מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תש״ע 03.02.2010

קייב: הרב אסמן החליט להחזיר את המדליה הלאומית

בצעד חסר תקדים הודיע רבה של קייב הרב משה ראובן אסמן למשרד נשיא אוקראינה על כוונתו להחזיר את המדלייה הנשיאותית אותה קיבל רק לפני שבועיים ● הרב אסמן הסביר, כי מכיון שהנשיא החליט להעניק מדלית גבורה לפושע המלחמה ושונא ישראל סטפן בנדרה ימ"ש, הוא לא מעוניין להחזיק במדליה שניתנה לו. הענקת המדליה לרוצח זה הינה בושה לעם האוקראיני, ומהוה פגיעה קשה בכל יהודי העולם  לסיפור המלא
קייב: הרב אסמן החליט להחזיר את המדליה הלאומית
הרב אסמן עם ראש עיריית קייב ● ארכיון: COL
בצעד חסר תקדים הודיע רבה של קייב הרב משה ראובן אסמן למשרד נשיא אוקראינה על כוונתו להחזיר את המדלייה הנשיאותית אותה קיבל רק לפני שבועיים.

הרב אסמן הסביר, כי מכיון שהנשיא החליט להעניק מדלית גבורה לפושע המלחמה ושונא ישראל סטפן בנדרה ימ"ש, הוא לא מעוניין להחזיק במדליה שניתנה לו. הענקת המדליה לרוצח זה הינה בושה לעם האוקראיני, ומהוה פגיעה קשה בכל יהודי העולם.

מרצח זה, עמד בשנת 1941-1959 בראש ארגון לאומנים אוקראינים (OUN). קודם השואה ולאחריה. הכינוי שלהם היה - Banderovites (אנשי בנדרה). לארגון זה מיוחסים פשעים רבים. לדוגמה, הם רצחו יותר מ -100 אלף פולנים, צ'כים, יהודים במערב וולבין (מערב אוקראינה). הוא נרצח בשנת 1959. את המדליה קיבלו בני משפחתו בעבורו.

הרב אסמן אמר שהוא מעדיף לוותר על המדליה המכובדת, ע"מ לשמור על זכר הנרצחים הי"ד ולקדש שם שמים ברבים.

בכותרות העיתונים הראשיים באוקראינה ורוסיה דיווחו היום על תמיכה מוחלטת של רוב העם בהחלטת הרב. ארגונים רבים ביניהם יהודיים ושאינם יהודיים, מאוקראינה ומרחבי העולם מתקשרים לעודד ולהודות על קידוש ה' האדיר שעשה הרב אסמן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.