מערכת COL | יום ד' אדר ה׳תש״ע 18.02.2010

מועצת יש"ע: לצרף את קבר רחל לאתרי המורשת

למה אין אתרי מורשת בחברון ובבית-לחם? את השאלה הזו שואלים במועצת יש"ע, לקראת ישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון, בה יביא ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאישור את "התוכנית הלאומית לשיקום והעצמת אתרי מורשת". יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, דורש להוסיף גם את מערת המכפלה וקבר רחל לרשימה לדיווח
מועצת יש

ynet

למה אין אתרי מורשת בחברון ובבית-לחם? את השאלה הזו שואלים במועצת יש"ע, לקראת ישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון, בה יביא ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאישור את "התוכנית הלאומית לשיקום והעצמת אתרי מורשת". יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, דורש להוסיף גם את מערת המכפלה וקבר רחל לרשימה.

ביום ראשון תתקיים ישיבה בתל-חי, בה יוצגו עשרות אתרים שישוקמו. בין המקומות: העיר העתיקה בירושלים, אילת, עכו העתיקה, נצרת, נבי-שועיב, תל-חצור, תל-מגידו, תל-חי, קבר בן-גוריון, כנסיית הבשורה, בית הקברות בכינרת, גבעת הקיבוצים, הר הקפיצה, ההרודיון, גמלא ועוד.

דיין כתב לנתניהו כי שניים מאתרי המורשת החשובים ביותר של עם ישראל, המסמלים יותר מכל את היותה ארץ ישראל ארץ אבותינו - נעדרים מן הרשימה המוצעת: "מי כמוך יודע כי ישיבתנו בארץ תלויה יותר מכל בתודעה העמוקה שזו ארץ אבותינו. ומי כשני אתרים אלו יש ביכולתם להנחיל תודעה זו. גם מערת המכפלה וקבר רחל הם בבחינת 'סלע קיומנו'".

יו"ר מועצת יש"ע כתב עוד: "רשימה של אתרי מורשת, שאינה כוללת את מערת המכפלה וקבר רחל – מחטיאה לחלוטין את מטרתה. היא מטשטשת את הקשר של עם ישראל לארצו במקום להבהירו, היא משכיחה, חלילה, במקום להזכיר, היא מנתקת במקום לחבר. אני פונה אליך בבקשה של הרגע האחרון לתקן את המעוות הצורם כל כך, ולכלול את מערת המכפלה ואת קבר רחל ברשימת אתרי המורשת שיטופחו".

גם ביישוב היהודי בחברון הצטרפו לבקשה: "המורשת של עם ישראל בארצו מתחילה באברהם אבינו ובמערכת המכפלה. גיבוש רשימת אתרי מורשת, תוך סירוב לכלול בה את מערת המכפלה היא ביזוי המורשת היהודית ולא העצמתה. אנחנו קוראים לשרי הממשלה להביע התנגדותם למהלך זה".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.