילה ● להאזנה

הרב שלמה שוורץ, מנהל הפעילות של בית חב"ד בחדרה התראיין בחג הפורים לתוכנית "בצהרי היום" ברדיו "קול חי" וסיפר על "קריאה מחזורית של מגילת אסתר" בכל שעה עגולה ברוב סניפי בתי חב"ד ברחבי הארץ. הוא סיפר על אוהל שהוקם במרכז העיר אותו פקדו אלפים מתושבי העיר האזינו 
קריאה מחזורית של המגילה ● להאזנה
אלעד קינסט: תחילה נאמר שלום לרב שלמה שוורץ.

הרב שלמה שוורץ: שלום . פורים שמח לכל המאזינים.

אלעד קינסט: פורים שמח. נאמר שאתה מנהל הפעילות של בית חב"ד בחדרה וגם וזה הסיבה שבגינה זימנו אותך לקו הטלפון שלנו. אתה אחראי על פרוייקט מיוחד של חב"ד. בוא ספר לנו קצת עליו רק נכתיר אותו בכותרת קריאה מחזורית של מגילת אסתר. מה זה אומר?

הרב שלמה שוורץ: מה זה אומר, שכולנו רוצים לשמוע את קריאת המגילה, אבל לצערנו הרב כשיש את המגילה היא בד"כ בבית הכנסת פעם אחת ביום ומי שרוצה לשמוע בשעות מאוחרות יותר, מחפש מקום בד"כ עושים את זה בבתים, בכל מיני מקומות.

אלעד קינסט: נכון.

הרב שלמה שוורץ: בשנים האחרונות. בשנה האחרונה אנחנו עושים את זה ברוב סניפי, רוב בתי חב"ד בארץ 272 סניפים. אנחנו עושים פרוייקט שנקרא מגילה ללא הפסקה ובכל שעה עגולה אנחנו קוראים את קריאת המגילה.

אלעד קינסט: בכל אחד מסניפי חב"ד בארץ?

הרב שלמה שוורץ: ברוב סניפי חב"ד בארץ.

אלעד קינסט: ברוב סניפי חב"ד בארץ. בכל שעה שנגיע במהלך פורים.

הרב שלמה שוורץ: כן.

אלעד קינסט: נוכל לצאת לידי חובה קריאת המגילה גם אם זה בשעות מופרעות כמו אני יודע. 02:00, 03:00

04:00 לפנות בוקר?

הרב שלמה שוורץ: לא ב - 02:00, 03:00 לפנות בוקר. אתמול הקריאה האחרונה היתה אתמול ב - 22:30 בלילה קראנו ב - 20:00, 21:00, 22:22.

אלעד קינסט: כן.

הרב שלמה שוורץ: ב - 22:30 הגיעה אישה אחת אז גם לה קראנו והיום היא נכנסה אלינו. אנחנו בנינו השנה מעבר לבית כנסת לקריאת המגילה שמתקיימת אצלנו בכל עיר, בנינו השנה אוהל במרכז העיר שמיועד לציבור שלא כל כך נכנס לבתי כנסת ואנחנו עומדים ברחוב ומציעים להם, בואו תכנסו , תשמעו את קריאת המגילה. נכנסת אלי אישה אומרת תשמע, אני יוצאת כעת לת"א האם אתה יודע להגיד לי איפה אני יכול לשמוע שם קריאת מגילה. אז אני מתקשר לבית חב"ד בת"א. שלום באיזה שעה כן אנחנו בשינקין היום בשעה 14:00 אין שום בעיה, היא יכולה לבוא לקריאת המגילה. רק אני רוצה לציין זה פרוייקט נוסף בשרשרת הפעילויות של בתי חב"ד בארץ. אנחנו גם זה מבקרים את כל החיילים בתי רפואה, המאושפזים במרכזים הרפואיים.

אלעד קינסט: כן. וגם זאת יוזמה ברוכה, אבל אם נחזור רגע לעניין הזה של הקריאה המחזורית. מי בעיקר הקהל שמגיע, הרי כל אחד שיש לו קהילה מסודרת והוא מתפלל במקום מסודר הולך על פי רוב למקום שלו. זה בעיקר לאנשים כמו אלה שכרגע סיפרת עליהם. אנשים שקצת יותר רחוקים, שבאים רחוקים אני מתכוון בתורה ומצוות ובאים באופן ככה חד פעמי לקיים את המצווה הזאת?

הרב שלמה שוורץ: גם וגם הייתי אומר שזה כל עם ישראל, זה אולי תלוי יותר בעיר ובמקום. למשל אצלנו כאן בבית חב"ד הציבור יש לנו כפי שאמרתי שני מוקדים. מוקד אחד בבית חב"ד ומוקד אחד ... אז כאן בבית חב"ד באופן טבעי זה הקהל הדתי יותר שלא תמיד מסתדר לו. אתה יודע קריאה היא ב - 08:00 בבוקר מניין אחרון אולי בבני ברק יש בשעות מאוחרות יותר, אבל כאן המניין האחרון למשל כאן בעיר שלנו ב - 09:00 בבוקר ומה אתה עושה אם לא הספקת או אמהות, או ילדים, אז בד"כ הם מגיעים לכאן ובכל שעה בשעות היום זה הציבור הדתי וכמובן, עשינו פרסום גדול מאוד בכל רחבי העיר, בכל מיני אמצעי ...

אלעד קינסט: הייתם צריכים להכשיר קוראים שיוכלו ככה להחליף אחד את השני בקריאה, או שזה אותם אנשים מסכנים נשארים וקוראים וקוראים וקוראים?

הרב שלמה שוורץ: לנו כאן בחדרה יש צוות של 30 בחורי ישיבת מתלמידי ישיבות חב"ד. הם מגיעים לכאן מישיבות חב"ד במגדל העמק. ישיבת חב"ד כאן בחדרה וישיבת נתניה ולפחות 15 מהם הם בעלי קוראים ומתחלפים.

אלעד קינסט: אוקיי.

הרב שלמה שוורץ: הם מתחלפים. חלקם קוראים כאן באוהל, חלקם בבית חב"ד ויש כמובן חבר''ה שחזרו עכשיו מבסיסי צבא, ששם הם קראו את המגילה.

אלעד קינסט: והערב זה מתחיל בבתי חב"ד בירושלים הסיפור הזה?

הרב שלמה שוורץ: הערב כל הפרוייקט מתחיל בבתי חב"ד בירושלים או בערים אחרות ...

אלעד קינסט: כן. אז מי שלא יוצא לו להגיע לבתי הכנסת בשעות הרגילות שבהם קוראים את המגילה, את מגילת אסתר , מוזמן להגיע לאחד מבתי חב"ד יתעדכן קודם בדיוק איפה קוראים ובאיזו שעה ומובטח לו שהוא ימצא שם בעל קורא ויצא ידי חובה.
הרב שלמה שוורץ: וכמובן מחכים באוהל יש מגילות, יש כיפות, יש רעשנים. כל מה שצריך.

אלעד קינסט: רק לבוא.

הרב שלמה שוורץ: אפילו משלוחי מנות.

אלעד קינסט: רק לבוא. הרב שלמה שוורץ , מנהל הפעילות של בית חב"ד בחדרה ומי שאחראי על הקריאה המחזורית בפורים. תודה רבה. פורים שמח, ישר כוח.

הרב שלמה שוורץ: פורים שמח לכולם ותודה רבה.

להאזנה לחצו על כפתור ההפעלה:
לא מצליחים להאזין? לחצו כאן  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.