מערכת COL | יום א' אדר ה׳תש״ע 15.02.2010

ירושלים: חנוכת ביהכנ"ס והכנסת שלושה ספרי תורה ● גלריית ענק

בטקס חגיגי ורב רושם נפתחה אמש (ראשון) חגיגת הכנסת שלושה ספרי תורה וחנוכת בית הכנסת והמרכז הרוחני 'אור מנחם מענדל – בית שאשע' של הקהילה התורנית דוברי רוסית בשכונת שמי"ר – שומרי מצוות יוצאי רוסיה שבשכונת רמות ד' בירושלים ● מאות אורחים, רבנים, נגידים ובני משפחותיהם הגיעו ברכבת אוירית כדי לחגוג את פתיחת המרכז שהקים הרב יצחק הכהן קוגן, רב בית הכנסת 'בלשוי ברוניא – אגו"ח' שבמוסקבה  לדיווח מלא ולגלריית תמונות 
ירושלים: חנוכת ביהכנ
צילומים: יואל בלינקו ומנדי הכטמן
כתב COL

בטקס חגיגי ורב רושם נפתחה אמש (ראשון) חגיגת הכנסת שלושה ספרי תורה וחנוכת בית הכנסת והמרכז הרוחני 'אור מנחם מענדל – בית שאשע' של הקהילה התורנית דוברי רוסית בשכונת שמי"ר – שומרי מצוות יוצאי רוסיה שבשכונת רמות ד' בירושלים. במרכז המפואר שישרת את הקהילה התורנית של דוברי הרוסית בישראל יתקיימו שיעורי תורה והרצאות לקרובים והרחוקים ויעצים את ידיעותיהם ביהדות.

מאות אורחים, רבנים, נגידים ובני משפחותיהם הגיעו ברכבת אוירית כדי לחגוג את פתיחת המרכז שהקים הרב יצחק הכהן קוגן, רב בית הכנסת 'בלשוי ברוניא – אגו"ח' שבמוסקבה, מי שמכונה בפי כל 'הצדיק מלנינגראד. האורחים הרבים התיישבו לסיים את ספרי התורה ויצאו לחגוג את הכנסת הספרים ברחובה של עיר. בתום התהלכו התכנסו האורחים הרבים לסעודת מצווה חגיגית שהכינו עבורם במרכז החדש.

"22 שנים אנו ממתינים לרגע המכונן הזה", אמר מנהל המרכז החדש, ר' אברהם צידון . "עברנו קשיים רבים מאז הגה הרבי מליובאוויטש את רעיון הקמת השכונה והמרכז הרוחני ליהודי רוסיה בירושלים. הרבה לפני שנפתחו שערי הברזל של ברית המועצות לשעבר. בהמשך חושף צידון כי הרבי אף נתן לרב קוגן המחאה אישית ע"ס עשרת אלפים דולר להקמת המרכז הרוחני הזה".

במלך הערב נשא דברים הרב הראשי יונה מצגר שדיבר על יום חגה של מסירות נפש יהודית טהורה. "זכה רבי יצחק וביהכ"נ המפואר הזה על אדמת ירושלים ייקרא ע"ש רעיתו הרבנית שאשע ע"ה שמסרה נפשה על טהרתן של נשים צדקניות ואף השיבה את נשמתה לבוראה תוך כדי עבודת הקודש". בסיום דבריו הכריז הרב מצגר בשם הקהילה על הרב קוגן כרב הקהילה ובית הכנסת והעניק לו מגילת הכתרה מפוארת מתוך הוקרה על פועלו הרב למען הקהילה ולמעל כלל ציבור דוברי רוסית בארץ ובעולם.

מי שריגש את המשתתפים הרבים היה הרה"ח ר' צבי פישר. ר' צבי, ישיש כבן 90, שהיה חייל בצבא ארה"ב בימי מלה"ש והיה בין משחררי מחנות המוות אמר כי כמי שזכה לראות את מסירות הנפש של חלק מהנוכחים בחגיגות הוא מברך 'שהחיינו וקיימנו והיגענו... שאנו זוכים להקים בית של תורה בירושלים עיר הקודש סמוך ונראה למקום הקודש והמקדש...אשרינו שזכינו...בכה הרה"ח ר' צבי...והנוכחים מחו דמעה...

בית הכנסת והמרכז הושלם בהשתתפותם הנדיבה של אגודת חסידי חב"ד במוסקבה בראשות הרב יצחק קוגן. קהילת ביהכ"נ המרכזי בקייב בראשות הרב משה ראובן אסמן ונשיא הקונגרס היהודי באוקראינה מר דוד (ואדים) רבינוביץ.

הפיק את הארוע נועם רוט, וחברת אבי מלכה ארועים
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.