מערכת COL | יום ז' שבט ה׳תש״ע 22.01.2010

גבאי ביהכנ"ס בערד: "השותפות עם חב"ד היא סופית"

בעיתוני ערד מתפרסמת היום (שישי) מודעה מטעם "בית הכנסת המרכזי" בערד, החתומה על ידי גבאי בית הכנסת, ובה הם קובעים כי "השותפות עם חב"ד היא סופית והנושא אינו פתוח לשום מו"מ וללחצים כלשהם" ● הגבאים מביעים מחאה על "הפרובוקציות היזומות על ידי קהילת חסידי גור בניסיון להשתלט על בית כנסת שאינו שייך להם", והם קובעים כי "מזימתם זו לא תקום ולא תהיה"  לדיווח ולצילום המכתב
גבאי ביהכנ
בית הכנסת המרכזי בערד. "מצאנו לנכון לצרף לשורותינו את החב"דניקים"

בשבועות האחרונים יש אי סדרים בעת התפילה בבית הכנסת המרכזי בערד. כזכור, לפני 5 חודשים נפטר הרב בן ציון ליפסקר ע"ה, רב העיר. בעת ההלוויה נתמנה חתנו, הרב יעקב מנדלסון, לרב בית הכנסת המרכזי, כממלא מקומו של חותנו.

הגבאים אף בקשו מקהילת חב"ד בעיר לחבור לבית הכנסת כדי לחזק אותו, בשל הידלדלות המתפללים. בעקבות זאת הוסכם על שותפות של קהילת חב"ד בניהול בית הכנסת, ומאז מתפללים חסידי חב"ד בבית הכנסת, כאשר נמצאה הנוסחה שמשמרת את נוסח התפילה המקובל בבית הכנסת והמנהגים הנהוגים בו, עם שילוב ניגוני חב"ד וכדומה.

אך כאן קפץ על בית הכנסת רוגזם של חסידי גור בעיר, שהחלו ללטוש את עיניהם אל בית הכנסת והחלו במאמצים להשתלט עליו, במטרה להפוך אותו לבית כנסת של חסידות גור. פתאום החלו להגיע קבוצות של חסידי גור להתפלל בבית הכנסת, ואף נסגרו "שטיבלאך" שלמים של גור כדי להציף את בית הכנסת המרכזי בהמוני חסידי גור.

הדבר גרר מאבקים והפרעות בסדרי התפילה, דבר שגם הוביל להתערבות של המשטרה ולהוצאת צווי הרחקה נגד כמה חסידי גור שהפריעו את סדרי התפילה.

נסיונות הידברות של ראשי רבני חב"ד ואגודת חסידי חב"ד עם ראשי חסידות גור לא צלחו, ובשבועות האחרונים החיכוכים נמשכים.

בעקבות זאת מפרסמים גבאי בית הכנסת את המודעה שבה הם מבהירים כי הכנסת חסידי חב"ד לניהול בית הכנסת נועדה להגביר את החיבור של "בית הכנסת עם כלל הציבור בערד, ובפרט עם הציבור החילוני. תנועת חב"ד פועלת בהצלחה רבה בכל קצווי תבל ומצליחה למצוא שפה משותפת עם כלל הציבור היהודי ובפרט עם הציבור החילוני".


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.