מערכת COL | יום ח' אדר ה׳תש״ע 22.02.2010

האו"ם: קבר רחל? מערת המכפלה? שטחים כבושים!

או"ם שמו"ם: בעקבות הכרזתה של ממשלת ישראל על מערת המכפלה וקבר רחל כאתרי מורשת לאומיים, הוציא האו"ם הודעה מיוחד, בה ציין שמדובר בשטחים כבושים ● "האתרים הללו נמצאים בשטח פלסטיני כבוש, והם בעלי חשיבות היסטורית ודתית לא רק ליהדות, אלא גם לאיסלאם ולנצרות", מסר האו"ם לסיפור המלא פרויקט מיוחד ב-COL: חברון שלא הכרתם● פרק ראשון: פיגוע דקירה ופעילות עניפה מסביב לשעוןפרק שני: עיר-האבות, חברון, כפי שלא ראיתם מעולם
האו
מאבטחים את מערת המכפלה (צילום: מנדי הכטמן, COL)

האו"ם ממשיך להוכיח את דעותיו על ארץ-ישראל. בעקבות ההכרזה של הממשלה על מערת המכפלה וקבר רחל כאתרי מורשת לאומיים, הביעו באו"ם "דאגה".

בהודעה מיוחדת שפרסם שליח מזכ"ל האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, הוא ציין כי מדובר בשטחים כבושים ובמקומות שאינם קדושים רק ליהודים.

בהודעתו כתב: "אני מודאג מההכרזה בנוגע לאתרים בחברון ובבית לחם ומהמתח הגובר כתוצאה מכך", מסר סרי. "האתרים הללו נמצאים בשטח פלסטיני כבוש, והם בעלי חשיבות היסטורית ודתית לא רק ליהדות, אלא גם לאיסלאם ולנצרות".

שליח האו"ם הפציר בישראל שלא לנקוט בשום צעדים בשטח, המעיבים על האמון ועלולים לפגוע במשא ומתן, "שחידושו צריך להיות בראש סדר העדיפויות של כל מי שמבקש שלום". הוא קרא לריסון ולשקט, לאחר שהבוקר הפלסטינים בחברון  הכריזו על שביתה כללית במחאה, יצאו להפגין, יידו אבנים והתעמתו עם כוחות הביטחון.

סרי גם ציין שביקר בשבוע שעבר בחברון, וביקש "לראות עוד צעדים חיוביים מצד ישראל לאפשר פיתוח פלסטיני והקמת מדינה באזור ובכל הגדה המערבית, כדי להוכיח מחויבות אמיתית לפתרון שתי המדינות".

יצויין, כי על-פי החלטת הממשלה, אושרה תוכנית רחבת היקף לשימור "אתרי מורשת" ברחבי המדינה, בהשקעה של 400 מיליון שקל.

ברגע האחרון, בעקבות לחץ שהפעילו גורמי ימין ושרים, הורה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להוסיף לתוכנית את שני האתרים שלא היו כלולים בה מלכתחילה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.