מערכת COL | יום ה' שבט ה׳תש״ע 20.01.2010

תוכנית ענק לפיתוח לוד: 3,000 דירות ל-15 אלף חרדים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז אישרה את תוכנית הבנייה לפיתוח מזרח העיר לוד ובנייה של 3,000 דירות בשכונת אחיסמך ● הקרקע נמצאת בבעלות מינהל מקרקעי ישראל ועמותת ועד הדיור השביעי בע"מ, המקדמים בנייה לאוכלוסיה החרדית בלבד. עם יישום התוכנית יכנס לעיר לוד ציבור של 15 אלף איש, הנמנה על המגזר הדתי-חרדי, כך מדווח Themarker ● ר' חיים גלינסקי חבר ועד הקהל בלוד אומר בראיון ל-COL:  "אני רואה זאת בברכה רבה שכמות כה גדולה של ציבור חרדי יגיע ללוד ובכך ישנה את אפיון פני העיר" לסיפור המלא
תוכנית ענק לפיתוח לוד: 3,000 דירות ל-15 אלף חרדים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז אישרה את תוכנית הבנייה לפיתוח מזרח העיר לוד ובנייה של 3,000 דירות בשכונת אחיסמך. הקרקע נמצאת בבעלות מינהל מקרקעי ישראל ועמותת ועד הדיור השביעי בע"מ, המקדמים בנייה לאוכלוסיה החרדית בלבד. עם יישום התוכנית יכנס לעיר לוד ציבור של 15 אלף איש, הנמנה על המגזר הדתי-חרדי, כך מדווח Themarker.

התוכנית חלה על שטח של 84 דונם בשכונת אחיסמך, התחומה בין שכונת גני יער מצפון, נחל גזר ממערב, נחל איילון ממזרח וכביש כניסה מדרום. לפי התוכנית ייבנו 2,500 יחידות בבנייה רוויה והיתר צמודי קרקע. בינתיים נרכשו שטחים לבנייה של 1,200 דירות במתחם על-ידי עמותת ועד הדיור השביעי, שתבנה לציבור החרדי. בחודשים האחרונים אישרה מועצת העיר את הסכמי הפיתוח מול העמותה. 

ר' חיים גלינסקי חבר ועד הקהל בלוד אומר בראיון ל-COL:  "אני רואה זאת בברכה רבה שכמות כה גדולה של ציבור חרדי יגיע ללוד ובכך ישנה את אפיון פני העיר. המיקום של העיר לוד נמצא באחד המקומות הטובים ביותר בארץ אך משום מה, העיר לא הצליחה כמעט להתרומם והלכה ודעכה מבחינת רמת החיים".

"בשנים האחרונות ניתן גם לראות את חברי הגרעין התורני חובשי כיפות סרוגות ש"גילו" את לוד ומפתחים שם קהילה גדולה ומפוארת והם כבר נותנים את אותותם בשינוי פני העיר, ואין ספק כי מגזר חרדי גדול יחזק מגמה זו וישנה את פני העיר לטובה".

בנייה מאסיבית וייעודה לציבור החרדי מעוררים את חששם של ותיקי העיר, שפנו כבר לעירייה בבקשה לתת עדיפות למשפרי דיור. "ההנחות מלפני שנתיים התבססו על מידע שהאוכלוסייה הכללית לא מעוניינת להשקיע בעיר", מסביר אהרון אטיאס, תושב העיר המייצג קבוצת משפחות מהציבור הדתי שנכנסו לעיר בשנים האחרונות. לדבריו, "היתה תקופה שאנשים לא התעניינו בעיר אבל לא עוד. אני מכיר לא מעט תושבים שרוצים לחזור אליה.

אם יש פרויקט של צמודי קרקע, למה מחפשים אוכלוסייה חדשה מבחוץ? יש לתת הזדמנות לאוכלוסייה חזקה בלוד, משפרי דיור, כדי להחזיק אותם בעיר. אם יש פתרון, צריך לתת קדימות לתושבי העיר. מעבר לזה, כדאי לגוון את הפרויקט שלא יהיה הומוגני. השאלה היא מה עתידה של העיר לוד? האם היא הולכת להיות חרדית? הוריי נולדו בלוד, גם אני וילדיי. מן הראוי שנהיה שותפים להחלטות קרדינליות שמתקבלות בעיר".

בעיריית לוד רואים את התוכנית כפרויקט שיקדם את העיר, יחזק אותה וגם את הצביון היהודי בעיר. "התוכנית התגלגלה במוסדות התכנון במשך שנים ועברה מספר שינויים, בין היתר בעקבות בקשות של יזמים", מסביר אילן הריי, ראש העיר ויו"ר הוועדה הקרואה. "סך הכל מדובר בתוכנית טובה שתחזק את העיר. עם זאת, אנו בוחנים שיפור של התוכנית שתיועד גם לציבור הכללי ומשפרי דיור בעיר לוד. בין היתר, נבחנת אפשרות לייעד בשלב ראשון 200 צמודי קרקע לטובת תושבי העיר. בשנים האחרונות פעלנו להכניס לעיר אוכלוסייה חזקה, מה שהביא לשיפור החינוך ועליות מחירי הנכסים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.