מערכת COL | יום כ"א שבט ה׳תש״ע 05.02.2010

חב"ד בפנייה לגור: "באיזה פנים נשמע את עשרת הדברות"?

חסידי חב"ד בערד פנו היום (שישי) לחסידי גור בפנייה נרגשת, ערב שבת-קודש פרשת יתרו, בה נקרא את עשרת הדברות ● "אנו פונים אליכם בקריאה מלב אל לב – אנא הפסיקו את המלחמה המכוערת הזאת. זו לא דרך התורה והחסידות, ולא בדרך הזאת הקב"ה רוצה שתשיגו בית כנסת להתפלל בו. יש לכם הרבה זכויות בעיר ערד, וכולנו מעריכים ומכבדים זאת", הם כותבים ● לידי COL הגיע המכתב במלואו  לסיפור המלא
חב

ב"ה, כ"א שבט, ערב ש"ק פ' יתרו, ה' תש"ע

פניה לבבית לחסידי גור

שלום וברכה!

למרבה הצער ודאבון הלב הצליח שטן המחלוקת להצית אש בין שתי קהילות חסידיות. יחסי ידידות של שנים רבות בין חסידות חב"ד וחסידות גור עולים עכשיו בלהבת מחלוקת מיותרת לגמרי. ילדי שתי הקהילות סופגים עכשיו רוח של שנאה ועוינות, שנזדקק לעבודה גדולה כדי למחותה ולנקותה. אולי הגיע הזמן לעצור ולעשות חשבון נפש אמיתי.

אחינו חסידי גור, אנחנו רוצים לפנות אל תבונתכם ואל ליבכם. אנא קראו בתשומת לב את דברינו הנכתבים בכאב עצום ובכנות הגדולה ביותר, ואולי ניחלץ יחדיו לעצירת כדור השלג המגלגל את כולנו אל התהום.

מה פשענו ומה חטאתנו?

לפני 5 חודשים ניחתה עלינו מכה קשה וכואבת, עם פטירתו, לאחר מחלה קשה וריבוי יסורים, של רב העיר ורב קהילת חב"ד, הגה"ח הרב בן ציון ליפסקר ע"ה.

כאשר יצאה הלווייתו של הרב מבית הכנסת הגדול הוכרז על דעת הגבאים ועל דעת הקהילה כי חתנו כבנו, הלא הוא הרה"ג הרב יעקב מנדלסון שליט"א, ימלא את מקומו כרב בית הכנסת ורב הקהילה, כפסק תוה"ק. בכך מצאה המשפחה והקהילה מעט נוחם ועידוד בתוך השבר הנורא.

עד לאותה שעה היה הרב מנדלסון רב בית כנסת חב"ד, אם כי גם מסר שיעורי תורה בבית הכנסת הגדול. עתה נוצר מצב שהתמנותו לרב ביהכנ"ס הגדול הקשתה עליו להמשיך בתפקידו כרב ביהכנ"ס חב"ד. הגבאים בביהכנ"ס הגדול גם לחצו עליו להחזיר לביהכנ"ס את קהילת חב"ד, שבעבר התפללה בו, כדי להזרים אליו דם חדש ורענן ולהחיות את ביהכנ"ס.

ההצעה נדונה בכובד ראש, ולא היה פשוט להיענות לה, כי הדבר חייב את קהילת חב"ד להסכים לפשרות בענינים רבים, החל מנוסח התפילה ועד שעת התפילה. אך לאחר דיונים רבים הוחלט לקבל את ההצעה, מתוך מחוייבות להמשיך את פועלו של הרב ליפסקר וכדי לחזק את ביהכנ"ס, בתקווה שבכוחות משותפים יהיה אפשר להרבות את מספר המתפללים ולקיים פעילויות שיחברו את כלל תושבי העיר אל ביהכנ"ס.

עכשיו אנא היו כנים עם עצמכם ואמרו לנו:

האם היה פסול כלשהו בהחלטה זו? האם לקחנו משהו ממישהו שלא כדין? האם פגענו במישהו? ככל שאנו הופכים בדברים התמיהה גוברת והולכת: על מה, רבונו של עולם, יצא הקצף הגדול?! מה חטאנו ומה פשענו?

