מערכת COL | יום ד' אדר ה׳תש״ע 18.02.2010

ילדים מאירופה ומאוקראינה נהנו ממחנה חורף חוויתי ● גלריה

עשרות ילדים מאירופה ומאוקראינה נהנו ממחנה חורף חוויתי ומהנה עבור ילדי הרווחה במדינות אירופה שאורגן על ידי ארגון הרווחה האירופי "אלף" בראשות הרב לוי קנלסקי ● שני מחנות לבנים ולבנות באנגליה, אחד באוקראינה ועוד שני מחנות לבנים ולבנות בהרי האלפים של אוסטריה שייערך בעוד כשבועיים – הם רק מקצת מפעולות ארגון "אלף" בחורף הזה למען ילדים במצוקה לדיווח מלא ולתמונות  
ילדים מאירופה ומאוקראינה נהנו ממחנה חורף חוויתי ● גלריה

כתב COL

צחוק מתגלגל, ילדים בפנים קורנות, בלונים בשלל צבעים תלויים סביב ופרץ של שמחה קיבלו את פני הבאים בשערי בית הילדים 'עלומים' בז'יטומיר שבאוקראינה עם פתיחת מחנה החורף לילדי מצוקה.

כל ימות השנה בית הילדים 'עלומים' משמש בית שני, ולעתים גם ראשון, לעשרות ילדים ממשפחות מצוקה שהוריהם לא מסוגלים להעניק להם בית חם ואוהב. כאן מספקים את כל צרכיהם ונותנים להם חינוך יהודי, ולפני הכל – יש להם בית.

לקראת חופשת החורף השנתית, כאשר ילד רגיל נוסע הביתה ומוסדות החינוך ננעלים, הנהלת הבית הזה החליטה דווקא להגביר את הפעילות ולהעניק לילדים חוויה בלתי נשכחת. יחד עם חברים מפנימיות נוספות לילדי מצוקה ובהם ילדים מרחבי אירופה, הילדים השתתפו במחנה חורף חוייתי שהיה חגיגה מתמשכת והעצים את החיבור שלהם לזהותם היהודית. 

הילדים התגוררו בחדרים מאובזרים ומרווחים, נהנו מחמש ארוחות ביום, חדרי משחקים ופעילות, מגרשי ספורט וחצר עם מתקנים למשחק.

צוות ההדרכה לא חסך מאמץ לתכנן ולבצע שלל תוכניות חינוכיות. מידי בוקר התקיימה פעילות חוייתית בנושא יהודי כמו תפילה, צדקה ושבת שהיתה מורכבת מחלק לימודי עיוני וחלק חוויתי-יצירתי. מידי יום היו משחקים והתקיימו תחרויות בספורט אתגרי כמו החלקה בשלג, סקי, כדורגל על המגרש הקפוא וטניס, והיו גם פעילויות מהנות במיוחד מחוץ למתחם המחנה - באתרי סקי, פארק עם מתקני שעשועים, באולינג ועוד. 

טיסה לגאולה

גולת הכותרת של הפעילות החינוכית היתה חוייה מקורית בשם 'טיסה לגאולה' שהצוות והילדים לא ויתרו עליה גם בימים עמוסים לעייפה. המדריכות הכינו סימולציה של מטוס ומידי ערב כולם 'טסו' ליעד שנקבע מראש. כולם עברו ביקורת דרכונים, קיבלו כרטיסים, עברו בדיקות בטחוניות ונכנסו אל המטוס.

את פניהם קבלו רחש המנועים, סרט בטיחות ותאורה שיצרה אוירה הולמת. והעיקר – המדריכות 'לקחן' את הילדים ל'סיורים' בארצות רחוקות ובאמצעים ויזואליים מגוונים אפשרו להם לחוות את הניחוחות ואת האווירה של כל מקום, להכיר קהילות יהודיות וללמוד מכל מקום שיעור מאלף בחינוך יהודי. ב'טיסה' לצרפת שמעו החניכים על 'פרצת', ב'טיסה' לרוסיה – על מסירות לקדשי היהודות, וב'טיסה' לארץ – על משיח והגאולה. והתוצאה: גם ילדים עם זהות יהודית מינמאלית קלטו את המסר שהם חלק מעם גדול שמפוזר על פני תבל ובכל זאת מאוחד. ויהודי הוא לעולם לא לבד.

המחנה נמשך שבועיים שחלפו ביעף, אך הוא תם ולא נשלם בזכות המדריכות המסורות ששומרות על קשר עם כל ילד. 

הפרויקט הגדול תוכנן והופק תוך שיתוף פעולה של הנהלת בית הילדים עלומים בראשות הרב שלמה וילהלם, הרב הראשי לז'יטומיר ומערב אוקראינה, מנהלת בית הילדים השליחה הגב' מלכי בוקיעט שעושה עבודה נפלאה כל ימות השנה והצוות המסור ובראשו השליחות הגב' חנה רובין והגב' דבורה רבינוביץ, ארגון הרווחה האירופאי אל"ף בראשות הרב לוי קנלסקי ובחסות קרן תג לקידום שכבות רווחה בעולם בראשות הרב יוסי אייבס.

יצויין כי המחנה בז'יטומיר הוא אחד מתוך שרשרת התכניות המגוונות של ארגון "אלף" למען ילדי מצוקה בתקופה האחרונה. למחנה בז'יטומיר קדמו מחנה לבנים ומחנה לבנות באנגליה שפעלו בהצלחה מרשימה ובימים הקרובים יתקיים מחנה סקי בהרי האלפים של אוסטריה.

"בהפעלת המחנות הללו מושקע מאמץ רב ומשאבים", אומר הרב קנלסקי מייסד ויו"ר הארגון, "אבל הכול כדאי למראה החיוכים על פני הילדים וכל חיוך הוא צעד נוסף במאמץ הכולל להציל את ילדי הרווחה במדינות אירופה, לסייע להם להשתלב בחברה, לחזק את ביטחונם העצמי המעורער ולהעניק להם תקווה וסיכוי לעתיד טוב יותר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.