מערכת COL | יום כ"א שבט ה׳תש״ע 05.02.2010

עו"ד נחמה ציבין לבג"צ: קרית אתא ראויה לשני רבני עיר

שני תושבים מקרית אתא הגישו ביום חמישי עתירה לבג"צ נגד הרבנות הראשית לישראל והשר יעקב מרגי כי יחלו בהליך לבחירתם של שני רבני עיר לקרית אתא ● המטרה: לאפשר לשליח חב"ד הרב חיים שלמה דיסקין המתפקד למעשה בכל המובנים כרב העיר בפועל ותושבים רבים מכל החוגים והעדות - להיבחר רשמית לרבה של קרית אתא. את תושבי העיר מייצגת עו"ד נחמה ציבין  לדיווח מלא
עו
שליח חב"ד הרב חיים שלמה דיסקין ● צילום: מאיר דהן, COL
יעקב וייסגלס ומנחם חזן שני תושבים מקרית אתא הגישו ביום חמישי עתירה לבג"צ נגד הרבנות הראשית לישראל והשר יעקב מרגי השר לשירותי דת כי יחלו בהליך לבחירתם של שני רבני עיר לקרית אתא. 

בג"צ 944/10 וייסגלס ואח' נגד הרבנות הראשית ואח'. העתירה הוגשה באמצעות עורכת הדין נחמה ציבין ממשרד ציבין ושות' המתמחה בין השאר במשפט מנהלי ובעתירות לבג"צ.

כזכור מזה זמן מתנהל הליך לבחירת רב ראשי יחיד לעיר קריית אתה לאחר שמזה שנים רבות אין רב ראשי לעיר לאחר פטירתם של שני הרבנים הראשיים לפני שנים רבות.

העיר קרית אתא מתאפיינת במדד צרכי דת גבוה בהיות תושביה ברובם שומרי מסורת ודתיים וגם הציבור שאיננו דתי מתאפיין בזיקתו החיובית לדת ישראל ולמסורת היהודית. בעיר כ-80 בתי כנסת אשכנזים ספרדים ותימנים.

כבר בשנת 2007 פנתה מועצת העיר לרוה"מ אולמרט ולשר יצחק כהן בדרישה כי יחלו בהליך לבחירתם של שני רבני עיר לקרית אתא ולאחרונה שבה מועצת העיר ואישררה בהחלטת מועצה את דרישתה לבחירתם של שני רבנים. ראש העיר אף מציין במכתבו לשר מרגי ולרבנים הראשיים: "קיים הכרח למנות שני רבני עיר בקרית אתא כפי שהיה מדורי דורות וכי רב עיר אחד לא ייתן מענה לצרכים השונים של כל הקהילות".

דרישה זו נובעת מהצלחתו הרב של הרב חיים שלמה דיסקין המתפקד למעשה בכל המובנים כרב העיר בפועל ותושבים רבים מכל החוגים והעדות רוצים בבחירתו הרשמית לרבה של קרית אתא. כמו כן פעיל הרב דיסקין במוסדות החינוך בעיר בהפצת תורה ויהדות ברחבי העיר.

הרב דיסקין הקים בעיר מפעלי חסד לרבים ללא הבחנה בין דתיים ושאינם כאלה ובין ספרדים לאשכנזים תימנים או אתיופים. לא פלא הוא כי הרב דיסקין מקובל על כלל התושבים ועל עסקני הציבור ונציגי הקהל החפצים לראותו מכהן פאר כרבה הראשי של העיר.

הרבנים הראשיים לישראל וכן רבני עיר מרחבי ישראל מכירים ומוקירים את הרב דיסקין על פועלו הרבני בקרית אתא ובהחלט תומכים במועמדותו לכהונה הרמה על כס הרב הראשי לקרית אתא.

עו"ד נחמה ציבין אשר מייצגת את תושבי העיר בעתירה לבג"צ אמרה ל-COL כי היא מתפלאת שהשר מרגי מש"ס היה צריך עתירה לבג"צ בכדי לקבוע שיש לבחור לעיר קרית אתא שני רבנים. האם קריאת תושבים מכל העדות והחוגים וכמו כן דרישת מועצת העיר לא הייתה מספקת עד כי כלל לא ניתנה תשובה להם?

עו"ד מרדכי איזנברג, יו"ר "התנועה להגינות שלטונית": "עתירה זו והתייחסות לה בתשובותיהם של המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית תקבע למעשה את הפרמטרים והקריטריונים מכאן ולהבא למינויים של שני רבנים בערי ישראל. קיים חשש כבד שהסירוב למנות שני רבנים בקרית אתא נבע ממניעים פוליטיים וסקטוריאליים פסולים יש לקוות כי עתה ייחשפו המניעים וייקבעו הקריטריונים השיוויוניים התקדימיים לעין כל".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.