מערכת COL | יום ה' אדר ה׳תש״ע 19.02.2010

ראש עיריית ירושלים: "הרגשתי מחוייבות לעזור לחב"ד"

מועצת העיר ירושלים את המבנה של בית חב"ד קטמון בהנהלת הרב תמיר קסטיאל לחמש שנים נוספות בסיועו של ראש העיר ניר ברקת שציין כי מאז בוטלה התכנית להקצאת מגרש לבניה לגני חב"ד בקטמון, הוא מרגיש מחויב לבית חב"ד וכי לא ינוח עד שימצא מבנה כזה לסיפור המלא
ראש עיריית ירושלים:
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ● צילום: מנדי הכטמן, COL
ולאחר מאמצים כבירים של הרב יעקב הלפרין, חבר מועצת העיר ונציג חב"ד בעיריה, אישרה מועצת העיר ירושלים את המבנה של בית חב"ד קטמון ל- 5 שנים נוספות.

ראש העיר, מר ניר ברקת אמר כי "חב"ד היא תנועה מיוחדת שיש להתייחס אליה בשיא הרגישות. חב"ד פועלים במאור פנים להראות את היפה והטוב שביהדות ולא באופן של כפיה." עוד אמר ראש העיר כי מאז בוטלה התכנית להקצאת מגרש לבניה לגני חב"ד בקטמון, הוא מרגיש מחויב לבית חב"ד וכי לא ינוח עד שימצא מבנה כזה.
ראשיתו של המאבק לפני מספר חודשים עת הגיע המועד לחידוש החוזה של בית חב"ד בשכונת קטמון על המקלט הציבורי העירוני. לכאורה, מעשה של יום יום בעיריה. בדרך קבע מחדשים הקצאות מבנים שניתנו בעבר, באופן כמעט אוטומטי. אך לא במקרה דנן.

בית חב"ד בקטמון פעיל מאד בקרב תושבי השכונה. לבית חב"ד שלש כיתות גן ושני מעונות יום, בית תבשיל, פעילות ילדים ומבוגרים ענפה ושני בתי כנסת. בבית חב"ד מכהנים שלשה שלוחים : הרב תמיר קסטיאל, הרב לירז תובל והרב שלמה סגל.
הפעילות מתקבלת בברכה בשכונה אך כמו תמיד יש מי שמנסה להתנגד לה ולחבל בכרמים. לאחרונה, ובפרט מאז הבחירות המוניציפאליות אשר שינו את פני המפה הפוליטית לבלתי הכר, חברו יחדיו כמה גורמים שכאלו, ביניהם חברי מועצה ומינהל קהילתי.

גורמים אלו ניהלו מסע הכפשות כנגד חב"ד וכנגד הרב תמיר קסטיאל, מנהל בית חב"ד בשכונה.

המקלט אשר נמצא בבעלות עירית ירושלים הוקצה לפני תשע שנים לבית חב"ד כדת וכדין. בית חב"ד שיפץ את המקום והשקיע בו ממון רב. אך דא עקא, המקלט מצוי מתחת לבית כנסת ספרדי שכונתי אשר חמד אותו והחליט לנסות ולקבלו בכל דרך אפשרית.

הועדות העירוניות המקצועית והפוליטית אישרו את המקלט לשימוש בית חב"ד, אך אז הגיעה העת לאישור ההחלטה במועצת העיריה.

משלא הצליחו אנשי בית הכנסת לקבל את המקלט באופן חוקי בועדות, פנו להפגנות אלימות ולהכפשות בתקשורת. הם הציגו את הדברים בצורה מעוותת כאילו המקלט שלהם וחב"ד השתלטה עליו וכל זאת בניסיון להשפיע על החלטת מועצת העיר. הגדילו לעשות גבאי בית הכנסת אשר ניתקו את בית חב"ד מרשת החשמל והמים אשר עוברת דרך בית הכנסת שלהם.

כך לפתע, באמצע מסיבת ראש חודש עם כארבעים מילדי השכונה נותקו החשמל והמים בבית חב"ד. לא הועילו כל הבקשות והלחצים ובית חב"ד נשאר מנותק.
הרב יעקב הלפרין, חבר מועצת העיר ונציג חב"ד בעיריה, ליווה את כל המהלך מראשיתו ועד סופו. בימים האחרונים כמעט ולא ניתן היה לדבר איתו על שום דבר אחר מלבד המלחמה על המקלט ושמה הטוב של חב"ד. הדברים הגיעו לידי כך שכל חברי סיעת אגודת ישראל עמדו מאחרי הרב הלפרין בהבהירם לראש העיר כי הם רואים בעניין זה כעניין מכריע אשר לפיו יקום או יפול דבר. ראש העיר, מר ניר ברקת, עמד לצידם והכריז בפני כל ראשי הסיעות כי הוא רואה בכך מחויבות קואליציונית אשר יש לכבדה.

כל העיריה נראתה כמרקחה. לא היה איש אחד בעיריה שלא ידע את הסיפור ואת מה שעומד מאחריו. ברגעים קשים אלו התגלתה המסירות של חברי מועצת העיר החרדים לרב הלפרין ולחב"ד. חברי מועצה ביטלו חופשות, דחו אירועים משפחתיים והתייצבו כולם להצבעה במליאה.

בבית חב"ד אמרו באותה שעה תהילים ופסוקים. לחשמל מצאו פיתרון זמני עד אשר חברת החשמל תחבר שעון נפרד. מים בינתיים אין אבל אמונה וביטחון היו גם היו.
בשעה שש וחצי התקשר הרב הלפרין למנהל בית חב"ד, הרב תמיר קסטיאל והודיע לו את הבשורה הטובה שדידן נצח והמקלט יישאר בידי בית חב"ד.

מהנהלת בית חב"ד נמסרה בקשה לתודה מיוחדת לחבר מועצת העיר הרב יעקב הלפרין, סגן ראש העיר ויו"ר סיעת יהדות התורה, הרב יצחק פינדרוס וחבר מועצת העיר הרב שלמה רוזנשטיין על פועלם הרב למען חב"ד ועל קידוש השם העצום שגרמו בעבודת קודש זו.

כמו כן, תודה מיוחדת לשלוחי הרבי, מנהלי בתי חב"ד בירושלים שסייעו, תמכו ועידדו בשעות הקשות.

בבית חב"ד מזכירים כי עתה, יש לחבר את התשתיות החדשות של המים והחשמל. מדובר בעלות גבוהה מאד של כ- 20,000 ₪ אשר חייבים להוציאה באופן מיידי. תרומות ועזרה כספית יתקבלו בברכה. לפרטים 02-5670760.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.