מערכת COL | יום י"א שבט ה׳תש״ע 26.01.2010

פוטין בפגישה עם הרב לאזאר: "להילחם בהכחשת השואה" ● וידאו

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין קיבל לשיחה בלשכתו את רבה של רוסיה ושליח חב"ד הרב בערל לאזר לשיחה שעסקה בשימור זיכרון החללים שנהרגו בידי הנאצים בימי מלחמת העולם השנייה. המפגש נערך לרגל יום הזיכרון הבינלאומי לשואה שיחול השבוע. "היהודים לעולם לא ישכחו מה שעשו להם חיילי הצבא במהלך מלחמת העולם השנייה", אמר הרב לאזאר. פוטין השיב כי "אחת הבעיות המרכזיות בעולם הוא עיוות ההיסטוריה והכחשה השואה, וכי לש להילחם בכך" צפו בוידאו
פוטין בפגישה עם הרב לאזאר:

ערב יום הזיכרון הבינלאומי למלחמת העולם השנייה, נערך אמש מפגש בין ראש ממשלת רוסיה מר ולדימיר פוטין, והרב הראשי של רוסיה השליח הרב בערל לאזאר, במטרה לשמר את יום הזיכרון ואת מורשת היהדות המפוארת, שנכחדה בימי הזעם על ידי הצורר הנאצי ימ"ש.
 
ראש הממשלה מר פוטין, שיבח בדבריו את מאמצי הקהילה היהודית ברוסיה למען ניצולי המלחמה, בין השאר בהפעלת בתי תמחוי, חלוקת תרופות ועוד רבות.
 
הרב הראשי עדכן את ראש הממשלה על התקדמות בניית מוזיאון היהדות הגדול, שפתיחתו הרשמית תתקיים בעז"ה בעוד כשנתיים ימים, עת יסיימו את עיצוב הפנים של המבנה הענק שכבר עומד על תילו.

כזכור, לפני כשלוש שנים, תרם פוטין את משכורתו של חודש אחד למען מוזיאון זה, שיהווה מוזיאון ליהדות מאז בריאת העולם כאשר חלק נכבד יוקדש על תקופת השואה.
 
רבה הראשי של רוסיה אמר בדבריו, שהעם היהודי לעולם לא ישכח את העזרה הגדולה של צבא רוסיה בזמן השואה למיליוני יהודים, בשונה מעמים אחרים בברית המועצות, כמו האוקראינים, הלטביים ועוד, שרבים מהם היו שותפים למעשי הזוועה ואף שיתפו פעולה עם כוחות הנאצים הארורים.
 
עם תום הפגישה, בה גם נטל חלק יו"ר איגוד הקהילות היהודית ברוסיה השליח ר' אלכסנדר בארדה, הדגיש פוטין, את דאגתו מניסיון עיוות ההיסטוריה, ותקוותו שיחד עם הקהילות היהודיות ברוסיה יוכלו להתגבר על זה, למען ולטובת העולם כולו.

הפגישה נערכה בעיר צ'בוקסארי, באיזור צ'ובאשי, מרחק שעת טיסה ממוסקבה, שם נמצא כעת ראש הממשלה לסדרת פגישות עבודה ולאחר הפגישה, סייר הרב הראשי בקהילה היהודית במקום ועמד מקרוב על פעילות 'איגוד הקהילות היהודיות' באזור זה. כמו"כ, התוועד הרב הראשי עם יהודי המקום לרגל יו"ד שבט, וסיפר להם על מסירות נפשו של הרבי הריי"צ נ"ע באותם ימים, שרק בזכותם מצליחים היום לקצור פירות שלוחי הרבי בכל העולם כולו בכלל וברוסיה בפרט.

לקראת סיום הסיור בקהילה היהודית סוכם על התחלת בניית בניין קבע לבית כנסת חדש ומרווח לטובת ולרווחת הקהילה היהודית המתפתחת באזור זה.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.