מערכת COL | יום י"א שבט ה׳תש״ע 26.01.2010

לבנה מהמשרפות שגנבה נזירה התגלגלה לידי חסיד חב"ד

פרסום ראשון: לבנה מאבני המשרפות באשוויץ שנגנבה לפני 14 שנה ממחנה ההשמדה, התגלגלה לידי חסיד חב"ד בצרפת - ותוחזר בקרוב למקומה ● בפנים: השבוע הגיע החב"דניק לישראל, הודיע על הלבנה שברשותו ולאחר התייעצות עם הרב ישראל-מאיר לאו, הוחלט להחזיר לאשוויץ לסיפור המלא
לבנה מהמשרפות שגנבה נזירה התגלגלה לידי חסיד חב
תושב למקומה. האבן הגנובה במוזיאון גוש-קטיף, היום
ערב יום השואה הבינלאומי ומספר שבועות לאחר גניבת השלט העבודה משחררת ממוזיאון אושוויץ שהגיע לסיומה הטוב, עוד גניבה שהתרחשה במתחם מוזיאון אושוויץ לפני 14 שנה ולא פורסמה עד היום מגיעה לסיומה.

לבנה מאבני משרפה 3 במחנה אושוויץ שנגנבה במהלך סיור של כמרים ונזירות מצרפת הגיעה בשבוע האחרון למוזיאון גוש קטיף בירושלים ונמצאת במשמרת עד להחזרתה למחנה ההשמדה אושוויץ.

הת' רפאל סבאן הלומד בישיבת 'תורת-אמת' בירושלים, מספר את הסיפור המלא: "לפני 14 שנים נסעה נזירה עם קבוצת כמרים לאושוויץ ולקחה האבן ממשרפה מספר 3 במחנה ההשמדה אושוויץ. בדרכם של הקבוצה חזרה לצרפת נתגלתה האבן מאוחר מידי בכדי להחזירה למקומה. הנזירה הביאה את האבן לאישה שהכירה וזאת שמרה אותה עד היום במשך 14 שנה.

"לפני כחודש פגשה לראשונה באבי (הרב יוסף סבאן) שמנהל מערך כשרות במפעל מזון בעיירה וילאר בוקאז' בנורמנדי במערב צרפת ומסרה לו את האבן, לאחר שלדבריה מצפונה העיק עליה. היא ביקשה להחזיר את האבן חזרה לעם היהודי".

הרב סבאן, חסיד חב"ד, הגיע לישראל לפני כשבוע עם בנו רפאל שלומד בירושלים ומסר את האבן למוזיאון גוש-קטיף.

מנהל מוזיאון גוש-קטיף, שלמה וסרטיל שרגיל לקבל מוצגים הקשורים לגוש-קטיף קיבל בתדהמה את הלבנה מאושוויץ ובהתייעצות הנהלת מוזיאון גוש-קטיף עם רבה של ת"א הרב ישראל-מאיר לאו המכהן כיו"ר 'יד-ושם' הוחלט לפנות למנהל מוזיאון 'אושוויץ' בפולין ולהעביר אליו את האבן.

עוד באותו הערב קיים וסרטיל שיחה עם מנהל מוזיאון 'אושוויץ' ד"ר פיוטר צ'יווינסקי, והוחלט לשמר את האבן במוזיאון גוש קטיף עד להחלטה סופית של הנהלת מוזיאון אושוויץ.

ההשערה כי החלטה של האישה להחזיר את הלבנה מאושוויץ הייתה בעקבות סיפור גניבת השלט "העבודה משחררת" שנגנב לאחרונה.

ערב יום השואה הבין לאומי קבוצות רבות מגיעות למוזיאון גוש קטיף על מנת לצפות ולגעת בלבנה, ולנסות לחוש את היום שמצוין ברחבי תבל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.