מערכת COL | יום י"ג שבט ה׳תש״ע 28.01.2010

שריד יחיד ● מיוחד ליום השואה הבינלאומי

בעולם מציינים היום את יום השואה הבינלאומי, ולרגל יום מיוחד זה מגישים אנו תיאור מיוחד של הקמת ישיבת תומכי תמימים המרכזית בוורשה, על פי זכרונותיו של הרב מאיר בליז'ינסקי שהיה שריד יחיד לקבוצת התלמידים הראשונה של הישיבה  לסיפור המלא
שריד יחיד ● מיוחד ליום השואה הבינלאומי
בעולם מציינים היום את יום השואה הבינלאומי, ולרגל יום מיוחד זה מגישים אנו תיאור מיוחד של הקמת ישיבת תומכי תמימים המרכזית בוורשה, על פי זכרונותיו של הרב מאיר בליז'ינסקי שהיה שריד יחיד לקבוצת התלמידים הראשונה של הישיבה.

12 תלמידים, מנתה הישיבה כאשר נוסדה בשנת תרפ"א, ובמשך קרוב לעשרים שנה, למדו בה מאות, נפתחו לה סניפים רבים, ובהכוונת אדמו"ר הריי"צ חונכו התלמידים לתורה וחסידות. ואז בשלהי תרצ"ט, באה השואה ורוב התלמידים כמו רוב הבוגרים הובלו בשנים איומות אלו, למחנות ההשמדה.

לאחר השואה התברר, כי הרב בליז'ינסקי הוא שריד יחיד מבין 12 התלמידים הראשונים, ולימים העלה זכרונות כואבים וגם שמחים מימי ייסוד הישיבה בציינו כי הוא היחיד שנותר ויכול להעלות זכרונות של תלמיד בעת פתיחת הישיבה. ועל פי זכרונות אלו בתוספת ממקורות אחרים, נכתב פרק מיוחד בספר שיצא לאחרונה ובו תולדות הרב בליז'ינסקי, ונקרא בשם: "רבים השיב ליהדות וחסידות", בעריכת הסופר ר' שניאור זלמן ברגר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.