מערכת COL | יום י"א שבט ה׳תש״ע 26.01.2010

התלמידות נדחסו בקדמת האוטובוס, משאית התנגשה מאחור

נס. זו הגדרה היחידה למה שאירע לתלמידות בית-ספר חב"ד "אור-מנחם" מצפת, עת חזרו מהכנס הארצי של "רשת אוהלי יוסף-יצחק" שהתקיים בתל-אביב ● במהלך הנסיעה הבנות צפו במראות-קודש מהרבי. הבנות שישבו מאחור, לא ראו בצורה ברורה את הוידאו ונדחסו בקדמת האוטובוס ● המורה לא אהבה את הבאלגן וביקשה מכולן לחזור למקומותיהן, אלא שאז, משאית-ענק התנגשה באוטובוס מאחור וכולן ניצלו ● "הרגשנו זעזוע עצום באוטובוס ולחרדתנו כל הזכוכיות בחלקו האחורי של האוטובוס התנפצו בקול רעש גדול", שחזרה המורה ל-COL לסיפור המלאבפנים: תמונות בלעדיות - כך נראה האוטובוס, רגעים לאחר התאונה >>>
התלמידות נדחסו בקדמת האוטובוס, משאית התנגשה מאחור
נס. אחת התלמידות מביטה בהלם על שברי הזכוכיות. מימין: החלק האחורי ● צילומים: COL צפת

מאת מנדי ריזל, COL

נס. זו הגדרה היחידה למה שאירע לתלמידות בית-ספר חב"ד "אור-מנחם" מצפת, עת חזרו ביום חמישי האחרון מהכנס הארצי של "רשת אוהלי יוסף-יצחק" שהתקיים בתל-אביב.

במהלך הנסיעה צפונה, קצת לפני 16:30 החליטו התלמידות להדליק את מכשיר הווידאו המצוי בקדמת האוטובוס, ולצפות במראות-קודש מהרבי.

המסך הקטן לא אפשר לילדות שישבו בחלקו האחורי של האוטובוס לראות היטב, והן החליטו לעבור, ללא רשות, לחלקו הקדמי של האוטובוס.

"הרגשנו זעזוע עצום"

עם קבוצת הבנות הייתה רק מורה אחת, הגב' פ.א., בשיחה עם COL היא מתארת את השתלשלות המאורעות: "הייתי המורה היחידה באוטובוס, ומיד אחרי שהבנות ביקשו להדליק ווידאו של הרבי, ראיתי לתדהמתי שכל החלק האחורי של האוטובוס ננטש והבנות ישבו ועמדו במעבר הצר או נדחסו במושבים הקדמיים.

"מיהרתי לכיוון הדלת שליד הנהג, עמדתי עם הפנים לתלמידות כשהגב לכיוון החלון הקדמי, וקראתי להן לחזור למקומות. זה היה ליד צומת טבעון, קצת אחרי יוקנעם.

"תוך-כדי שאני מדברת איתם הרגשנו זעזוע עצום באוטובוס ולחרדתנו כל הזכוכיות בחלקו האחורי של האוטובוס התנפצו בקול רעש גדול.

"מעוצמת המכה כל הבנות שהיו במעבר עפו קדימה, אבל הנס היה שבהשגחה פרטית עמדתי שם והן פשוט נבלמו בי. שלושים בנות נפלו עלי אחת אחרי השניה.

"אני אפילו לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא הייתי עומדת שם. הן היו נחבטות בעוצמה ברצפה ובמדרגות, ואפילו מתנגשות ושוברות את החלון הענק, של הנהג".

במהרה התברר כי ערבי שנהג במשאית מלט התנגש בחלק האחורי של האוטובוס. הנס היה גלוי לעין: אם הילדות לא היו מדליקות את הווידאו של הרבי ועוברות קדימה, הסיפור יכול היה להגמר באסון ח"ו.

הילדות, מוכות הלם, צעקו באימה. רצפת האוטובוס והתיקים התמלאו ברסיסים וילדה אחת אף נפצעה מהם.

האוטובוס עצר בצד הדרך והילדות הורדו ממנו. "זה היה סיוט. הייתי לבד ומולי עשרות ילדות מבוהלות, והייתי צריכה להרגיע את עצמי ואותן ולראות איך ממשיכים הלאה".

למזלן, אוטובוס של תלמוד-תורה "אור-מנחם" מצפת חלף בכביש הסואן והמורים שהיו בו, זיהו כי האוטובוס הפגוע שייך לאותה חברת אוטובוסים וכי מדובר בבי"ס חב"ד.

הם הורו לנהג לעצור ואחד מהם, ר' יעקב אוחנונה, חבש את התלמידה שנפגעה ועזר להשליט סדר. הוא גם יצר קשר עם מנהלת הבי"ס ועדכן אותה על המצב.

בינתיים הגיעו כוחות משטרה ואמבולנס, אך הורי הילדה סירבו לפנותה לבדיקות בבית-הרפואה.

סעודת הודיה מרגשת

"השוטרים התייחסו אלינו בצורה מאוד מכובדת ומאוד יפה", אומרת פ. "הם הורו לנו לזוז רגלית עד לתחנת הדלק הגדולה הסמוכה, והם חסמו את כל התנועה כדי לאפשר לנו להגיע בשלום".

כעבור עשרים דקות, כשהן מאובטחות ע"י המשטרה, ומלוות בידי המורה פ. ובידי הרב הלפרין – מהמורים בת"ת חב"ד בצפת, הגיעו הבנות לתחנת הדלק. המנהלת כבר חיכתה להן שם עם שתייה וממתקים.

"רק שם הן החלו להירגע, קנינו להן ממתקים ונחנו קצת, מחכות לאוטובוס החילופי".

לאחר זמן המתנה די ממושך הגיע האוטובוס החילופי לתחנת הדלק, ואסף את הילדות לביתן, בצפת.

הרב הלפרין, מהמורים בת"ת, חזר גם הוא עם האוטובוס לצפת ועזר רבות. "חזרנו סחוטות, כי התאונה אירעה ב-16:30 והגענו לצפת רק ב-22:00 בלילה".

עשר ילדות נפגעו בצורה מסויימת מהלם, ארבע מהן נלקחו על-ידי ההורים לבית-הרפואה "זיו" בצפת לבדיקות ולמעקב. כולן שוחררו כעבור מספר שעות.

אמש (ראשון) נערכה בבית-הספר מסיבת הודיה מרגשת ומרשימה, בה שיחזרו הילדות את התאונה והודו לקב"ה על הנס הגדול.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.