מערכת COL | יום ח' אדר ה׳תש״ע 22.02.2010

אלמא אטא: חגג יום הולדת 100 בהנחת תפילין

במלאות 100 שנה לחבר הקהילה היהודית באלמא אטא מר אלכסנדר גולדבאום התאספו חברי הקהילה לחגוג עימו את יום ההולדת ● בעל יום ההולדת סיפר על חייו, והשלוחים איחלו לו בריאות ואושר. בסיום החגיגה, הוא ביקש להניח תפילין לסיפור המלא ולתמונות    
אלמא אטא: חגג יום הולדת 100 בהנחת תפילין
אלכסנדר גולדבאום בן 100. חגג יום הולדת בהנחת תפילין ● צילום: COL

100 שנה מלאו לחבר הקהילה היהודית באלמא אטא מר אלכסנדר בן יעקב גולדבאום. לרגל האירוע, התאספו חברי הקהילה כדי לחגוג איתו את יום ההולדת, ולברך אותו ביום חגו.

במהלך המסיבה, סיפר יעקב על חייו, כיצד נולד באודסה בו' שבט ה'תר"ע (16.01.1910), ועל עבודתו כאחראי ראשי בתחנת חשמל בעיר בלחש. הוא היה נשוי לזוגתו שהיתה צעירה ממנו בשלוש שנים, וחי איתה יותר משבעים שנה עד לפטירתה לפני שלוש שנים, אז נקברה על ידי הקהילה בחלקה היהודית באלמא אטא. המשתתפים האזינו לדבריו המעניינים של מר יעקב, ואיחלו לו המשך של חיים שמחים ומאושרים.

רבה של אלמא אטא הרב אלחנן הכהן בירך אותו שימשיך להאריך ימים ויזכה לחגוג עם כל אחד מהמסובים את יום הולדת ה-100 שלו. גם חבריו שהגיעו להשתתף בשמחתו, בירכו אותו וסיפרו על האיש המיוחד ועל קירבתם אליו.

השליח הרב בצלאל ליפשיץ מסר ליעקב גולדבאום מתנה שמסמלת את הנצחיות של עם ישראל ואת האור שהיא מפיצה: חנוכייה יפה, ובירך אותו שיזכה להדליק בה את נרות החנוכה עוד פעמים רבות.

לכל המשתתפים חולק מטבע של 100 טענגע כמזכרת מאירוע מיוחד שכזה, והרב כהן הסביר את חשיבות מצוות הצדקה, וביקש שחלק מהסכום יתן כל אחד לצדקה לזכות חתן יום ההולדת. בסיום החגיגה ביקש יעקב להניח תפילין, ובשמחה עזרו לו השלוחים לקיים את המצווה החשובה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.