אתם יודעים את האמת

אתם הלא יודעים את האמת. נכון, תמורת כסף אפשר לשכור עיתונאי מ"יתד נאמן", להציג אותו ברדיו כ"דובר חסידי גור" ולשים בפיו דברי שקר וזריית חול בעיניים. אבל בינינו לבין עצמנו, הרי אתם בעצמכם יודעים שאלה דברי כזב ומרמה.

וכי חסידי גור התפללו בעבר בביהכנ"ס הגדול? האם תפילה בהברה ספרדית בנוסח "רינת ישראל" וכל שאר הסממנים של ביכנ"ס דתי לאומי היא משאת נפשו של חסיד גור? היו בודדים שבאו בעת האחרונה, כדי להשלים מניין, וגם הם היו שמחים אילו היו יכולים להצטרף לחבריהם בשטיבלאך של גור. וכי זה נותן לחסידות גור בעלות על בית הכנסת?

אתם הרי יודעים היטב מה פתאום החלו לבוא עשרות ומאות חסידי גור לביהכנ"ס, חלקם ביבוא מיוחד מירושלים ובני ברק. אז לשם מה כל ההיתממות?

ואנו שואלים אתכם, האם כך נוהגים? האם זו דרכה של תורה וחסידות לקחת בכוח הזרוע דבר שנמסר לידי הזולת? האם אינכם חשים שזו פשוט צרות עין בעובדה שקהילת חב"ד חברה לביהכנ"ס ואולי יצאה קצת מן המיצר אל המרחב?

חסידי גור, אנחנו מכירים רבים מכם כאנשים יקרים ויראי שמים. האם אינכם חשים בושה לנוכח השפל שאליו כמה עסקנים גוררים אתכם? האם לבכם אינו נוקפכם על הנסיון לגזול את כבשת הרש, מתוך מלחמה מכוערת בחתנו של הרב ליפסקר, במשפחתו ובקהילת חב"ד בתוך שנת האבל?!

האם זה לכבודכם להפוך לטישת עין לנכס נדל"ני (זה הכל! אין כאן שום דבר יותר מזה!) ל"מלחמת קודש" שבשבילה כדאי לגייס אברכים ממרחקים, לסגור שטיבלאך, לגרום חילול שם שמים, להפוך את תפילת ש"ק לזירת התגוששות ומתח, ולהלהיט מחלוקת ושנאת חינם?!

באיזה פנים נשמע את "עשרת הדברות"?

השבת נעמוד ונשמע את קריאת עשרת הדברות. אנא עשו חשבון נפש אמיתי וראו על כמה מתוך עשרת הדברות נגררים אנשיכם לעבור בשבועות האחרונים:

"לא תשא את שם ה' אלקיך לשוא" – לבוא לביהכנ"ס, להזכיר את שם ה' בתפילה כאשר הכוונה אינה לתפילה עצמה לפני אבינו שבשמים אלא כדי להפגין כח ודורסנות.

"זכור את יום השבת לקדשו" – חילול קדושת השבת והפיכת השבת הקדושה לזירת התגוששות ומהומות.

"לא תרצח" – הלבנת פנים, שעליה אמרו חז"ל שהיא "כשופך דמים", ועאכו"כ הרמת יד.

"לא תגנב" – נסיון לגזול בכח הזרוע דבר שנמסר לזולת.

"לא תענה ברעך עד שקר" – הפצת פאשקווילים שקריים עם ירידה לפסים נחותים של פגיעות אישיות.

"לא תחמוד בית רעך" – בדיוק כך, לחמוד בית כנסת עירוני ולנסות לגזול אותו מידי חברך.

בדרך התורה תבוא הברכה

אנו פונים אליכם בקריאה מלב אל לב – אנא הפסיקו את המלחמה המכוערת הזאת. זו לא דרך התורה והחסידות, ולא בדרך הזאת הקב"ה רוצה שתשיגו בית כנסת להתפלל בו. יש לכם הרבה זכויות בעיר ערד, וכולנו מעריכים ומכבדים זאת. מאמינים אנו באמונה שלמה כי אם תפסיקו את המחלוקת, יפתח לכם השי"ת את ידו ותזכו לבנות בתי כנסת ובתי מדרש גדולים ומפוארים פי כמה וכמה, מתוך שלום ושלווה ואהבת ישראל אמיתית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.