מערכת COL | יום ד' אדר ה׳תש״ע 18.02.2010

נשי חב"ד התברכו בשבת לזכר הרבנית נ"ע

נשים מכל רחבי הארץ התאחדו בשבת של התעלות במלון 'ניר עציון'. הנושא המרכזי היה "בך יברך ישראל" בסימן כ"ב שנה לכ"ב בשבט, והוא הקיף את ההיבטים השונים של 'ברכות': ברכותיו של הרבי, דמותה המיוחדת של הרבנית הצדקנית, ש"גם היא יכולה לברך", וברכת חסידים בהתוועדות, שמסוגלת לפעול אפילו יותר ממלאך מיכאל ועוד ● משתתפות השבת סיפרו לחברותיהן על ברכות שהתקיימו בעקבות התוועדויות שנערכו במסגרת שבתות אלו, בעבר לסיפור המלא נשי ובנות חב"ד - המדור שלכן    
נשי חב
כתבת COL

נשים מכל רחבי הארץ התאחדו בשבת של התעלות במלון 'ניר עציון'. הנושא המרכזי היה "בך יברך ישראל" בסימן כ"ב שנה לכ"ב בשבט, והוא הקיף את ההיבטים השונים של 'ברכות': ברכותיו של הרבי, דמותה המיוחדת של הרבנית הצדקנית, ש"גם היא יכולה לברך", וברכת חסידים בהתוועדות, שמסוגלת לפעול אפילו יותר ממלאך מיכאל ועוד. בשבת השתתפו טובי המרצים. משתתפות השבת סיפרו לחברותיהן על ברכות שהתקיימו בעקבות התוועדויות שנערכו במסגרת שבתות אלו, בעבר.

לאחר הדלקת נרות שבת, נפתחה התכנית בדבריה של הגב' חדוה סגל, מארגנת השבת זה 22 שנה, מאותה שנה בה הסתלקה הרבנית. היא קראה לנשים 'למלא את הדלי' – מזל חודש שבט, בברכות השבת המיוחדת. הגב' שרה זילברשטרום מארגון נשי ובנות חב"ד התייחסה בדבריה לאות ב' הפותחת את התורה, ולא א', מכיוון שב' מסמלת את הברכות, ותמיד "פותחין בברכה". סעודות השבת היו מרוממות, מתובלות בניגונים. בליל שבת נערכה ההתוועדות המסורתית עד לשעות הקטנות של הלילה. בחלק הראשון התוועד הרב מיכאל טייב, וחיזק את חשיבות ואופני ההתקשרות לרבי. בחלק השני התוועדה הרבנית רחל הנדל, שהביאה סיפורים מהשטח על פעילות "ופרצת".

למרות השעה המאוחרת בה הסתיימה ההתוועדות, השכימו הנשים קום. הן לא ויתרו על הלימוד המיוחד עם הרב ערד לפני התפילה. בסעודת היום נשא הרב חיים פרוס משא מאלף בנושא "השלום – כלי מחזיק ברכה כהכנה לביאת המשיח". לצד ניחוחות מאכלי השבת, נשמעו סיפורים חסידיים בניחוח אותנטי מפי אורח השבת הרב בליז'נסקי. אחר הצהריים התקיימה תכנית בנושא חינוך - "אילן אילן במה אברכך".

הרב בן ציון וישצקי סיפר בדמעות התרגשות על השורשים האיתנים של מסירות הנפש בבית אבא, ברוסיה. הגב' יסכה אליצור ואימה העבירו תכנית אמנותית בין אם לבת בסימן האילן והגב' צפורה וישצקי נשאה דברים על חינוך נושא פירות. לאחר התכנים העמוקים, שנלקחו כצידה לדרך, הגיע הזמן לצחוק ולהשתחרר... הגב' מלכה קפלן הצחיקה והרחיבה את לב הנשים, בנושא "לברך על הרעה כשם שמברכים על הטובה". היא הרכיבה משקפיים ורודות ענקיות, והעלתה חיוכים רחבים. לסיום התקיים סדר ניגונים.

מלוה המלכה המרומם במוצאי השבת היווה המשך ישיר של השמחה בשבת. הנשים, טעונות בכוחות חדשים, שרו ורקדו לצלילי שירתה הנעימה של אורנית זסלבסקי, בליווי מצגות מיוחדות על הרבנית. ההגרלה לנסיעה לרבי חתמה את השבת המיוחדת, שכולה אווירה חסידית, שמחה, מילוי מצברים, והרבה ברכה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.