מערכת COL | יום י"ד שבט ה׳תש״ע 29.01.2010

לקראת שבת ט"ו בשבט: זורעים מעשים טובים

בתי חב"ד ברחבי העולם כולו הכריזו על שבת זו, ט"ו בשבט, כשבת של הוספה במצוות ומעשים טובים, לזירוז הגאולה. בסיוע מספר שלוחים, הופקה גלויה מיוחדת, שתופץ ע"י השלוחים וחסידי חב"ד בכ-100,000 עותקים בסמיכות לשבת ט"ו בשבט ● הגלויה כוללת בצידה האחד דברים על היוזמה העולמית ורעיונות למצוות ומעשים טובים לזירוז הגאולה, ובצידה השני את נוסח הקידוש ובשורת הגאולה לסיפור המלא ● לכניסה לאתר האינטרנט של המבצע: לחצו כאן
לקראת שבת ט
בתי חב"ד ברחבי העולם כולו הכריזו על שבת זו, ט"ו בשבט, כשבת של הוספה במצוות ומעשים טובים, לזירוז הגאולה.

השנה, בתי חב"ד בארץ הקודש יקחו חלק בפרויקט העולמי. בסיוע מספר שלוחים, הופקה גלויה מיוחדת, שתופץ ע"י השלוחים וחסידי חב"ד בכ-100,000 עותקים בסמיכות לשבת ט"ו בשבט.

הגלויה כוללת בצידה האחד דברים על היוזמה העולמית ורעיונות למצוות ומעשים טובים לזירוז הגאולה, ובצידה השני את נוסח הקידוש ובשורת הגאולה. גם אנ"ש נרתמים להפיץ את הגלויה במקומות העבודה וכדומה, בתיאום עם בית חב"ד המקומי.

מעשה טוב הוא כמו שתיל רך. בהתחלה הוא נראה קטן וחלש, אבל עם הזמן הוא צומח ועולה ונהפך לאילן רב-ממדים. בשבת ט"ו בשבט כולנו מוסיפים נקודות של אור ושל טוב בעולם. הטוב הזה יעלה ויצמח ויעשה את העולם כולו עולם טוב יותר ומוּאר יותר.

בבסיס היוזמה העולמית, עומדים דברי הרמב"ם שעל האדם לראות את עצמו ואת העולם כולו מונחים על כף מאזניים, והכפות שקולות. מעשה טוב אחד – מכריע את הכף ומביא לאדם עצמו ולעולם כולו תשועה והצלה.

לקראת ט"ו בשבט תשמ"ז (1987) כתב הרבי מליובאוויטש את הדברים הבאים: "התורה אומרת "כי האדם עץ השדה", האדם נמשל לאילן. סימן לעץ חי הוא, שהוא צומח כל העת, ותכליתו של כל עץ היא להוציא פירות טובים ופירי פירות, רבים יותר ככל האפשר וטובים יותר ככל האפשר. נדרש מיהודי שיפעל באופן של צמיחה מתמדת, מוסיף והולך בכל עניני טוב, המתבטאים וקשורים בשלושת העמודים, תורה, תפלה וגמילות חסדים (מצוות)".

העובדה שט"ו בשבט חל בשבת נותנת לנו הזדמנות מצויינת לחזק את הזיקה המיוחדת שלנו לארץ-ישראל ולפירותיה. ביום זה נהגו דורות של יהודים לשבת משפחות-משפחות, לאכול מהפירות שנשתבחה בהם ארץ-ישראל, ולטפח את אהבת הארץ. הבה נהפוך את השבת הזאת למנוף של חיזוק הערכים החשובים לכולנו – ערכי האמונה, המשפחה והארץ.

* * *

הנה כמה רעיונות למצוות ומעשים טובים:

נותנים צדקה ועוזרים לזולת. ביום שישי עושים פעולה של מתן צדקה או עזרה לזולת. מה דעתכם, למשל, להעניק למשפחה נזקקת סלסילת פירות?

קודם הדלקת נרות שבת נהוג לתת צדקה בקופת-הצדקה שבבית.

מדליקים נרות שבת. לפני כניסת השבת הנשים והבנות מדליקות נרות שבת (גבר החי לבדו מדליק בעצמו).

עורכים קידוש וסעודת שבת משפחתית. עורכים על השולחן שתי חלות. מכסים אותן במפה. ממלאים גביע או כוס (שיש בה לפחות 86 סמ"ק) ביין, ואומרים את נוסח ה'קידוש'.

אוכלים פירות. הפירות שבהם נשתבחה ארץ-ישראל הם שבעת המינים: חיטה, שעורה, גפן, תאנה, רימון, זית, תמר. השתדלו לאכול בט"ו בשבט מהפירות הללו, טריים או יבשים: ענבים, תאנים, רימונים, זיתים, תמרים.

טועמים מהמקורות. במהלך הסעודה שוחחו עם בני-המשפחה על שבחה של ארץ-ישראל ועל הזיקה המיוחדת של עם-ישראל לארץ-ישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.