מערכת COL | יום י"ח שבט ה׳תש״ע 02.02.2010

מרגש: מאות אברכים מכל החוגים לומדים חסידות בעיון ● מיוחד

6 שעות רצופות של לימוד אינטנסיבי עברו אמש (שני) על כ-500 אברכים ובני-ישיבות מחוגים שונים שנפשם חשקה בלימוד חסידות לעיון, בצורה מובנית ומסודרת בתכנית 'לב לדעת' של ארגון 'תורת חב"ד לבני הישיבות' לשנת תש"ע ● COL מגיש: סיקור מלא ומקיף מהאירוע וגלריית תמונות נרחבת לסיפור המלא
מרגש: מאות אברכים מכל החוגים לומדים חסידות בעיון ● מיוחד
(צילומים: מאיר אלפסי, עזרא לנדא)
6 שעות רצופות של לימוד אינטנסיבי עברו אמש על כ-500 אברכים ובני-ישיבות מחוגים שונים שנפשם חשקה בלימוד חסידות לעיון, בצורה מובנית ומסודרת בתכנית 'לב לדעת' של 'תורת חב"ד לבני הישיבות' לשנת תש"ע.
 
בשעות אחר הצהריים המוקדמות התמלא בית המדרש המפואר של ישיבת חורב בירושלים - שתלמידיה נמצאים בימים אלו מחוץ לירושלים - במאות בני ישיבות ואברכים שנקבצו ובאו מכל רחבי הארץ. ליום זה קדם רישום ולימוד עצמי של שבעת הפרקים הראשונים בשער היחוד והאמונה והשיעור הראשון (שעתיים וחצי רצופות...) היה של הרב אפרים דמיכובסקי שערך סיכום מדוקדק ובהיר על פרקים אלו.
 
התאווה של אדמו"ר האמצעי

לאחר השיעור התקיימה הפסקה קצרה וללומדים הוכן על שולחנות מחוץ לבית המדרש כיבוד קל ומרענן. היה זה מחזה מעורר ומרגש כשבמהלך ההפסקה הקצרה מאות האברכים עסקו בנושא אחד: אחדות ה'. ה"תאווה" של אדמו"ר האמצעי שאברכים נפגשים ידברו על יחודא עילאה ויחודא תתאה התגשמה כאן בטבעיות... 
 
לאחר ההפסקה המשיכה החזרה על הפרקים ולאחריה הוזמן לתת שיעור מעמיק בפרק ד' הרב שניאור זלמן גופין משפיע הישיבה בכפר חב"ד ומי שהתווה את סדר הלימוד בסוגיית אחדות ה', הרב גופין התחיל בסיפור חסידי ובמעיין התוועדות קטנה ומיד לאחריה צלל אל תוך אחת הסוגיות היסודיות בשער היחוד למשך כשעתיים. הרב גופין דיבר על תכנית הלימוד וסקר בקצרה את תוכנו של אחד ממאמרי הרבי הרש"ב נ"ע שהוצגו בספר הלימוד.

לקראת המבחן הגדול

הרב משה שילת הציג בפני המשתתפים את ספר הלימוד החדש בו יהגו, בלימוד עצמי בישיבותיהם, מאות הנרשמים לתכנית בחודשים אלו עד לימי החזרה והעיון הבאים בחודש ניסן הבעל"ט.

בנוסף, הוא מודיע, יערך בקרוב יום עיון במתכונת יום העיון הנוכחי לנרשמים הרבים שלא הצליחו להגיע ליום זה ולנרשמים רבים נוספים הצפויים להתווסף בימים אלו.
לימוד הסוגיא כולה יסתיים בהתכנסות מיוחדת ומבחן כללי באסרו חג השבועות, למחרת יום ההסתלקות - ההילולא ה 250 של מורינו הבעש"ט נ"ע.

הרב שילת מציע למשתתפים המעוניינים בשיעור קבוע בישיבותיהם להירשם בדוכני ההרשמה מחוץ לאולם, עשרות תלמידים קופצים על המציאה.

הרב יוסי פלס, שיחד עם הרב שילת מנהל את התכנית כולה, מפקח על צוות הרישום מחוץ לאולם. כל אברך מוודא ששמו ברשימה ומקבל את ספר הלימוד יחד עם תיקיה, עט ודפים לכתיבה. לא תהיה זו גוזמא לומר שכ- 3000 עמודי נייר גדולים התמלאו במהלך היום ע"י האברכים והבחורים באותיות של תניא, הסברים סיכומים ותובנות.
 
בנוסף לחוברת הלימוד הוצעו בפני המשתתפים ספרים על שער היחוד והאמונה להעשרת הלימוד. ספרו של הרב גופין זוכה כאן לפופולאריות ועשרות כרכים נמכרים ממנו.

מכל החוגים התורניים
 
בסיום יום העיון מוזמן לשאת דברי ברכה הרב שמואל רבינוביץ' רב הכותל והמקומות הקדושים שחולק בפני המשתתפים את העושר המופלא שמעניקה החסידות ואת האושר של לומדיה, הרב רבינוביץ' מקשר את הדברים לפרשת השבוע ומספר לתלמידים שהוא למד במקומות כאלו  שלימוד התניא היה צריך להיות בחדרי חדרים, והיום אנו זוכים שלימוד החסידות התרחב והתפשט לכל החוגים ללא כל חשש ומורא ומתגשמת ההבטחה של יפוצו מעיינותיך חוצה.

הרב גבריאל שטאובר מנהל אגף לתרבות תורנית בעריית ירושלים ואורחים נוספים שהגיעו למקום לא מסתירים את התפעלותם מהרצינות ומהמגוון של האברכים מכל החוגים התורניים. 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.