מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תש״ע 03.02.2010

"התר לתלמידים מחו"ל לטוס למשפחותיהם בחגים"

שר הביטחון תיקן תקנות המגבילות יציאה לחוץ לארץ למי שדחה את שירותו הצבאי בתור בן ישיבה במסגרת הסכם 'תורתו אומנותו' ● הנפגעים מתקנות אלו הם בחורי ישיבה המתגוררים בחו"ל, המבקשים מטעמי אהבת הארץ לעלות לארץ ולהיעשות אזרחים ישראלים, תוך שהם משאירים את כל משפחתם מאחור ● ח"כ הרב חיים אמסלם הגיש הצעת חוק המבקשת לעגן בחקיקה ראשית את הגבלת היציאות לחו"ל ולקיים את ההבחנה הנדרשת בין בן ישיבה שהוריו נמצאים בחו"ל לבין בן ישיבה אחר המבקש לצאת לצרכים אחרים  כל הפרטים
(אילוסטרציה: מאיר דהן, COL)
שר הביטחון תיקן תקנות המגבילות יציאה לחוץ לארץ למי שדחה את שירותו הצבאי בתור בן ישיבה במסגרת הסכם 'תורתו אומנותו'. על פי התקנות, תלמיד ישיבה עד גיל 22 רשאי לצאת מהארץ פעם אחת בשלוש שנים, ובחור שגילו מעל 22 רשאי לצאת מהארץ פעם אחת בשנה בלבד.

הנפגעים מתקנות אלו הם בחורי ישיבה המתגוררים בחו"ל, המבקשים מטעמי אהבת הארץ לעלות לארץ ולהיעשות אזרחים ישראלים, תוך שהם משאירים את כל משפחתם מאחור. כמו כל תלמיד ישיבה בעל אזרחות ישראלית, הם מבקשים להמשיך את לימודיהם בישיבה ולקבל דחיית שירות. בחוק ובתקנות לא קיימת הבחנה בינם לבין ילידי הארץ.

כתוצאה מכך, בחורים אלו המתגוררים לבדם בישראל, מנועים מלבקר את בני משפחותיהם בתקופות החגים והחופשות ובשעה ששאר חבריהם עוזבים את הישיבה ונוסעים לביתם, הם נאלצים להישאר ולחגוג לבדם את החגים בריחוק מהוריהם ובני משפחתם.

חה"כ הרב אמסלם הגיש הצעת חוק המבקשת לעגן בחקיקה ראשית את הגבלת היציאות לחו"ל ולקיים את ההבחנה הנדרשת בין בן ישיבה שהוריו נמצאים בחו"ל לבין בן ישיבה אחר המבקש לצאת לצרכים אחרים. הצעת החוק מבקשת לאפשר לתלמיד ישיבה שמשפחתו מתגוררת בחו"ל לצאת ולבקר אותם בחגי ישראל ובתקופת בין הזמנים. חה"כ הרב אמסלם פנה אל משרד הביטחון בבקשה לקבל את עמדתו בנוגע לחוק. מתשובת המשרד עולה כי מערכת הביטחון מתנגדת לעגן את העניין בחקיקה ותשקול לתקן את העניין בתקנות.

כדי לזרז את משרד הביטחון לטפל בעניין, פנה ח"כ הרב אמסלם אל השר ברק  וצירף לפנייתו את יושבי הראש של כל הסיעות הדתיות והחרדיות בכנסת: ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס), ח"כ הרב אליעזר מוזס (יהדות התורה), ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) וח"כ יעקב כץ (האיחוד הלאומי). חברי הכנסת מגדירים במכתב את הסוגיה כרגישה והומאנית ומבקשים מהשר לראות ולהתחשב בצורך האנושי הפשוט של בן לראות את הוריו.

ח"כ הרב אמסלם אמר היום: "לחברי הכנסת מגיעות מדי שנה עשרות פניות של תלמידי ישיבה בני חו"ל שמבקשים ומתחננים שנפעל מול מערכת הביטחון שתאשר להם לצאת לחו"ל ולשהות עם הוריהם ומשפחתם בזמן החגים. מעבר לעניין האנושי הפשוט, יש בכך כדי למנוע בירוקרטיה מיותרת ובזבוז זמן של מערכת הביטחון. פנינו אל השר בעניין ואנו מקווים שאכן העניין יתוקן לטובת כולם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.