מערכת COL | יום ה' שבט ה׳תש״ע 20.01.2010

י' שבט: התגייסות עולמית להדפסת תורת הרבי

ביום ראשון בערב, עם פתיחת השבוע האחרון של ההכנה ליו"ד שבט, התאספו עשרות שלוחים ואנשי מעשה בועידה טלפונית בינלאומית מיוחדת במהלכה הוחלט על התגייסות עולמית להדפסת תורת הרבי ● מגוון רחב של רעיונות ודרכי פעולה, שעלו בועידה הבנילאומית יבואו לידי סיכום והכנת תוכנית פעולה בזמן הקרוב, וגם בקשר עם כך שבי"א ניסן ה'תש"ע, יציינו את שנת השלושים להקמת המוסד החשוב ועד הנחות בלה"ק  לסיפור המלא
י' שבט: התגייסות עולמית להדפסת תורת הרבי
שערי ספרי התוועדויות הרבי כרכים ל"ח ול"ט שיצאו לאור בימים אלו
"באתי לגני אחותי כלה"...

המילים הנצחיות, בהם פתח הרבי את מאמר החסידות הראשון, בהם הטביע את חותם הנשיאות הראשון במלאות שנה להסתלקות כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ נ"ע, חרותים על לב כל חסיד וכל אשר בשם ליובאוויטשער יכונה.

מאז, השמיע הרבי אין ספור מאמרים / שיחות / יחידויות, והרשימה עוד ארוכה, פסיפס רחב יריעה המרכיבים את עשרות אלפי השעות בהם השמיע הרבי מפי קודשו את משנתו ותורתו הרחבה מיני ים.

דבר ידוע שהרבי הוא המנהיג היהודי הראשון שכל מילה ומילה, וכל אות או הגה שיצאו מפיו הק' הוקלטו, תועדו, הונצחו ונרשמו עלי גיליון, במשך כל שנות נשיאותו.

טובי המוחות וטובי הכשרונות היו כותבים את תמצית הדברים או הרחבתם, וחלק גדול מהשיחות אף עבר את הגהתו הק' של הרבי, וכך התפרסמו בעולם כולו. להדים שיצרו דבריו הקדושים של הרבי, אין ולא היה תקדים.

עם התקרב היום הגדול והקדוש, יו"ד שבט ה'תש"ע – החלה התעוררות רחבה בכל שדירות הציבור החב"די למקטנם ועד גדולם, להתעורר מחדש ולחזק את ההתקשרות לרבי – "על ידי לימוד תורתו".

כדי שיהיה אפשר ללמוד את התורה, צריך שהיא תהיה נגישה לציבור, אבל מתברר שהענין לא פשוט וישנם ספרים שמוכנים להדפסה כבר זמן רב ועדיין לא נמצא המימון להדפסתם.

ביום ראשון בערב, עם פתיחת השבוע האחרון של ההכנה ליו"ד שבט, התאספו עשרות שלוחים ואנשי מעשה – בועידה טלפונית בינלאומית מיוחדת, כדי לדון בכובד ראש בנושא. כל הדוברים הדגישו את הזכות הנפלאה והחובה הגדולה להיות שותפים בהדפסת ספרי הרבי – דברי הרבי, עניין בו עסק הרבי בעצמו בחיות גדולה במשך שנים רבות, בהדפסת והפצת תורתם של רבותינו נשיאינו.

הדוברים שדיברו מעומק ליבם, והלהט שבו הגיבו שאר המשתתפים על הנושאים שהועלו, העלו על פני השטח את המסקנה בפי כל: לימוד תורת הרבי חייב להיות במרכז העניינים ובמרכז החיים של חסידי חב"ד בעולם כולו. ההתקשרות לרבי דרך תורתו היא מרכז חיינו כחסידים ולכבוד מלאת שישים שנה לנשיאות, חייבים לעורר ולחזק את ה"קאך" וההתעסקות של כולנו בתורת רבינו.

כמו כן, מוכרחים לתת כתף ולעודד את המוסדות שעוסקים בהו"ל ולהגביר ולחזק את המודעות של אנ"ש והתמימים לרכוש את כל אותם ספרים מתורת הרבי.

מתוצאות אותה התעוררות שנוצרה בשיחת הועידה הטלפונית: השלוחים שיחיו, לגיונו של מלך ברחבי תבל – למרות שכולם נמצאים במצב כלכלי מסובך – התחייבו על סכומים ממש מעל יכולתם, ובתוך זמן קצר נאספו קרוב עשרות אלפי דולרים, והוחלט מיד ששני כרכים של 'תורת מנחם' כרכים ל"ח ול"ט, שצילום דף השער שלהם מופיע בסמוך, יירדו מיד לדפוס, כמתנה כללית של ציבור אנ"ש והתמימים ברחבי תבל לכ"ק אדמו"ר לרגל יו"ד שבט.

בנוסף לכך הוחלט, לקיים במשך השנה הבאה עלינו לטובה מסע גדול של השתדלות למען גיוס כל המשאבים הנדרשים כדי שהעבודה הגדולה שנטלו על עצמם חברי 'ועד הנחות בלה"ק' במסגרת מוסד ההו"ל 'קה"ת', להוציא לאור בצורה מסודרת – לראשונה – את כל תורת הרבי מהחל ועד גמירא, ללא חסר, שהעבודה הק' הזאת תושלם במהירות הכי אפשרית.

עבודה של שנים, של ימים ולילות מושקעים כדי למצוא את כל החללים הריקים של דברים שלא עלו עלי גיליון מסיבות שונות ומשונות, וב"ה ראו בזה ניסים ונפלאות, אך השוקת השבורה היא שכאשר הדברים מוכנים לדפוס, השלב הכי פשוט לכאורה של הדפסתם נתקלת בעיכובים של חוסר יכולת גשמית.

איך יתכן? שאלו הרבנים והשלוחים והעסקנים.
איך יתכן, שלמען המטרה הכי נעלית הזו, אין כסף?
איך יתכן שלא פשוט וברור אצל כל חסיד שבבית שלו צריך להיות את כל ספרי תורת הרבי?

מהחלטות האסיפה שפורסמו היום, יוצאת קריאה נרגשת לכל אחד ואחד מהחסידים ובני ביתם ללא יוצא מן הכלל, להיות שותפים בהצלחת הבאת והגשמת החזון אל הפועל.

מגוון רחב של רעיונות ודרכי פעולה, שעלו בועידה הבנילאומית יבואו לידי סיכום והכנת תוכנית פעולה בזמן הקרוב, וגם בקשר עם כך שבי"א ניסן ה'תש"ע, יציינו את שנת השלושים להקמת המוסד החשוב ועד הנחות בלה"ק,

אך המעשה בפועל ב"ה לשמחת לב כלל אנ"ש והתמימים, והודות להתחייבות שנטלו על עצמם רובם ככולם של המשתתפים ועוד כמה נדיבים מאנ"ש, הביא לידי כך שב"ה בימים אלו ירדו לדפוס 2 הכרכים החדשים.

כל מי שרוצה להשתתף, עדיין יכול ליטול חלק בהדפסת 2 כרכים אלו, וכן לשלוח כל רעיון ובעיקר תרומה ממשית לאימייל: [email protected]
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.