מערכת COL | יום ח' אדר ה׳תש״ע 22.02.2010

ורדיגר: "נזכרתי בדברי הרבי ולחן 'עד מתי' פרץ לפתע" ● מיוחד

מול אלפי מתנדבי זק"א, שהתקבצו אמש (ראשון) ל'היכל התרבות' בתל-אביב, ביקש הזמר מרדכי בן-דוד להקדיש את השיר הדומע "עד מתי" ● "לאחר הפיגוע הקשה בקו 2 בירושלים, התיישבתי בדמעות, על הפסנתר", הוא סיפר בקול שנוק. "המראות שראיתי בתמונות לא עזבו אותי. נזכרתי בדבריו של הרבי מליובאוויטש על ביאת המשיח ומילות השיר יצאו ממנו. ואת השיר הזה אני רוצה להקדיש לכם", אמר למתנדבים ● מנחם כהן ומנדי הכטמן היו שם  לסיפור המלא וגלריית תמונות   
ורדיגר:
צילומים: מנדי הכטמן, COL

מנחם כהן
בהיכל התרבות

"אני גאה בעם היהודי, אני גאה להיות חלק מכם, אני גאה להיות שייך לכאן, אני גאה בכם". את הקריאה הזו, השמיע לא-אחר מאשר סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, איוב קרא, המשתייך לעדה הדרוזית. "הגעתי מהצפון הרחוקה, לכאן, לתל-אביב, רק כדי להיות אתכם כאן". 

זה היה רגע השיא באירוע, אם נדלג לרגע על הקטע האומנותי של מרדכי בן-דוד. קרא היה תמציתי ונלהב וקיבל מחיאות-כפיים מכל חלקי האולם. "תודה לסגן השר על דבריו הכנים והבאמת מפתיעים", אמר המנחה מנחם טוקר, כשקרא ירד מהבמה.

אם תרצו, דבריו של קרא שיקפו את המעמד אליו הצליח להגיע ארגון זק"א שהפך בעשור האחרון לחלק בלתי-נפרד מהאירועים הטרגדיים, כשבמקביל, העמיק את קשריו עם כל המגזרים בישראל.

קרא חתם מסכת נאומים, ארוכה משהו, של עשרות אישים שהגיעו להצדיע לזק"א, ובעיקר לחתן הערב, יהודה משי-זהב.

יו"ר ועדת הכספים, ר' משה גפני, היה אחד הבולטים שבהם. הוא עלה, כמעט זינק, לבימת הנאומים. זינק אמרנו, והייתה לו סיבה טובה להתלהבות.

לאחר מספר מילים, גילה למשתתפים, מתנדבים מכל חלקי הארץ, כי הצליח להשיג עבורם סכום כסף לא-קטן מקופת המדינה. "לא אחשוף כרגע את המספר המדויק, בסופו של דבר גם התורמים כאן", אמר ספק בצחוק, ספק ברצינות. מזל שהתורם מחבר-העמים לא הבין אותו...

אבל המתנדבים לא הגיעו להיכל התרבות בתל-אביב כדי לשמוע נאומים. הם הגיעו לצפות במופע המושקע של מרדכי בן-דוד (ובנו יידל וגם ישי לפידות).

בן-דוד, שעל המופע בשבוע שעבר היו חלוקות הדעות לגביי עוצמת ההופעה, סיפק הפעם הופעה משובחת במיוחד.

בתוך ענני עשן התאורה, הוא נראה לפתע עם חליפת זק"א הזוהרת. לאחר שיר הפתיחה, הוא ביקש להקדיש שיר למתנדבי זק"א.

היה זה השיר "עד מתי" הדומע. "לאחר הפיגוע הקשה בקו 2 בירושלים, התיישבתי בדמעות, על הפסנתר", הוא סיפר בקול שנוק. "המראות שראיתי בתמונות לא עזבו אותי. נזכרתי בדבריו של הרבי מליובאוויטש על ביאת המשיח ומילות השיר יצאו ממנו. ואת השיר הזה אני רוצה להקדיש לכם", אמר למתנדבים.

הרבה דמעות היו בקהל, כשורדיגר החל לשיר את "עד מתי". על המרקע נראו התמונות המזוויעות של הפיגוע ההוא. ספק אם התמונות הללו היו מוקרנות באירוע רגיל. כאן, אפשר להראות אותם. המתנדבים, לצערינו, ראו כבר הכל.

באירועים חגיגיים מחולק שי חגיגי, כאן חולק שי ברוח האירוע: 'קטלוג זק"א' - תמונות מאירועים קשים, לצד הסברים. נחסוך מכם את פרטיו של השי "החגיגי", רק נספר לכם שבמרכזו של האלבום, פורסמו תמונות הזוועה מבית-חב"ד במומביי, שם נטל צוות זק"א חלק במשימת פינוי הגופות.

בזק"א פועל צוות שקוראים לו "צוות 770", המורכב כולו מחסידי חב"ד שפועל כבר למעלה מעשור באיזור לוד, כפר חב"ד, ואזור השפילה. וכמו כן, מתאם את הפעילות מול שלוחי חב"ד בכל העולם.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.