מערכת COL | יום ח' אדר ה׳תש״ע 22.02.2010

"עשיתם דבר גדול לעורר את אנ"ש בעניין רובשקין" ● התגובות

אין-ספור תגובות זרמו למערכת COL בעקבות המאמר שפורסם אתמול (ראשון) על שתיקת גורמים שונים בעניינו של האסיר החב"די ר' שלום-מרדכי רובשקין ● "אודה לה' בכל לבב שסוף סוף מעלים את זה לסדר היום. זה שרובשקין עובר התעללויות, זה פלא אחד, אבל זה שעסקנים עם קשריהם לא עושים דבר, זה פלא יותר גדול מעצם הענין!", כתב אחד הגולשים ● רב מאנ"ש שיגר מייל: "עשיתם דבר גדול לעורר את אנ"ש לחזק את ר"ש רובשקין נ"י שצריך הרבה חיזוק"  לתגובות נבחרותבפנים: איזה כלי-תקשורת בארה"ב מוביל את המאבק למען רובשקין? >>>
מודעות למען רובשקין בלוח-מודעות, בבורו-פארק (צילום ארכיון: COL)
מאת מערכת COL

המאמר שפורסם אתמול (ראשון) תחת הכותרת "די לשתיקה" על מצבו של האסיר החב"די ר' שלום רובשקין ועל אי-ההתגייסות, עוררו הדים רבים בקהילה החב"דית בעולם.

אין-ספור תגובות זרמו למערכת, באמצעים השונים. כולם שיבחו את מגמת הסיוע ושאלו כיצד יוכלו לסייע. בכתבה זו, אנו מפרסמים תגובות נבחרות בלבד, לאחר עריכה קלה, ששוגרו למערכת.

אחד מרבני אנ"ש שיגר מייל למערכת: "עשיתם דבר גדול לעורר את אנ"ש לחזק את ר"ש רובשקין נ"י שצריך הרבה חיזוק. לדעתי היה מומלץ לפרסם כתובת הבית-סוהר שלו, בכדי שרבים יכולים לשלוח אליו מכתבי תמיכה וחיזוק.

"עצם הדבר", הוא כתב, "שיקבל מכתבים מכל תפוצות תבל יחזק אותו, ויעודד אותו בימים קשים אלו עבורו ועבור משפחתו. כן היה כדאי שכל אחד יבקש מרבנים הקרובים אליו, ובעיקר מגדולי ישראל בכל אתר, לכתוב עבורו מכתב-חיזוק, ובלי ספק יהיה זה לחיזוק רוחו ונפשו".

דווקא 'יתד' מוביל את המאבק

אחד הגולשים כתב: "למרבה הפלא, עיתון יתד נאמן באנגלית היו"ל בארה"ב, בראשות העורך הרב פינחס ליפשוץ, הוא המוביל את המאבק למען ר' שלום מרדכי רובשקין. בדוק! בארה"ב הוא העיתון המוביל את קול הצעקה בתרועה רמה, והרב ליפשוץ הוא העומד מאחורי כל ההשתדלויות למען רובשקין".

תחת הכותרת "אנחנו תומכים בך ומחזקים את ידך", כתב גולש נוסף: "לאדם הנפלא הזה שהשם יתן לך הרבה כח ובריאות איתנה ושתעמוד מול צוררי היהודים".

וגולש אחר כתב, תחת הכותרת "האמת הכואבת": "א. לאף אחד לא איכפת, כל אחד חי את חייו ולא מעניין אותו מהשני. ב. לכך נוספת העובדה שאנשים רבים אומרים לעצמם: אין מה לעשות, מערכת המשפט בארה"ב נוקשית ואכזרית, ודוגמא קטנה לכך ראינו בשבוע שעבר. ג. אדרבה, אם מישהו חושב שיש מה לעשות מעבר לאמירת תהילים - שיעלה זאת על השולחן! ד. לענייות דעתי, אחת הסיבות שהאמריקנים כל כך מחמירים איתו, כי כל הזמן רבנים ניסו להתערב ולהקל בעונשו, וזה היה נראה להם חשוד. תקנו אותי אם אני טועה. אז אולי באמת טובת העניין דורשת עבודה שקטה ולאו דווקא פעולות מאסיביות עמוסות רעש?".

גולש המעיד על עצמו "מכיר מקרוב את הפרשה" כותב: "ישנם כאלו תמימים מביננינו שמרימים ידים לשמים ואומרים מה ניתן לעשות הרי הוא עבר על החוק. אז להוי ידוע שבאם היה משפט צדק ללא נימות אנטישמיות מצד הממשלה בית המשפט ומושבעים הוא לא היה נאשם בלמעלה מתשעים אחוז מהאשמות.

"כמו-כן ההתנהגות האכזרית כלפיו מעידה שיש נסיון של הממשלה להפוך אותו לשבור אותו לגמרי  ההתנהגות איליו היא יותר גרועה מאשר אל רוצחים וכו'".

מעשי החסד של רובשקין

תגובה נוספת, סיפרה על מעשי החסד של רובשקין. תחת הכותרת "זה היה צריך להיעשות מזמן", הוא כותב: "הרב רובשקין ידוע כאדם בעל מעשים טובים, שמרוב שעזר לאחרים שכך את עצמו (או בלשון האמריקאים 'לא דיווח') ומנסיון קשה לדווח לשלטונות את כל הצדקה שמביאים, מכוון שרוב האנשים העניים אין קבלות של ניקוי מס.

"וידוע שהרב שלום רובשקין עזר לאלפי משפחות נזקקות שלולאי עזרתו היו גוועים ברעב כפשוטו, ואני יודעת על כמה משפחות שהיו בזמן קשה הוא עזר להם מבחינה כספית חוץ מהמצרכים שהיה שולח להם, חייבים לשלוח אלפי מכתבים, ולהגיע לחצרות הכי גבוהות שאפשר כדי לעורר רחמים על עושה חסד כרב שלום רובשקין, נקווה שיוסר הגזרה מלמעלה ומעז יצא מתוק".

"קרוב משפחה של רובשקין", כתב למערכת: "גם על האסיר שהוצא להורג ז''ל היה אפשר לומר הרי רצח. ובכל זאת כולם התלכדו סביבו. אלא מה, יהודי זה יהודי, ופדיון שבויים זה פדיון שבוים לא משנה אם זה ברוסיה אצל מושקה הפריץ, או באמריקה, גם אם זה לא מתאים להתחנפות של הגדוילים, לשלטונות. וגם אם פשע.

"חברה! מצוות פדיון שבויים, היא אפילו ליהודי הכי פשוט, כל שכן וקל וחומר, ליהודי שאין צרך להאריך בזכויותיו, בעל חסד אמיתי, שעומד בפני סכנת ישיבה ממושכת.

"אנא! מי שיש בידו לעשות משהו שיעשה, ולפחות שיעוררו סקנדל שלם, עצרות התעוררות, לימוד לזכות, תהילים, וכל מה שניתן, העקר, לצאת מהשאננות!!!".

ונסיים בתגובה אחרונה: "כל מילה ממש בסלע!! לבי כה מר על גורלו של צדיק שכזה!!! אני עדה לחסדים שהוא עשה בסתר עם כל כך הרבה אנשים פשוט עולם השקר שבו צריך להיות צדיק ורע לו!!! שה' יעזור לו ויגאל אותו מכבלי הגלות הפרטית והגלות הכללית שלנו!".

COL ימשיך לעקוב ולדווח על הפרשה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.