מערכת COL | יום ח' אדר ה׳תש״ע 22.02.2010

מתחפשים? הטיפים שיעזרו לכם עם האיפורים בפורים

פורים הוא החג של הילדים וגם של האיפורים, אך לא כולם מודעים לעובדה שככל שהאיפור מושקע יותר, התחפושת כולה נראית הרבה יותר יפה ● קבלו  14 טיפים שימושיים בנושאי האיפור והורדתו, וגם: מה הדרך הטובה ביותר להדביק זקן  לטיפים  "תחרות התחפושות" של COL יוצאת לדרך! ● כל הפרטים
מתחפשים? הטיפים שיעזרו לכם עם האיפורים בפורים
ליצן (צילום: הילה נאמן, COL)

 חני בייטל, COL

פורים הוא החג של הילדים וגם של האיפורים. תחפושת יפה אינה בהכרח תלויה בתלבושת יקרה או מורכבת. אחד המרכיבים החשובים ביותר בתחפושת, שלא תמיד נותנים לו את הדעת הוא דווקא אזור הפנים. כאשר הפנים מאופרות יפה בהתאם לדמות אליה התחפשו התחפושת בהחלט משודגרת ובמחיר נמוך.  

לפניכם רשימת טיפים שיעזרו לכם להוציא מתחת ידכם תחפושת מושקעת, וגם להוריד את האיפור מהפנים בקלות בסופו של יום.

1) ראשית, לכל איפור פנים לפורים יש למרוח את הפנים בקרם לחות. הקרם מגן על הפנים מפני יובש וגם מקל, בסוף היום, על הסרת האיפור מעל הפנים. זה הזמן למרוח שכבת מייק-אפ על הפנים ולהשיג שתי מטרות: האחת בסיס לאיפור, כאשר המייק-אפ יוצר שכבת מגן על העור, והשניה שמירת הצבעים לאורך זמן על הפנים.

2) כדי לשמור את המייקאפ על הפנים לאורך זמן, רצוי לפדר את הפנים בצורה אחידה בעזרת פודרה שקופה עם מברשת/פאף. למראה מבריק לפנים, מפדרים עם פודה מבריקה.

3) צבעי גוף/פנים נוחים מאד לשימוש. הם נמרחים בצורה אחידה על הפנים ונשארים לאורך זמן. שימו לב שתכשיר האיפור נושא מדבקה של משרד הבריאות. בימים של טרום הפורים החנויות מלאות בצבעי איפור שונים שמקורם אינו ברור והם עלולים לגרום לאלרגיות ולפריחות בעור. המחשבה ששימוש בתכשירי איפור לא בדוקים ליום אחד בשנה אינו עלול להזיק בטעות יסודה. יש להשתמש בתכשירים היפו-אלרגיים כי די בשימוש חד פעמי של תכשיר "זול" כדי להביא לתגובה אלרגית חריפה של העור. קיימים שני סוגים של צבעי גוף: בבקבוק או בתבנית. החיסרון שבבקבוק הוא שצריך כלי נוסף לשפוך אליו את הצבע, ובשימוש בתבנית פשוט מרטיבים את המכחול וצובעים.

4) כדאי לצבוע את הפנים בעזרת מכחולים ולא בעפרונות. המכחול מציק פחות לילד ונוח מאד לשימוש. חשוב שידית האחיזה של המכחול תהיה ארוכה יחסית ליד, מה שנותן אחיזה נוחה ויציבה יותר ליד.

5) כדי ליצור קווים בפנים (לא משטחים גדולים!), הרטיבי מכחול במעט מים והשתמשי בצללית רגילה. כך תוכלי "לשחק" בצבעים על הפנים.

6) נצנצים מעניקים נופך לאיפור הפנים. כדי לקבל את האפקט המושלם מומלץ למרוח מייק-אפ בצבע של הנצנצים ולקבע את המייק-אפ בעזרת הנצנצים. לדוגמה מורחים מייק-אפ כחול על העין ועליו מפזרים נצנצים בצבע כחול.

7) לצביעת משטחים גדולים של הפנים, אפשר להשתמש בספוגית ולא במכחול. יש לטפוח בעזרת הספוגית על הפנים, וכך לא יראו סימנים של מריחת צבע/מייקאפ.

8) ליצירת צבע אחיד בין הצללית לליפסטיק, אפשר לערבב צללית (ששמנו על העפעף) במעט וזאלין ומקבלים גלוס בצבע הצללית.

9) כדי לשמור על הליפסטיק לאורך זמן, מורחים מייקאפ על השפתיים מפדרים, ורק אחר כך מורחים את הלפסטיק על השפתיים.

10) לפני שמתחילים בציור פנים כדאי להצטייד בתמונה של הדמות המיועדת לחיקוי בתחפושת. קל יותר לשוות לילד פני חתול, כאשר תמונה של חתול ניצבת לפני העיניים.

11) אם לא התברכת בכשרון ציור, אפשר להעזר בשבלונות: לוקחים שקף ומעתיקים את הציור/התמונה שאנו רוצים לצייר על הפנים. גוזרים את הציור מבפנים כך שתשאר לך מסגרת בצורת הציור שהעתקנו, מניחים על הפנים ובעזרת ספוגית עם צבע ממלאים את פנים הציור של השבלונה (השקף).

12) כדי להדביק שפם, זקן או כל דבר אחר לפנים, מומלץ להשתמש בדבק מיוחד: דבק שפמים זקנים (צבע צהוב). הוא נדבק ומתייבש במהירות, ויורד מהפנים בקלות בעזרת אלכוהול 70%.

13) ליצירת עיניים עייפות וזקנות צריך להכהות את ה"שקיות" שמתחת לעיניים ולצבוע את זוית העין במעט מייקאפ אדום.

14) ואחרי הכל - אחרי שהילדים גמרו להיות מלך/אפרוח/יוסף הצדיק ליום אחד צריך לנקות את הפנים ולהסיר את שאריות האיפור. הצבעים נשטפים בעזרת מים פושרים וסבון, אך הדרך המהירה ביותר היא להשתמש בשמן תינוקות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.