מערכת COL | יום ט' שבט ה׳תש״ע 24.01.2010

60 שנה לכנסת: 'תמים' ינאם במליאה מול ראש-הממשלה והנשיא

קידוש ה' נדיר: הת' ישראל-אריה-לייב בכר, בנם של שלוחי הרבי ומנהלי בית-חב"ד בגבעת-זאב הרב חיים בכר ותלמיד ישיבת 'תומכי-תמימים' בביתר-עלית, ינאם בשבוע הבא במליאת הכנסת בישיבה מיוחדת שתתקיים במשכן הכנסת ● 'התמים' נבחר לשמש כנציג הציבור החרדי ● היום (ראשון) הוא ערך ביקור מקדים בכנסת, עם הנציגים מהמגזרים השונים לסיפור המלא
60 שנה לכנסת: 'תמים' ינאם במליאה מול ראש-הממשלה והנשיא
הת' ישראל בכר במליאת הכנסת יחד עם הנערים הנוספים. לצידו: יו"ר הכנסת רובי ריבלין

מאת כתב COL

הת' ישראל-אריה-לייב בכר, בנם של שלוחי הרבי ומנהלי בית חב"ד בגבעת זאב הרב חיים ורעייתו בכר ותלמיד ישיבת חב"ד בביתר, ינאם בשבוע הבא במליאת הכנסת בישיבה מיוחדת שתתקים במשכן.

מידי שנה מציינת הכנסת את 'יום הולדתה' בט"ו בשבט בישיבה מיוחדת וחגיגית.

השנה החליט יו"ר הכנסת, ח"כ רובי ריבלין לשלב בני נוער המייצגים את הפסיפס הישראלי בישיבת החגיגית, וחלק מהם אף ינאם מעל בימת הכנסת בישיבה המיחדת בהשתתפות רוה"מ בנימין נתניהו, נשיא המדינה, שמעון פרס, ויו"ר האופוזיציה, גב' ציפי ליבני.

בחודשים האחרונים, אותרו בני ובנות נוער שאמורים לייצג את מגוון הדעות בחברה הישראלית.

ד"ר יוסי בר, ראש המרכז ללימודי רטוריקה ותרבות הדיבור המרכז האקדמי לחינוך, גורדון חיפה, ראה חשיבות מרובה בכך שגם נער חב"די ינאם בארוע ויציג את את משנתה של חב"ד והרבי.

בכינוס השלוחים האחרון, פגש ד"ר בר, ברב חיים בכר, מנהל בית-חב"ד בגבעת זאב, שטקס בר המצוה של בנו ישראל אריה לייב (לאבי) וההכנות שנלוו אליו שודרו בסרט מיוחד בערוץ הראשון של הטלויזיה.

לאחר ששוכנע הרב בכר כי יש כאן הזדמנות נדירה לקידוש שם ליבאוויטש בבמה הכי מכובדת וחשובה בישראל, ולאחר שקיבל את הסכמתה של הנהלת ישיבת חב"ד בביתר, שם לומד הת', נוצר הקשר בין ד"ר בר ללאבי והוכן יחד עם הרב מוני אנדר מאגף דוברות חב"ד נאום בן דקה שאותו ישא בכר מעל בימת הכנסת בשידור חי בשבוע הבא.

יצויין, כי עד היום נאמו מעל בימת המליאה רק חכי"ם מן המניין או ראשי מדינות זרות, ולצורך הנאום החגיגי תוקנה תקנה מיוחדת וראשונית.

הלו"ז המתוכנן לצעירים כולל דיונים בוועדות הכנסת בנושאים המעסיקים את בני הנוער ועולים לדיון בכנסת מעת לעת: ארבע מוועדות הכנסת ישלבו בדיוניהן באופן פעיל בני נוער מחוננים מכיתות י"א-י"ב, שהתכוננו לכך במשך כחודש, בלימוד הנושאים ובתרגול מעשי של "דיבייטינג" (תורת הנאום): הדיונים יסוכמו בהצבעה על הצעות החלטה, אשר יובאו בהמשך היום בפני מליאת הכנסת בישיבתה החגיגית.

אחר הצהריים תתקיים ישיבת מליאה חגיגית, בה צפויים לשאת דברים נשיא המדינה, יו"ר הכנסת, ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה.

המליאה תקיים דיון בשלושת הנושאים שנדונו בוועדות ובמהלכה יורשו עשרות בני נוער - בפעם הראשונה מאז נוסדה הכנסת – לשבת במליאה לצד חברי הכנסת ולעלות לנאום אל דוכן הנואמים. כמו כן במהלך הישיבה ישולבו נאומים בני דקה שיכינו בני הנוער עם חברי כנסת חונכים מבעוד מועד (כל נער או נערה יוצמדו לח"כ חונך).

בחירתם של בני הנוער, הכשרתם והכנתם לאורך כל החודש הקרוב לקראת אירועי היום, נעשו באמצעות המרכז ללימודי רטוריקה ותרבות הדיבור במכללה האקדמית לחינוך גורדון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.