מערכת COL | יום י"ז שבט ה׳תש״ע 01.02.2010

היום: 'תמים' ינאם במליאת הכנסת ● חשיפה: הנאום המלא

"כילד שזכה לגדול בשליחותו של הרבי, ששלח  את הורי לפתוח ולפתח בית חב"ד בגבעת זאב, הנתינה וההתמסרות לזולת בכל זמן ובכל מקום היא חלק מרכזי מחיי", בכך יפתח הת' ישראל-אריה-לייב בכר, בנם של שלוחי הרבי ומנהלי בית חב"ד בגבעת זאב הרב חיים ורעייתו בכר ותלמיד ישיבת חב"ד בביתר את נאומו במליאת הכנסת אחרי הצהרים לסיפור המלא  בפנים: הנאום המלא שישא ה"תמים" במשכן הכנסת >>>
היום: 'תמים' ינאם במליאת הכנסת ● חשיפה: הנאום המלא

"הרבי מליובאוויטש טבע את המוטו ולפיו, "כשם שעל יהודי להניח תפילין מידי יום, כך מוכרח הוא להקדיש חמש עשרה דקות יומיות להתבוננות איך אפשר לעשות ליהודי אחר טובה פיזית או רוחנית. "כילד שזכה לגדול בשליחותו של הרבי, ששלח  את הורי לפתוח ולפתח בית חב"ד בגבעת זאב, הנתינה וההתמסרות לזולת  בכל זמן ובכל מקום היא חלק מרכזי מחיי", בכך יפתח הת' ישראל-אריה-לייב בכר, בנם של שלוחי הרבי ומנהלי בית חב"ד בגבעת זאב הרב חיים ורעייתו בכר ותלמיד ישיבת חב"ד בביתר את נאומו במליאת הכנסת אחרי הצהרים.

הנאום המלא

כבוד היו"ר כנסת נכבדה.

הרבי מליובאוויטש טבע את המוטו ולפיו, "כשם שעל יהודי להניח תפילין מידי יום, כך מוכרח הוא להקדיש חמש עשרה דקות יומיות להתבוננות איך אפשר לעשות ליהודי אחר טובה פיזית או רוחנית". כילד שזכה לגדול בשליחותו של הרבי, ששלח את הורי לפתוח ולפתח בית חב"ד בגבעת זאב, הנתינה וההתמסרות לזולת  בכל זמן ובכל מקום היא חלק מרכזי מחיי.

לצערי, הנתינה וההתמסרות למען הזולת כערך מרכזי בחברה הישראלית הולכות ונעלמות, והדיבר האחד עשר הוא בכלל  'אל תצא פראייר'. דווקא בחברה שלנו, זו שבה כל אדם דואג רק לעצמו, אנחנו בני הנוער, מצפים לראות שההנהגה שלנו היא אחרת. אנחנו רוצים לראות שאתם נבחרי העם, מציגים בפנינו דוגמה לנתינה והתמסרות לכלל החברה הישראלית ולא רק לחלק ממנה. 

חברי הכנסת, הנתינה לזולת היא כרטיס הביקור של העם היהודי, דאגו לכך, שהנתינה תהיה חלק מסדר היום של החברה הישראלית. כל אחד ואחת מאיתנו אוהב לקבל. אסור שנשכח גם לתת.

בברכת 'איש את רעהו יעזורו, ולאחיו יאמר חזק'! ויחד נביא את הגאולה האמיתית והשלמה בקרוב ממש.

על כתיבת הנאום עמלו ד"ר יוסי בר, ראש המרכז ללימודי רטוריקה ותרבות הדיבור המרכז האקדמי לחינוך, גורדון חיפה, שראה חשיבות מרובה בכך שנער חב"די ינאם בארוע ויציג את את משנתה של חב"ד והרבי, לצד דודו של השליח הצעיר הרב מוני אנדר מאגף דוברות חב"ד. 

הנאום בו דקה אותו ישא בכר, הוא אחד ממספר נאומים קצרים שישאו בני ובנות נוער המייצגים את מגוון הדעות בחברה הישראלית, והוא מתקיים לרגל יום הולדת כנסת ישראל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.